۴ دمنوش برای پاکسازی ریه در هوای غبارآلود

4
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها به دفع سریع‌تر ترکیبات سمی از بدن کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.
۴دمنوش برای پاکسازی ریه-در هوای غبارآلود

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در شرایط آلودگی هوا (مخصوصا آلودگی‌های ناشی از گردوغبار) رعایت کرد، مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های حاوی ترکیبات ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدانی است. این خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌ها می‌توانند به دفع سریع‌تر ترکیبات سمی از بدن کمک کنند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر رادیکال‌های آزاد یا آلاینده‌های محیطی شوند. چهار نوشیدنی مناسب در هوای غبار آلود را در دلتامگ بخوانید.

دمنوش زنجبیل، لیمو و عسل

یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید در هوای غبار‌آلود، دمنوش زنجبیل و لیموترش است. زنجبیل حجم بسیار بالایی از ترکیبات ضدالتهاب را دارد و مصرف منظم آن در هوای غبارآلود می‌تواند احتمال سرفه و گرفتگی بینی را کاهش دهد. عسل موجود در این دمنوش هم به کاهش سرفه و بهبود شرایط گلو کمک می‌کند.

طرز تهیه:

حدود یک بند انگشت از زنجبیل تازه را با یک قاشق چای‌خوری عسل، یک لیوان آب گرم و یک تا دو قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. سپس دمنوش را مصرف کنید.

نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل

زردچوبه و زنجبیل، هر دو حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار قدرتمندی هستند. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش التهاب در بدن و دفع سریع‌تر سموم از بدن می‌شود. زنجبیل هم، علاوه بر داشتن خواص ضدالتهابی، می‌تواند باعث کاهش تهوع ناشی از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده شود.

طرز تهیه:

نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه و رنده‌شده را همراه با نصف قاشق چای‌خوری از پودر زردچوبه تازه و یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید و این ترکیب را روزی یک مرتبه بنوشید.

مطلب پیشنهادی:  درمان دندان درد با بهترین و سریع‌ترین روش‌های خانگی

نوشیدنی زردچوبه و زنجبیل

نوشیدنی شیر و زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارد و از طرف دیگر می‌تواند با عوامل باکتریایی در بدن مبارزه کند. نوشیدنی شیر و زردچوبه باعث دفع سریع‌تر آلاینده‌های موجود در هوای غبار‌آلود از بدن می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن در روز‌های آلوده سال کمک می‌کند.

طرز تهیه:

برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق چای‌خوری از پودر زردچوبه ترکیب و مصرف کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را هم به این ترکیب اضافه کنید.

نوشیدنی مناسب در هوای غبار آلود چیست

نوشیدنی مناسب در هوای غبار آلود چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و قدرتمندی است که می‌توانند به‌شدت باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن شوند. مصرف یک تا دو فنجان چای سبز در روز‌های آلوده و غبار‌آلود می‌تواند به دفع سریع‌تر سموم از بدن کمک کند و باعث بهبودی در عملکرد سیستم گوارشی شود. بهتر است در روز‌های غبار‌آلود دو فنجان چای سبز در وعده صبح و عصر مصرف کنید.

طرز تهیه:

برای تهیه هر فنجان چای سبز باید یک قاشق چای‌خوری از آن را با یک فنجان آب گرم (۸۰ درجه سانتی‌گراد) ترکیب کنید، سپس روی فنجان درپوش بگذارید تا چای شما حدود ۱۰ دقیقه در دمای محیط یا ۵ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم دم بکشد.

 

 

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 آذر 1402 در 3:26 ب.ظ

    خوب بودد

    پاسخ

  2. ناشناس

    2 دی 1402 در 6:02 ب.ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    6 دی 1402 در 8:46 ق.ظ

    مطالب شما آموزندست عالیه

    پاسخ

  4. ناشناس

    14 بهمن 1402 در 6:03 ق.ظ

    سپاس از راهنمایی وآگاهی شما دوست عزیز..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

روزه گرفتی این دمنوش‌ها را از دست نده

روزه داری در ماه رمضان، فرصتی برای سلامتی و شادابی بدن است. با این حال، برخی از افراد به د…