قانون این کشور اجازه می‌دهد برهنه رانندگی کنید!

۱۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان قوانین عجیبی وجود دارد که البته شاید بر اساس فرهنگ و طرز فکر حاکم در هر ملت این قوانین عجیب به نظر برسند! رانندگی هم یکی از همین‌ها است.
عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا

رانندگی در دنیا به کاری روزمره و معمولی بدل گردیده. زمانی که مقررات سایر ملل را نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم بعضی‌ها سخت‌گیرانه، عجیب، ساده و یا مضحک به نظر می‌رسند، اما باید از سوی شهروندان آن کشور مورد احترام و اجرا قرار بگیرند. حال قصد داریم در مجله دلتا شما را با ۸ تا از عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا آشنا کنیم. با ما همراه باشید، قطعا لحظات سرگرم‌کننده و جالبی را سپری خواهید کرد.

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع

کاخ کرملین، محل وضع قوانین در روسیه، به‌شدت نسبت به خودروهای کثیف واکنش نشان داده و ممنوعیت تردد این دست خودروها را به‌صورت قانون تدوین نموده است. چنانچه راننده‌ای با خودرو ناپاک در خیابان‌ها رفت‌وآمد کند، متحمل پرداخت جریمه‌ای ۴۰۰۰ دلاری خواهد شد. به‌تازگی این تبصره به مفاد قانونی کشور امارت نیز افزوده گردیده است.

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع

انباشتن زباله در خودرو ممنوع

کارولینای جنوبی در سال‌های نه‌چندان دور از اواخر دهه ۹۰ میلادی با حجم عظیمی از جوندگان موذی روبه‌رو شد، که ناشی از ریختن زباله در معابر و اتومبیل‌ها بود. ازاین‌رو کنگره سیاست‌گذاری‌های ماده‌قانونی را مبنی بر عدم انباشت زباله در اتومبیل تصویب و اجرا نمود. یکی از عجیب‌ترین قوانین رانندگی در جهان این است، افرادی که با اتومبیل پر از آشغال در خیابان تردد کنند علاوه بر پرداخت جریمه به مدت ۱ ماه نیز از رانندگی محروم خواهند شد.

دوشنبه‌ها رانندگی ممنوع

یکی از عجیب‌ترین قوانین رانندگی در دنیا در شهر مانیلا واقع در ایالت متحده آمریکا اتفاق می‌افتد، چنانچه پلاک ماشین افراد به ۱ و ۲ ختم شود، روزهای دوشنبه حق تردد در شهر را ندارند. دوربین‌های کنترل ترافیک به‌شدت بر این قانون پافشاری نموده و با متخلفان برخورد خواهند کرد. البته این ماده‌قانونی برای افرادی که قصد فرار از کار را در روزهای دوشنبه دارند بسیار محبوب به نظر می‌رسد.

دوشنبه‌ها رانندگی ممنوع

پرتاب آب دهان از خودرو به بیرون به‌جز راننده‌های کامیون، ممنوع

شاید مضحک به نظر برسد، اما پرتاب کردن آب دهان توسط اشخاص به بیرون از اتومبیل ممنوع است و فقط رانندگان کامیون هستند که با خیال راحت می‌توانند، این کار را انجام دهند. این ماده‌قانونی در ایالت جورجیا تصویب و به اجرا در آمد. البته هنوز علت آزادی رانندگان کامیون در پرتاب آب دهان مشخص نیست.

پاشیدن آب گل‌آلود بر روی عابرین ممنوع

ژاپنی‌ها به‌شدت، قوانین و مقررات را محترم شمرده و با تمام توان اجرا می‌کنند. طبق قوانین مصوب این کشور، رانندگان حق ندارند به نحوی رانندگی کنند، که آب گل‌آلود به عابرین پاشیده شود. افراد متخلف با جریمه‌ای ۵۰ دلاری روبه‌رو خواهند شد.

عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا را بخوانید

نشاندن گوریل روی صندلی عقب ممنوع

ایالت ماساچوست در آمریکا، قانون ممنوعیت نشاندن گوریل بر صندلی عقب خودرو را به تصویب رسانده است. حال یک سوال: آیا نشستن گوریل بر صندلی جلو خالی از اشکال است؟ علت وضع این ماده‌قانونی از سوی سیاست‌گذاران آمریکایی مشخص نیست.

در آلمان می‌توانید برهنه رانندگی کنید

طبق قوانین مصوب کشور آلمان، اتومبیل و فضای داخل آن یک حریم خصوصی محسوب می‌گردد و راننده یا سرنشینان می‌توانند به‌صورت برهنه در ماشین بنشینند و یا رانندگی کنند. شهروندان آلمانی تا زمانی که از خودرو خارج نشوند، مجازند در فضای ماشین آزادانه به امور روزمره خود فعالیت داشته باشند.

کمربند ایمنی سگتان را ببندید

در قوانین ایتالیا بستن کمربند ایمنی برای سگ یا حیوانات خانگی الزامی است. ساکنان این کشور چنانچه برای سگ‌شان کمربند نبندند، متحمل جریمه‌ای ۱۰۰ دلاری شده و حتی ممکن است، مسئولیت حفاظت از حیوان خانگی را از راننده سلب و به افراد واجد شرایط بسپارند.

عجیب ترین قوانین رانندگی در دنیا چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب با یک روش ساده از شر رسوب کتری خود خلاص شوید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۴ ب٫ظ

  5. ۹۱

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    فقط آلمان😐

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  9. جبار مشرقی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ب٫ظ

    مقررات خوبی دارن. مخصوصا آلمان .

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۳۷ ب٫ظ

    کاش قوانین حرف زدن با موبایل و اشغال ریختن از ماشین به بیرون در ایران سفت و سخت جریمه و اجرا میشد

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۱۲ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  12. امیدرحمانی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…