کوچه رنگی تهران کجاست؟

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر جذاب، شهروندان با انرژی مثبت و خلاق و شاد را به ارمغان می‌آورد که اقدامی کوچک اما مهم برای شاد زیستن است. پس باید به معماری منظر و مبلمان شهر، توجه ویژه داشت.
کوچه رنگی

کوچه‌های رنگی یعنی کوچه‌هایی که توسط اهالی خوش‌ذوق و شهرداری، رنگ‌آمیزی‌ می‌شوند تا مقصدهای جذاب گردشگری برای شهر باشند. نمونه بسیاری از این کوچه‌ها در برزیل تا فرانسه و اسپانیا و مراکش دارد. در ایران،‌ می‌توان با رنگی کردن کوچه‌ها و قرار دادن المان‌های جذاب و تغییر مبلمان شهری، شهری جذاب‌تر برای هموطنان و ایرانگردان و جهانگردان خلق کرد. با دلتامگ همراه باشید تابدانید کوچه رنگی تهران کجاست.

کوچه رنگی تهران کجاست؟

کوچه شهید خسرو قدیابی در محله دستغیب تهران، امروزه یکی از کوچه‌های معروف تهرانی‌ها است. مثل کوچه برلن. جایی که با تلاش اهالی و شهرداری محل، فضای شاد و رنگارنگی را خلق کرده است و رنگ‌های گرم، فضایی زیبا و محبوب  برای سلفی بازهای اینستاگرام ایجاد کرده است.

قدرت رنگ را جدی بگیریم

رنگ‌آمیزی خلاقانه و نوآورانه کوی و برزن، فرصتی برای خلق اتمسفر شاد زیستن برای شهروندان است. رنگ، انرژی دارد و روان‌شناسی رنگ‌ می‌تواند به کمک متخصصان طراحی دکوراسیون و طراحی منظر و معماری منظر شهر آمده و شهری قابل زیست و با طراوت را برای ساکنانش به ارمغان آورد.

کوچه های زیبای تهران

آرامش روان برای شهروندان

کاهش جرم و جنایت در مناطق جرم‌خیز، با تغییر المان‌های شهری و مبلمان شهری و استفاده از رنگ در طراحی شهر، امکان‌پذیر است. بعضی از پل‌های هوایی عابر پیاده در تهران، به دلیل آنکه محل نصب بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی است، فضای بسته و محصوری دارد که برای زنان تهرانی، تونل وحشت در شب و روز ایجاد‌ می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روستاهای اطراف تهران

کوچه رنگی تهران

تغییر کاربری با کمک رنگ‌ها

با طراحی مجدد بیلبوردها و مکان نمایش آن‌ها و نوع طراحی پل عابر پیاده،‌ می‌توان از تونل وحشت به محل امن تغییر کاربری داد. رنگ، ایجاد قدرت‌ می‌کند و انسان به رنگ علاقه دارد؛ به‌خصوص رنگ‌های گرم که شادی‌آفرین وامیدبخش است و در محله‌هایی که امکان طراحی رنگی کوی و برزن وجود دارد، استفاده از رنگ‌ها در طراحی المان‌های شهری و تغییر رنگ نمای ساختمان‌ها،‌ می‌تواند در خلق فضای نشاط آور برای اهالی کمک کند.

محیط زیست سالم

شاد زیستن و هنر عشق ورزیدن، نیاز به محیط زیست سالم و شادی‌آفرین دارد. هیچ انسان شادی در محیط تیره و تار و انرژی منفی و پر استرس، نمی‌تواند به شادی فکر کند و شاد زیستن را تجربه کند.

کوچه رنگی تهران کجاست

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری وسایل مورد نیاز سفر چیست؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…