رفتارهای اشتباهی که مانع خوشبختی شما می‌شوند

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتی با وجدان‌ترین و حساس‌ترین افراد هم ممکن است این رفتارهای اشتباه را انجام دهند.
نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

گاهی از دیگران توقع داریم برای ما کاری انجام دهند یا با ما رفتار خاصی داشته باشند. در بعضی مواقع این انتظار ما به‌جا و درست است، ولی در بسیاری از موارد انتظار بی‌جایی داریم و برآورده‌نشدن آن موجب ناامیدی و دلسردی ما می‌شود و روی روابط ما با دیگران تاثیر منفی می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات اشتباه در ارتباط با دیگران می‌پردازیم.

نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

باید بدانیم که نمی‌توانیم همه‌چیز را کنترل کنیم و از دیگران توقع داشته باشیم طبق میل و خواسته ما رفتار کنند. برای داشتن روابط بهتر باید بیاموزیم چه انتظاراتی را نباید از دیگران داشته باشیم. در ادامه، بعضی از انتظاراتی را مرور می‌کنیم که با کنارگذاشتن آنها می‌توانیم شادتر زندگی کنیم و فرد موفق‌تری باشیم.

توقع نداشته باشید دیگران همیشه با حرف‌هایتان موافق باشند

اگر از آن دسته افرادی هستید که انتظار دارید دیگران با هر چیزی که می‌گویید موافق باشند سخت در اشتباه هستید. بیشتر مردم افکار و عقاید خودشان را دارند و این انتظار که همیشه با آنچه می‌گویید موافقت کنند انتظاری بی‌جا و غیرواقعی است. می‌توانید با ارائه داده‌ها، نتایج پژوهش‌ها و حقایق برای متقاعدکردن دیگران تلاش کنید، ولی تصور نکنید آن‌ها همیشه با شما موافقت می‌کنند یا «باید» با شما موافقت کنند.

نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

وقتی خودتان را گناهکار می‌دانید

نمی‌توانید انتظار داشته باشید دیگران با شما مانند فردی ارزشمند رفتار کنند، وقتی خودتان چنین رفتاری با خودتان ندارید. همه ما گاهی مرتکب اشتباه می‌شویم، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم و افسوس‌ها و حسرت‌هایی داریم ولی نباید خودتان را مشکل اصلی بدانید و سرزنش کنید. شما قدرت و اراده تغییر زندگی‌تان را دارید. پس قدر خودتان را بدانید و قدرت‌ها و توانایی‌هایتان را ببینید تا بتوانید از دیگران انتظار داشته باشید که همین برخورد را با شما داشته باشند.

احترام نگذاشتن به خود از نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

احترام از درون خود ما شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید فرد محترمی باشید، باید ابتدا به خودتان احترام بگذارید. یعنی طوری زندگی کنید که نشان‌دهنده احترام به خود و عزت نفس شما باشد. آیا با افراد محترم نیز همان‌طور حرف می‌زنید که با خودتان حرف می‌زنید؟ رفتار شما با خودتان پایه و اساس نحوه برخورد دیگران با شما خواهد بود.

نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

وقتی خودتان نمی‌دانید چه می‌خواهید

اگر می‌خواهید در زندگی اعتبار داشته باشید و بر اساس قطب‌نمای درونی خودتان مسیرتان را پیدا کنید، نباید از دیگران انتظار داشته باشید به شما بگویند چه می‌خواهید. میل و اشتیاق باید ابتدا در درون خود شما باشد. انفعال را کنار بگذارید و از عقاید و ایده‌هایتان پشتیبانی کنید تا بفهمید چه می‌خواهید و چرا آن را می‌خواهید. هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. برای اینکه شناخت بهتری با خود داشته باشید به مطلب این نشانه‌ها می‌گوید شما مهرطلب هستید! سر بزنید.

از دیگران توقع نداشته باشید با شما بمانند

بعضی‌ها وارد زندگی‌تان می‌شوند و می‌مانند، ولی بیشتر افراد وارد زندگی‌تان می‌شوند و می‌روند. بگذارید کسانی که دیگر نمی‌خواهند با شما باشند از شما جدا شوند و بروند. آن‌ها که با شما می‌مانند کسانی‌ هستند که در روزهای خوشی و ناخوشی کنارتان هستند و در زندگی‌ شما مهم و باارزش‌ هستند. حتی گاهی نیز کسی کنارتان نیست و باید روی پای خودتان بایستید، که البته تجربه خوشایندی نیست، ولی پایداری و قدرت را به شما می‌آموزد. گاهی یگانه پایان خوش «دل‌کندن» است.

از دیگران توقع نداشته باشید با شما بمانند

انتظار داشتن از دیگران از نکات اشتباه در ارتباط با دیگران

وقتی نمی‌توانید افکارتان را بیان کنید، نباید از دیگران انتظار داشته باشید بفهمند به چه‌چیزی فکر می‌کنید. درک افکار خودتان از توجه به نظر دیگران مهم‌تر است. ابتدا درمورد اینکه به چه‌چیزی فکر می‌کنید، چه حسی دارید و چه می‌خواهید با خودتان صادق باشید. سپس می‌توانید این افکار و احساسات و خواسته‌ها را به دیگران انتقال دهید و بگویید.

انتظار داشتن از دیگران

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه‌حل ساده برای فرار از روزمرگی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۶:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…