کاربردهای عجیب نوشابه در نظافت منزل

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر فقط نوشابه را برای مصرف خوراکی تهیه می‌کنید حتما این مطلب را دنبال کنید.
کاربرد نوشابه در نظافت منزل

نوشابه یک نوشیدنی بسیار لذیذ در بین مردم است هر چند که استفاده زیاد از آن برای بدن می‌تواند مضر باشد؛ اما نکته بسیار جالبی که درباره نوشابه وجود دارد این است که این نوشیدنی خوشمزه تنها برای استفاده در وعده‌های غذایی نیست، بلکه کاربردهایی در خانه دارد که بسیاری را شگفت‌زده خواهد کرد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا جالب‌ترین کاربرد نوشابه در نظافت منزل را به شما آموزش دهیم.

با فواید نوشابه در نظافت منزل آشنا شوید

در دنیای خانه‌داری نوشابه فواید بسیاری دارد از آشپزی گرفته تا شستشوی لباس و نظافت حمام دستشویی؛ بنابراین شما دیگر لازم نیست برای نظافت منزل از مواد شیمایی استفاده کنید و سلامت خود را به خطر بیندازید؛ بلکه می‌توانید با باقی‌مانده نوشابه خود، هر قسمتی از خانه را که می‌خواهید تمیز کنید؛ برای آشنایی با فواید نوشابه در خانه، تنها کافی است به روش زیر عمل کنید.

با کاربرد نوشابه در خانه داری آشنا شوید؟

فواید نوشابه در آشپزی

اگر زمان کمی برای مزه‌دار کردن و نرم کردن گوشت کبابی دارید؛ یکی از راهکارهای بسیار موثر، استفاده از نوشابه است؛ چرا که گاز موجود در نوشابه گوشت را نرم می‌کند؛ تنها کافی است گوشت را در ظرف مناسب قرار داده و نوشابه را روی آن ریخته؛ برای نرم شدن گوشت بهتر است که حداقل 6 ساعت یا یک شبانه روز گوشت در این مایع باقی بماند.

شست‌وشوی لباس‌ها

یکی دیگر از جالب‌ترین کاربرد نوشابه در نظافت منزل، شستشوی لباس با نوشابه است؛ در این روش می‌توانید به جای استفاده از لکه‌برهای قوی که برای سلامت شما مضر هستند و در بعضی مواقع می‌توانند لباس را خراب کنند، از نوشابه استفاده کنید؛ در این روش مقداری نوشابه را در کنار مواد شوینده ماشین لباس‌شویی بریزید و لباسشویی را روشن کنید؛ در نهایت بعد از اتمام کار خواهید دید که علاوه بر از بین رفتن لکه‌ها، بود بد لباس و ماشین لباسشویی نیز از بین رفته است.

با توجه به اینکه در نوشابه اسیدکربنیک و اسیدفسفریک وجود دارد، می‌تواند به راحتی روی لکه‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را از بین ببرد؛ برای این منظور می‌توانید روی لباس کثیف مقداری نوشابه بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب و صابون بشویید؛ این روش برای مبلمان، دیوار و فرش نیز بسیار موثر است.؛ برای استفاده از این روش به این نکته توجه داشته باشید که رنگ نوشابه ممکن است باعث رنگ گرفتن پارچه لباس شود؛ بنابراین بهتر است برای پارچه‌های روشن از این روش استفاده نشود.

جداکردن آدامس از روی مو یا لباس

برای بسیاری از ما در دوران کودکی و یا بزرگ‌سالی پیش آمده که آدامس به موهای ما چسبیده و در بعضی از مواقع مجبور به کوتاه کردن آن شدیم؛ اما یکی دیگر از فواید نوشابه این است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید آدامی را از موهای خود پاک کنید؛ برای این منظور نوشابه را خنک کنید و بادقت آن را روی بخشی از موها بریزید که به آدامس چسبیده است؛ سپس آدامس سفت می‌شود و می‌توانید آن را جدا کنید. اگر آدامس به لباس چسبیده است، مقداری نوشابه روی آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس به‌ آرامی و با لبه کند چاقو آن را از لباس جدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  اگر عاشق حیوانات هستید؛ جزیره گربه ها بهشت شما خواهد بود!

کاربرد نوشابه در نظافت منزل

ازبین‌بردن زنگ‌زدگی از کاربرد نوشابه در نظافت منزل

گاهی اوقات ممکن است وسایلی را که دوست داریم زنگ بزند و زشت شوند، برای از بین رفتن زنگ زدگی این وسایل تنها کافی است که آن را درون یک ظرف پر از نوشابه قرار دهید یا اینکه با استفاده از اسفنج نوشابه را به سطح مورد نظر بمالید؛ در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه آن را آب‌کشی کنید و مواد چسبنده باقی‌مانده را بشویید.

تمیزکردن توالت از فواید نوشابه در نظافت منزل

از دغدغه بسیاری از خانم‌ها هنگام نظافت خانه، شست‌وشوی سرویس بهداشتی است؛ چرا که در بسیاری از مواقع لکه‌های سطح کاشی و سنگ توالت به سختی پاک می‌شوند؛ برای حل این مشکل تنها کافی است مقداری نوشابه را داخل توالت بریزید و اجازه دهید نوشابه ۱ ساعت روی سطح باقی بماند؛ پس از گذشت این زمان، توالت را با استفاده از برس و آب به خوبی بشویید.

نظافت منزل

تمیزکردن و شستن ظروف

نوشابه برای پاک‌کردن لکه‌های چربی و ازبین‌بردن لکه‌های غذای روی تابه و قابلمه فوق‌العاده است؛ برای استفاده از این روش نوشابه را در تابه یا قابلمه سوخته بریزید و آن را حدود نیم ساعت روی شعله گاز قرار دهید تا گرم شود؛ سپس با استفاده از اسکاچ یا ابر ظرف را به خوبی تمیز کنید.

برای تمیزکردن غذاهای سوخته داخل ظروف نیز می‌توانید از نوشابه استفاده کنید؛ به طوری که مقداری نوشابه را داخل ظرف بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. مواد شیمیایی موجود در نوشابه، دوده و سوختگی را شل می‌کند و با سابیدن ظرف، به‌راحتی می‌توانید دوباره آن را تمیز و درخشان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درباره زندان اسرارآمیز تکاب چه می‌دانید؟

زندان برنجه، جاذبه‌ای طبیعی و اسرارآمیز است که در نزدیکی روستای برنجه قرار دارد. نام زندان…