۶ راه‌حل ساده برای فرار از روزمرگی

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدام کارهای قدیمی را تکرار می‌کنید اما به‌نظر می‌رسد که به جایی نمی‌رسید؟ چیزهایی که قبلا برایتان جذاب بوده، شما را هیجان‌زده نمی‌کند؟
راه های خلاصی از روزمرگی شدن

به‌جای آنکه به‌سمت اهدافتان گام بردارید، یک‌ جا گرفتار شده‌اید؟ همه این احساسات می‌تواند انسان را تا مرز ناامیدی مطلق پیش ببرد. همه ما در دوره‌هایی از زندگی احساس کرده‌ایم که در چرخه یکنواخت زندگی گرفتار شده‌ایم. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راه های خلاصی از روزمرگی می‌پردازیم.

راه های خلاصی از روزمرگی

روزمرگی یا همان گذراندن روزهای تکراری امری خسته کننده است که به تنهایی و افسردگی منجر می‌شود. برای رهایی از روزمرگی و داشتن زندگی شاد باید این کارها را انجام دهید.

مراقب خودتان باشید

هر وقت حس کردید در یک نقطه گرفتار شده‌اید، سعی کنید با مراقبت از خود بر این حس غلبه کنید. مهربانی با خود برای حفظ سلامت روان ضروری است. می‌توانید این کار را با یک ارزیابی سریع از اینکه چقدر از خودتان مراقبت می‌کنید، شروع کنید. کافی ا‌ست که این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا خوب غذا می‌خورم؟
  • به‌اندازه کافی می‌خوابم؟
  • با کسانی که به من اهمیت می‌دهند و از من حمایت می‌کنند، به‌اندازه کافی وقت می‌گذرانم؟

اگر متوجه شدید آن‌طور که باید به خودمراقبتی توجه نکرده‌اید، وقتش رسیده که به موضوع رسیدگی کنید. غذای سالم، خواب کافی، ورزش روزانه و حمایت اجتماعی، همگی برای سلامت جسم و روان ضروری هستند. بنابراین، به‌دنبال راه‌هایی برای مهربانی با خودتان باشید. خودمراقبتی انرژی لازم را برای تمرکز و هیجان در زندگی فراهم می‌کند. برای اینکه شناخت بهتری از خود داشته باشید به مطلب این تست، شخصیت واقعی شما را آشکار می‌کند سر بزنید.

راه های خلاصی از روزمرگی شدن

تغییر روتین زندگی از راه های خلاصی از روزمرگی

اگر هر روز یک روتین را دنبال می‌کنید، رها شدن از یکنواختی سخت‌تر خواهد بود. انسان‌ها بنده عاداتشان هستند و گاهی حس یکنواختی از کسالت ناشی می‌شود. بنابراین، بهتر است به‌دنبال راه‌هایی برای تجربه چیزهای جدید در زندگی روزمره باشید.

راه های خلاصی از روزمرگی شدن

از خانه بیرون بروید

محققان دریافته‌اند که وقت‌گذرانی در طبیعت بر مغز تاثیر مثبتی دارد. پیاده‌روی در طبیعت باعث می‌شود کمتر افکار منفی به ذهن راه بیابند و کمتر به افسردگی دچار شویم. علاوه بر این، وقت‌گذرانی در طبیعت به کاهش استرس و افزایش سلامت روان کمک می‌کند.

طبیعت‌گردی نه‌تنها به بهبود سلامت روان کمک می‌کند بلکه خلاقیت را هم افزایش می‌دهد. بنابراین دفعه بعدی که احساس خفگی کردید، پیاده‌روی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا افکار منفی را از ذهن‌تان دور کنید.

از خانه بیرون بروید

برای خودتان هدف پیدا کنید

وقتی احساس کنید واقعا هیچ کاری نیست که انجام بدهید، راحت‌تر به چاه افسردگی سقوط می‌کنید. انتظار برای چیزهای جدید و حس هدفمند بودن باعث ایجاد انگیزه می‌شود. تعیین اهداف در زندگی فردی و شغلی، حس هدفمند بودن را تقویت می‌کند. با وجود این، لازم نیست هدف‌های بزرگ و درازمدت داشته باشید. همین‌که برای روز تعطیل برنامه‌ریزی کنید هم یک قدم رو به جلو برداشته‌اید.

تقویت انگیزه از راه های خلاصی از روزمرگی

گاهی اوقات، رهایی از حس یکنواختی، خودبه‌خود اتفاق می‌افتد. ممکن است یک روز حس کنید در یک نقطه گرفتار شده‌اید اما ناگهان اتفاقی بیفتد و این احساس از بین برود. برای تقویت انگیزه می‌توانید کارهای زیادی انجام بدهید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • قدم‌های کوچک بردارید لازم نیست یک‌مرتبه کاری که دوست دارید را به سرانجام برسانید.
  • به خودتان قول پاداش بدهید. تشویق کردن باعث افزایش انگیزه می‌شود اما همیشه لازم نیست بقیه شما را تشویق کنند.

تقویت انگیزه

کمال‌گرایی را سرکوب کنید

کمال‌گرایی باعث می‌شود تا در چرخه یکنواخت زندگی گرفتار شوید. فرقی هم نمی‌کند که چقدر تلاش می‌کنید. در هیچ کاری عالی به‌نظر نمی‌رسید. اگر چنین افکاری رهایتان نمی‌کند، دچار کمال‌گرایی شده‌اید. در این صورت، باید فورا تمایلات کمال‌گرایانه را سرکوب کنید و بپذیرید که همه نمی‌توانند کامل باشند. به آنچه انجام داده‌اید راضی باشید.

کمال‌گرایی را سرکوب کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید شما مهرطلب هستید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…