آیا می‌دانید زردچوبه برای چه کسانی مضر است

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که رنگ، عطر و طعم آن ناشی از همین ماده است، این ماده می‌تواند برای برخی افراد خطر آفرین باشد.
زردچوبه برای چه کسانی مضر است

طبق نتایج تحقیقات زردچوبه خواص زیادی برای بدن و حتی ذهن انسان دارد. دلیل بیشتر خواص زردچوبه وجود کورکومین در این ادویه است. مانند تمام خوراکی‌های دنیا مصرف بیش‌از‌حد این ادویه برای یکسری افراد مضرات به دنبال دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا بفهمیم زردچوبه برای چه کسانی مضر است.

کورکومین معجزه مخفی در زردچوبه

مطالعات قبلی نشان داد که می‌توان از کورکورمین برای سرکوب خاطرات تلخ، تسکین روده و بهبود انواع زخم استفاده کرد. مطالعات جدید نشان می‌دهد کورکومین با کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون، سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود. داوطلبانی که در این آزمایش از کپسول حاوی کورکومین استفاده کردند، به نسبت هم سن و سالان حافظه و تمرکز بیشتری داشتند. کاهش احساس خستگی و استرس و افزایش آرامش، از دیگر خواص مصرف کورکومین است.

محققان ترکیب ضدالتهابی کورکومین را در درمان مشکلات مزمنی از قبیل بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر مفید می‌دانند. گرچه این ادویه بسیار مفید است، ولی مصرف آن برای برخی افراد توصیه نمی‌شود.

کورکومین معجزه مخفی در زردچوبه

زردچوبه برای چه کسانی مضر است؟

افراد مبتلا به بیماری سلیاک جزو این افراد هستند، سلیاک نوعی اختلال خود ایمنی ژنتیکی است که سبب می‌شود سیستم ایمنی بدن بر اثر مصرف یک پروتئین به نام گلوتن، به پرز‌های روده کوچک حمله کند و باعث اختلال در جذب مواد غذایی شود. سلیاک یک بیماری گوارشی وراثتی است که در اثر حساسیت به پروتئینی به نام گلوتن (پروتئینی که در گندم، جو و چاودار وجود دارد) ایجاد می‌شود.

در بیماری سلیاک بر اثر آسیب به پرز‌های جذب کننده مواد غذایی، مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز از جمله آهن، فولات، کلسیم، ویتامین D، پروتئین و چربی در اختیار بدن قرار نمی‌گیرد و بیمار به سوء‌تغذیه دچار می‌شود.

گندم و جو حاوی پروتئین گلوتن هستند. کم خونی، خستگی و اختلالات گوارشی از جمله نفخ و اسهال مهم‌ترین علائم این عارضه است. افراد مستعد سنگ کلیه نیز باید در مصرف زردچوبه محتاط باشند، البته مقادیر مجاز این ادویه برای آنان بی‌خطر است.

محققان مصرف حدود ۵۰۰ تا هزار میلی‌گرم از این ادویه را در روز بی‌خطر می‌دانند، ولی اگر این مقدار به بیش از ۲۰۰۰ هزار میلی‌گرم در روز تجاوز کند، می‌تواند مضر باشد.

زردچوبه برای چه کسانی مضر است؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب عادت‌های مخفی ۳ فرد مشهور چیست؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۴۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    🙏🌹

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…