با عجیب‌ترین سوغاتی‌های جهان آشنا شوید

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی سوغاتی‌های خاص نه تنها به دلیل ماهیت عجیب خود باعث شگفتی می‌شوند، بلکه در بعضی مواقع حتی خطرناک هم هستند.
عجیب ترین سوغاتی های دنیا

خریدن سوغاتی یکی از عادات رایج بین گردشگران است که باعث می‌شود نه تنها دیگران در لذت سفر شریک باشند، بلکه خاطرات دل‌انگیز سفرها برای مدت‌ها با مسافران باشد. با این همه مواردی هم وجود دارد که به دلیل خاص بودن باید از آن‌ها با عنوان عجیب ترین سوغاتی های دنیا یاد شود. با این موارد در دلتامگ آشنا شوید.

آدامس اوباما، کنیا | Chewing gum Obama

مورد اولی که در این فهرست به آن می‌پردازیم، آدامس‌های خاصی به نام آدامس اوباما است که به‌عنوان سوغات خاص کنیا به گردشگران عرضه می‌شود. اجداد کنیایی این رئیس جمهور رنگین پوست آمریکا باعث شده است تا او به فرد بسیار معروفی در کنیا تبدیل شود. مردم کنیا اوباما را نماد غرور خود می‌دانند و به همین دلیل آدامس‌های اوباما را با عنوان سوغات خاص کشورشان به گردشگران عرضه می‌کنند.

آدامس اوباما، کنیا | Chewing gum Obama

آب‌نبات‌چوبی عقرب، ویتنام | Scorpion Suckers

آب‌نبات‌چوبی عقرب هم از آن دسته سوغاتی‌هایی است که به قطع در زمره سوغاتی‌های شگفت‌انگیز قرار می‌گیرد. گردشگرانی که این سوغات عجیب و غریب مختص روستاهای ویتنام را تهیه می‌کنند می‌توانند به وضوح عقرب کشنده‌ای که در میان آب‌نبات جای گرفته است را مشاهده کنند.

آب‌نبات‌چوبی عقرب، ویتنام | Scorpion Suckers

قهوه مدفوع، اندونزی | Cat Poop Coffee

از عجیب و غریب ترین مواردی که در این فهرست حتما باید به آن اشاره شود، قهوه‌های خاصی است که بسیاری از مسافران اندونزی آن را به‌عنوان سوغات تهیه می‌کنند. نکته جالب در مورد این قهوه‌ها این است که این قهوه خاص در حقیقت مدفوع نوعی گربه خاص مناطق اندونزی است. گفتنی است که این مدفوع دانه‌ای شکل که مردم اندونزی آن را به‌عنوان یک قهوه بسیار خوش عطروطعم مصرف می‌کنند، قیمت بسیار بالایی هم دارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش مدیریت هزینه های ساختمان و برج ها

عجیب ترین سوغاتی های دنیا، قهوه مدفوع

جنین لاما، بولیووی | Llama Fetus

یکی از زیباترین و بامزه‌ترین حیوانات دنیا، شتر لاما است که موردعلاقه بسیاری از افراد به‌خصوص کودکان است. با این همه در بولیوی و در فرهنگ عامه اینگونه تصور می‌شود که جنین این حیوان زیبا، طلسم ایجادکننده شانس است. به همین دلیل احتمال برخورد با مغازه‌هایی که جنین این حیوان را می‌فروشند، در هنگام گشت‌وگذار در بازارهای این کشور زیاد است.

عجیب ترین سوغاتی های دنیا ، جنین لاما

جمجمه تزئینی | Decorative Skull

یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های مکزیک که سالانه تعداد فراوانی از گردشگران را به خود جذب می‌کند، فستیوال مردگان است. جمجمه‌ها و استخوان‌های مردگان از مهم‌ترین تزئینات مورداستفاده در این فستیوال هستند که در زمان جشن می‌توان آن‌ها را در جای جای مکزیک مشاهده کرد. همین موضوع سبب شده تا جمجمه‌های تزئینی به‌عنوان یکی از یادبودهای این فستیوال، به‌عنوان سوغات در مکزیک عرضه شوند.

عروسک‌های جادوئی، هائیتی | Haiti Dolls

یکی از عجیب‌ترین خرافات رایج در میان مردم هائیتی، اعتقاد به جادو و استفاده از ابزار و وسایل عجیب‌وغریب برای جادو در میان مردمان این کشور است. یکی از این وسایل عجیب‌وغریب مورداستفاده در این مراسم‌ها که راه خود را به فهرست عجیب ترین سوغاتی های دنیا هم باز کرده است، عروسک‌های جادوئی این منطقه است.

یک نظر

  1. سودیم

    19 تیر 1402 در 12:42 ب.ظ

    خیلی جالب بود فکر نمیکنم آبنبات چوبی در این طعم و مزه رو کسی بخوره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…