شهری عجیب که جن‌ها آن را ساخته‌اند

2
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر پترا در اردن یکی از عجایب هفتگانه در دنیا است که به دلیل جاذبه‌های دیدنی و جذابی که دارد جزو مقاصد ماجراجویانه و تاریخی گردشگران قرار گرفته است. این شهر دیدنی پر از جاذبه‌های مرموز و جالبی است که گفته می‌شود توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است.
شهر پترا

اگر به سفرهای تاریخی و ماجراجویانه علاقه‌مند هستید بازدید از شهر پترا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا در اردن را از دست ندهید. بسیاری از افراد معتقدند که این شهر را موجودات فرازمینی یا جن‌ها ساخته‌اند چرا که به نظر آن‌ها ساخت چنین سازه‌های باشکوه و خارق‌العاده‌ای خارج از توان بشری بوده است. با دلتامگ همراه باشید تا با این شهر عجیب آشنا گردید.

پترا کجاست؟

پترا در واقع نام یونانی پایتخت نبطی‎‌‌ها بوده که در جنوب اردن امروزی قرار گرفته است. نبطی‌ها یکی از اقوام عرب بودند که در گذشته در شمال شرقی شبه‌جزیره سینا، شمال شرقی مصر و شمال خلیج عقبه را برای زندگی خود برگزیده بودند. این قوم عرب به شهر پترا رقمو می‌گفتند. از آنجایی که شهر آن‌ها در داخل صخره‌های سنگی قرمزرنگ تراشیده و ساخته شده بود آن‌ را پترا نامیدند.

پترا در عربی به شکل البترا نوشته می‌شود. در این شهر صخره‌ای از هفتصد سال پیش از میلاد مسیح مردمانی زندگی می‌کردند؛ اما نبطی‌ها از چهارصد سال پیش از میلاد اینجا را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کردند. این شهر با معماری خارق‌العاده خود در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان جا گرفته است.

پترا در لیست عجایب جدید جهان

جاذبه‌‌های دیدنی شهر پترا در اردن

در میان جاذبه‌‌هایی که شهر قدیمی پترا در اردن دارد، قصرالبنت یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که عده‌ای ساخت آن را کار موجودات فرازمینی‌‌ می‌دانند. موجوداتی که مدتی را هم در این قصر ساکن بودند و بعد از سال‌‌ها ناپدید شدند. حتی محلی‌‌ها هم این منطقه را کار موجودات ماورایی می‌دانند و‌‌ می‌گویند شب‌‌ها صداهای عجیبی از این مکان به گوش‌‌ می‌رسد. همین حرف‌‌ها باعث شده تا هیچ توریستی هنگام شب به این ناحیه نرود.

افسانه‌‌های محلی

برخی افسانه‌‌ها‌‌ می‌گویند که این شهر توسط جن‌‌ها ساخته شده و به تسخیر آن‌‌ها درآمده است. پترا در واقع با تراشیدن صخره‌‌های سرخ‌رنگ کوه ساخته‌ شده است. معماری و گذشته‌ منحصربه‌فرد این شهر باعث شده تا در میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. جالب است بدانید شهر پترا در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به‌حساب آمد.

مطلب پیشنهادی:  ناشناخته ترین مکان های ایران + ویدیو

پترا در داخل صخره های سنگی ساخته شده

معماری خارق‌العاده شهر پترا در اردن

در این شهر جنس تمام دیوارها و بناها از سنگ و صخره‌‌های قرمزرنگ است که همین موضوع جذابیت آن را برای گردشگران چند برابر کرده‌ است. مجموعه بناهایی که در این شهر وجود دارد شامل مکان‌‌های عبادتی، سالن‌‌های بزرگ و استراحتگاهی زیبا می‌شود که همگی نشانه عظمت شهر پترا و حکومت شکوهمند نبطی‌‌ها در مدت ۲۰۰ سال حکومتشان بوده است.

صومعه

یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی که در شهر پترا در اردن‌‌ می‌توانید مشاهده کنید، صومعه است که ۴۷ متر عرض و ۴۸ متر ارتفاع دارد. از این بنا برای برگزاری جلسه‌‌های مذهبی استفاده‌‌ می‌شده است. بر روی دیوار پشتی آن که رو به حیاط‌‌های عقبی است، کلمه صومعه به زبان عربی نوشته شده است. 

آرامگاه سرباز رومی و سالن تشییع

با توجه به شواهد تاریخی که اخیرا به دست آمده معماری این بنا یکی از عجیب‌ترین و هیجان‌انگیزترین معماری‌ها در جهان باستان بوده است. راه ارتباطی این آرامگاه با دو ساختمان تاریخی نزدیک به آن از طریق یک حیاط در میانه آرامگاه است.

کلیسا شهر پترا

ساختمان کلیسا در شهر باستانی پترا در اردن دومین کلیسایی است که بعد از آرامگاه URN ساخته شده و ساختمان آن دارای راهروهای ۲۸ متری و ۱۷ متری، حیاط، برجک و اتاق‌‌هایی در سمت شمال و شرق است.

پترا و عجایب هفتگانه

سخن آخر

شهر پترا یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین عجایب باستان است که هنوز هم ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. این شهر مملو از رازهای نهفته و سربه‌مهر است که کسی تابه‌حال نتوانسته آن‌ها را رمزگشایی کند. اینکه آیا در ساخت این شهر عجیب موجودات فرازمینی دست داشته‌اند یا خیر واقعیتی است که باستان‌شناسان امروزه آن را رد می‌کنند؛ اما مردم همچنان باور دارند چنین شهری با چنین عظمتی نمی‌تواند کار بشر باشد.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    11 مهر 1402 در 9:22 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    12 مهر 1402 در 12:17 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…