مشهورترین خنک‌کننده‌های تابستانی را بشناسید

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل گرما نوشیدن شربت باعث جبران تعریق و حفظ متعادل دمای بدن می‌شود، بنابراین مصرف نوشیدنی‌های مفید برای حفظ تعادل آب و الکترولیت‌ها لازم است.
دمنوش های گیاهی خنک کننده

در فصل تابستان از همه دمنوش‌ها می‌توان استفاده کرد، اما برخی دمنوش‌ها به دلیل خاصیت خنک کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجله دلتا با  دمنوش های گیاهی خنک کننده که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به صورت سردنوش نیز استفاده می‌شوند، آشنا می‌شوید.

دمنوش نعناع، نوشیدنی خنک‌کننده و نشاط‌‌انگیز

دمنوش نعناع فلفلی یا نعناع به همراه چند تکه یخ یک نوشیدنی خنک‌کننده و نشاط‌انگیز برای هوای گرم تابستان است. مصرف دمنوش نعناع به‌صورت گرم نیز درمانی خانگی و موثر برای سرماخوردگی‌ها و گلودردهای فصل تابستان به شمار می‌رود، نعناع همچنین باعث بهبود نفخ شکم، تهوع و سوءهاضمه می‌شود و نوشیدن یک فنجان دمنوش نعناع پس از غذاهای سنگین به هضم غذا کمک می‌کند.

دمنوش نعناع، نوشیدنی خنک‌کننده و نشاط‌انگیز

چای ترش، انتخاب هوشمندانه برای فصل گرما

این چای بی‌نظیر انواع بیماری‌های کبدی را برطرف کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. در ضمن، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث کاهش تدریجی وزن می‌شود. این چای با بالا بردن تعریق دمای بدن را کاهش می‌دهد که موجب خنک شدن می‌شود. چای ترش سرشار از ویتامین c، انواع مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و در درمان اضطراب موثر است. این چای برخلاف چای سیاه سرشار از آهن بوده و برای افرادی که به کم خونی مبتلا هستند، توصیه می‌شود.

خاکشیر، مشهورترین خنک‌کننده طبیعی بدن

مشهورترین خنک‌کننده طبیعی بدن خاکشیر است. از خاکشیر برای رفع التهاب زخم‌ها، باز کردن صدا و از بین بردن کهیر استفاده می‌شود. شربت‌های آبلیمو و خاکشیر علاوه بر اینکه آب از دست رفته بدن را جبران می‌کند، تامین‌کننده املاح از دست رفته بدن نیز هستند. وقتی خاکشیر با آب و گلاب مخلوط و کمی شکر هم به آن اضافه شود، هم خوش مزه خواهد بود و هم لعاب آن منبعی برای آب بدن است.

دمنوش های گیاهی خنک کننده ، خاکشیر

شربت بیدمشک؛ برای رفع عطش و گرمازدگی

این ترکیب یک نوشیدنی مناسب برای فصل تابستان است و برای رفع عطش و گرمازدگی، یک گزینه فوق‌العاده است. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، خاکشیر را باید از قبل خیس کرده و چندبار، آب آن را عوض کنید تا چوب‌های ریز و خاشاک موجود در آن کاملا جدا شود. می‌توانید به‌جای شکر از نبات برای شیرین‌کردن این شربت استفاده کنید. نبات به رفع سردی و نفخ شربت بیدمشک با خاکشیر، کمک می‌کند. شربت بیدمشک، دارای ویتامین‌های B۶، B۲، B۱، A، C، E و املاحی، چون فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، روی، سلنیوم و مس است. این شربت، منبعی غنی از اسیدهای آمینه، اسیدفولیک، اسید سیتریک، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی‌اکسیدان و کربوهیدرات به شمار می‌آید.

دمنوش های گیاهی خنک کننده چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ضدآفتاب‌ها خوراکی هستند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…