با وسایل دور ریختنی آشپزخانه را تزیین کنید

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بارها و بارها خواسته‌اید از وسایل به درد نخور و دور ریختنی لوازمی زیبا و فانتزی درست کنید اما در شروع کار و خلق ایده‌ها به مشکل برخوردید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

اگر اندکی ذوق هنری به همراه کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید خالق لوازمی باشید که از وسایل دور ریختنی ساخته شده‌اند. البته گاهی نیز داشتن فکر اقتصادی و صرفه جویی در هزینه‌ها شما را در آفریدن این آثار زیبا یاری خواهد کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی می‌پردازیم.

تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

چنانچه می‌خواهید با وسایل دور ریختنی برای آشپزخانه خود لوازم زیبا و فانتزی درست کنید می‌توانید از ایده‌های زیر الهام بگیرید.

ساخت زیر بشقابی با چوب

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت زیر بشقابی با چوب اشاره کرد. با چوب بستنی و تنه درختان می‌توانید برای آشپزخانه خود زیر بشقابی‌های زیبا بسازید. چنانچه برای این کار از چوب بستنی استفاده می‌کنید ابتدا مقوای کلفتی بردارید و آن را در هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید برش بزنید.

سپس زیر و روی مقوا را با استفاده از چسب حرارتی و یا چسب مایع از چوب بستنی پر کنید. برای زیباتر شدن کار می‌توانید چوب بستنی‌ها را با گواش رنگ کنید یا روی آن‌ها هر طرحی که دوست دارید نقاشی کنید. اما چنانچه بخواهید از تنه درخت برای ساخت زیر بشقابی استفاده کنید کافی است تنه را به حلقه‌های نازک‌تر تقسیم کنید و از آن‌ها به‌عنوان زیر بشقابی استفاده کنید.

روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

ساخت زیر لیوانی با کنف و نمد از روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

با استفاده از کنف و هم با استفاده از نمد می‌توانید زیر لیوانی‌های بسیار زیبایی برای آشپزخانه خود بسازید. برای ساخت زیر لیوانی کنفی آسان‌ترین راه این است که حلقه‌ایی از تنه درخت یا مقوای کلفت دایره‌ای شکل را بردارید و داخل آن را کنف پر کنید. برای ساخت زیر لیوانی نمدی نیز می‌توانید مقداری پارچه نمدی بردارید و روی آن الگوی طرح دلخواه خود را رسم کنید. از هر الگو باید دو عدد داشته باشید. یکی برای روی کار و دیگری برای زیر کار. سپس الگوها را با قیچی برش زده و بعد از پاک دوزی دورتا دور آن‌ها را به هم بدوزید. با این کار زیر لیوانی شما آماده است. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب تزیین گلدان در خانه با ایده‌های ساده و ارزان سر بزنید.

روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

ساخت رومیزی با واشر

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت رومیزی با واشر اشاره کرد. ابتدا به ابعاد رومیزی، پارچه تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از مقوا نیز استفاده کنید. سپس واشرها را با استفاده از چسب روی پارچه و یا مقوا بچسبانید. با انجام این کار رومیزی شما آماده خواهد شد. می‌توانید آن را روی میز پهن کنید و سپس از روی آن مشمای کاوری روی میز پهن کنید.

حتی برای زیباتر شدن کار می‌توانید در ابعاد کوچک‌تر و با تعداد بیشتری این کار را انجام دهید. یعنی روی پارچه‌ها و مقواهای کوچک واشرها را بچسبانید و به‌طور جدا از هم و پراکنده روی میز بچینید. سپس مشمای کاوری را پهن کنید. بعد از پایان کار رومیزی با طرحی متفاوت خواهید داشت.

ساخت تابلو با قاشق و چنگال‌های کهنه و قدیمی

با قاشق و چنگال‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید می‌توانید تابلوی بسیار زیبایی برای آشپزخانه خود بسازید. برای این کار کافی است یک بشقاب گرد بدون استفاده را بردارید و قاشق و چنگال‌ها را دور تا دور آن بچسبانید. سپس آن را روی دیوار آشپزخانه نصب کنید.

ساخت تابلو با قاشق و چنگال‌های کهنه و قدیمی

ساخت جا قاشقی با قوطی کنسرو از روش های تزیین آشپزخانه با وسایل دور ریختنی

در رابطه با ساخت لوازم با وسایل دور ریختنی می‌توان به ساخت جا قاشقی با قوطی کنسرو اشاره کرد. با قوطی کنسرو می‌توانید جا قاشقی زیبا بسازید. برای این کار به مقداری کنف نیاز دارید. ابتدا قوطی کنسرو را تمیز کنید. سپس با استفاده از چسب مایع دور تا دور آن را با کنف پر کنید. با انجام این کار جا قاشقی شما آماده خواهد شد.

ساخت جا قاشقی با قوطی کنسرو

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه تابلوها روی دیوار دیدنی‌تر می‌شوند؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…