پاسخ به پرسش هایی درباره فسخ قرارداد اجاره

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فسخ قرارداد اجاره و تخلیه ملک، به دلائل گوناگون اتفاق می‎افتد. هریک از دو طرف قرارداد اجاره برای فسخ و تخلیه دلایل گوناگونی دارندکه در نتیجه دعوا تأثیر گذار است.
فسخ قرارداد اجاره

فسخ قرارداد اجاره و تخلیه ملک، به دلائل گوناگون بسیار متداول است .از آن جا که دو طرف قرارداد برای فسخ و تخلیه دلایل مختلفی دارند، طرح دعوا از طرف هر یک ممکن است تأثیرات متفاوتی بر جای گذارد، به همین علت برآن شدیم تا به پرسش‎های متداول شما در این‎باره پاسخ دهیم .

پرسش- مستأجر خسارتی بیش از ودیعه به ملک وارد کرده در ضمن پول آب وبرق وگاز وتلفن او هم بیش از ودیعه ی ۴۰ میلیونی وی شده است، آیا می‎توانم به علت  خسارت به ملک پول  ودیعه را به او پس ندهم؟

پاسخ – ابتدا باید ودیعه به حساب دادگستری واریز شود سپس ضمن اثبات بدهی‎های مستأجر در محکمه ، مبلغ ودیعه را  دادگاه به حساب موجر واریز می‎کند.

پرسش – آپارتمانی اجاره کرده ام که ازهمان روز اول متوجه شدم آن‎گونه  که صاحب‎خانه  گفته بود مناسب نبوده، در اجاره نامه نوشته شده است؛  در صورتی که مستأجر بخواهد اجاره را فسخ کند با پرداخت یک ماه اجاره و اطلاع به موجر، امکان فسخ  اجاره وجود دارد. آیا موجر می‎تواند با فسخ قرارداد اجاره و تخلیه ملک مخالفت کند و مبلغ ودیعه را مسترد نکند؟

پاسخ – خیر موجر نمی تواند مخالفت کند زیرا در قرارداد تنظیمی این موضوع مقرر شده ، اما بهتر است برای فسخ کردن ابتدا اظهارنامه‎ای برای ایشان ارسال کنید.

فسخ قرارداد اجاره

پرسش – یک واحد آپارتمان از صاحب خانه ام که بساز و بفروش است خریده ام که دراین واحد پسرصاحب خانه ساکن است. این آپارتمان دردفترخانه اسناد رسمی به نام اینجانب شد و سند تک برگ هم به نام اینجانب صادر ومقرر شد ازتاریخ ۱/۲/۹۶ به اینجانب تحویل گردد اما پسرصاحب خانه  که دراین آپارتمان ساکن است آن را تخلیه نمی‎کند و صاحب خانه هم می گوید فعلا در یک خانه ی دیگرم مستقر باش تا پسرم آپارتمان  را تخلیه کند بعد به این آپارتمان نقل مکان کن . می خواهم بدانم راه تخلیه آپارتمان چیست؟

پاسخ – می توانید با استناد به سند مالکیت خود دادخواست خلع ید به طرفیت پسر ایشان تنظیم و اجرت المثل ایام تصرف را نیز از پسر او مطالبه کنید.

پرسش – برای اجاره ملکی موکل خواهرم هستم و قرارداد مستاجر به پایان رسیده و ملک را تخلیه نمی کند. به نظر شورای حل اختلاف به سبب اینکه من مالک نیستم برای گرفتن دستور تخلیه باید وکیل بگیرم .وکیل اینجانب مبلغ ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان برای تخلیه ملک از طریق شورای حل اختلاف از من در خواست کرده است. آیا این مبلغ حق الوکاله معقول است ؟

پاسخ – مبلغی که به عنوان حق الوکاله وکیل پرداخت می شود ، صرفا” توافقی است و می‎توانید از قبول آن خودداری کنید.

برای مطالعه بیشتر به نکات حقوقی ملکی، دانستنی های حقوقی ملکی، مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …