لب‌ها بیماری‌های شما را فاش می‌کنند

۱۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لب‌ها یکی از اعضای بسیار حساس بدن هستند که می‌توانند شما را از موارد و مشکلات جدی که سلامت بدنتان را تهدید می‌کنند با خبر سازند.
نشانه سلامتی در لب ها

در این قسمت از مجله دلتا، ۶ نشانه سلامتی در لب ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

وجود ترک در گوشه دهان

هنگامی که بزاق در گوشه‌های دهان جمع می‌شود، پوست را خشک کرده و می‌‎تواند باعث ایجاد ترک شود که در چنین شرایطی ممکن است شخص با زبان زدن و ایجاد رطوبت بر روی لب و گوشه‌های دهان شرایط مناسبی برای ایجاد عفونت‌ها فراهم کند. عفونت، شایع‌ترین علت بروز این ترک‌ها است و اگر وجود این ترک‌ها در گوشه دهان همیشگی باشد، حتما باید به پزشک مراجعه شود.

لب‌های خشک و پوست پوست شده

خشکی لب می‌‎تواند نشانگر عدم وجود رطوبت در بقیه قسمت‌های بدن باشد و همچنین می‌‎تواند به دلیل شرایط آب‌و‌هوا و استرس اتفاق بیفتد که در این شرایط، شخص باید آب بیشتری بنوشد و از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کند و همچنین، پوسته پوسته شدن لب می‌‎تواند ناشی از آلرژی باشد و در صورت وجود برخی علائم دیگر مانند خارش، باید به پزشک مراجعه شود.

لب‌های خشک و پوست پوست شده

به وجود آمدن برآمدگی روی لب‌ها

گاهی اوقات ممکن است این برآمدگی‌ها برای شخص دردناک باشند اما بیشتر اوقات بی‌ضررند و بدون هیچ درمانی از بین می‌روند. به عنوان مثال، ممکن است این برآمدگی‌ها ناشی از تزریق اسید هیالورونیک باشد و همچنین واکنش‌های غذایی نیز ممکن است باعث ایجاد این برآمدگی‌ها شوند. در بعضی موارد ممکن است علت ایجاد آن‌ها بر روی لب، عفونت ویروسی مثل تبخال باشد که به درمان مناسب پزشکی نیازمند است.

ایجاد قرمزی در اطراف لب

یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد قرمزی در اطراف لب، مرطوب کردن مکرر آن با زبان است. این کار روغن‌های طبیعی موجود در پوست اطراف لب را خشک کرده و باعث ایجاد قرمزی و خارش آن‌ها می‌شود و کنار گذاشتن این عادت و استفاده از مرطوب کننده‌های ساده می‌‎تواند این مشکل را برطرف کند.

تغییر رنگ لب از نشانه‌های گردش ضعیف اکسیژن در خون

آبی و کبود شدن رنگ لب‌ها نشان دهنده گردش ضعیف اکسیژن موجود در خون است و این مشکل می‌تواند باعث ایجاد علائم مشابهی در انگشتان دست و پا نیز بشود.

لکه‌های سیاه بر روی لب

به وجود آمدن لکه‌های سیاه بر روی لب می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بهترین راه مراجعه به پزشک برای تشخیص آن است. هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری شایع است که می‌تواند باعث ایجاد لک‌های قهوه‌ای در بدن شخص شود که این لک‌ها نه تنها بر روی لب‌، بلکه بر روی گونه‌ها‌، بینی و پیشانی نیز ممکن است ایجاد شوند.

نشانه سلامتی در لب ها چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ دمنوش برای پاکسازی ریه در هوای غبارآلود را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

  8. ناصر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ب٫ظ

    بسیارخوب ومفید بود البته تمام مطالب این سایت

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور پر از مهر شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…