گیلاس را به‌خاطر این خواص شگفت‌انگیز بخورید

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فواید این میوه شگفت انگیز تابستانی شما را شوکه می‌کند. با ما همراه باشید تا لذت بیشتری از خوردن این میوه ببرید.
فواید و خواص گیلاس

گیلاس یکی از محبوب‌ترین میوه‌هاست، آن‌ها نه تنها خوشمزه هستند بلکه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی با اثرات سلامتی قدرتمند هستند. مجله دلتا در این مطلب به بررسی فواید و خواص گیلاس برای سلامتی می‌پردازد.

مملو از مواد مغذی است

ویتامین C موجود در گیلاس برای حفظ سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست ضروری است در حالی که پتاسیم برای انقباض عضله، عملکرد عصب‌ها، تنظیم فشار خون و بسیاری از فرایندهای مهم بدن لازم است.

گیلاس همچنین منبع خوبی از فیبر است که با سوخت رسانی به باکتری‌های مفید روده و تقویت حرکت روده‌ها به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می‌کند. به علاوه آن‌ها ویتامین‌های گروه B، منگنز، مس، منیزیم و ویتامین K را تامین می‌کنند.

غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی است

غلظت بالای ترکیبات گیاهی موجود در گیلاس ممکن است عامل بسیاری از مزایای سلامتی این میوه باشد. اگرچه مقدار و نوع آن بسته به تنوع متفاوت است اما همه گیلاس‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهاب هستند. این محتوای آنتی اکسیدانی بالا ممکن است به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کند، اختلالی که با بیماری‌های مزمن متعدد و پیری زودرس مرتبط است.

غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی است

برای ریکاوری ورزش مفید است

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان موجود در گیلاس ممکن است به کاهش درد، آسیب و التهاب عضلانی ناشی از ورزش کمک کنند. مشخص شده است که آب گیلاس و کنسانتره آن باعث تسریع در ریکاوری عضلات، کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش و جلوگیری از کاهش قدرت در ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران و دوندگان ماراتن می‌شود. علاوه بر این برخی شواهد نشان می‌دهد که محصولات گیلاس ممکن است عملکرد ورزشی را افزایش دهند.

برای سلامت قلب مفید است

افزایش مصرف میوه‌های غنی از مواد مغذی مانند گیلاس یک روش موثر برای محافظت از قلب شماست. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از میوه‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط هستند. گیلاس از این نظر بسیار مفید است زیرا غنی از مواد مغذی و ترکیباتی است که برای سلامتی قلب شناخته شده هستند از جمله آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و پلی فنول‌ها.

علائم آرتروز و نقرس را بهبود می‌بخشد

گیلاس به دلیل اثرات ضد التهابی قوی، ممکن است علائم آرتروز و نقرس را کاهش دهد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که گیلاس با مهار پروتئین‌های التهابی که می‌تواند به کاهش علائم مربوط به آرتروز کمک کند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. به علاوه، آن‌ها می‌توانند سطح اسید‌اوریک را در بدن شما کاهش دهند و این به ویژه برای کسانی که نقرس دارند مفید است.

مطالعات نشان داد که هنگامی که مصرف گیلاس با داروی نقرس آلوپورینول ترکیب می‌شود حملات نقرس ۷۵٪ کمتر از دوره‌هایی است که هیچ گیلاس یا آلوپورینول مصرف نکرده‌اند.

بهبود دهنده کیفیت خواب

خوردن گیلاس یا نوشیدن آب آلبالو ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کند. این مزایای تقویت خواب ممکن است به دلیل غلظت بالای ترکیبات گیاهی میوه باشند. علاوه بر این گیلاس حاوی ملاتونین است ماده‌ای که به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما کمک می‌کند.

فواید و خواص گیلاس چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ ماده که سرطان را ضربه فنی می‌کنند را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۰۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۲۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…