۴ نکته طلایی برای دکوراسیون خانه ۵۰ متری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون خانه های کوچک کمی سخت است اما اگر با این گزارش همراه باشید برای سهولت در این کار پیشنهادهای مهمی برایتان داریم.

دکوراسیون خانه ۵۰ متری می‎تواند برای افراد زیادی کاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسد اما در اصل اینطور نیست. این فضا مختصات مربوط به خود را دارد و با اندکی آگاهی می‌توان این خانه ها را به بهترین شکل ممکن چید. در این مطلب می‎خواهیم شما را با نحوه چیدمان دکوراسیون آپارتمان ۵۰ متری بسیار شیک آشنا کنیم.

استفاده از وسایل کمتر

اولین گام برای چیدن خانه های کوچک مخصوصا دکوراسیون خانه ۵۰ متری این است که باید استفاده بی‎جا از وسیله‎های متعدد مانند بوفه، میزهای چند نفره، اشیا تزیینی بزرگ را به حداقل برسانید. زیرا هر کدام از وسیله‎های موجود در خانه با اشغال فضا باعث ایجاد تراکم و شلوغی در محیط شده و این باعث می‎شود که محل زندگی تان کوچکتر از قبل دیده شود. همچنین توجه داشته باشید که مبلمان باید کاملا متناسب با اندازه فضا انتخاب شود و استفاده از رنگهای روشن در انتخاب و خرید این وسیله ها مفید باشد.

یکی از بهترین نمونه های طراحی آپارتمان ۵۰ متری را در تصویر مشاهده می‎کنید. این خانه کوچک در عین کم متراژ بودن با طراحی نوین خود توانسته تا تمام نیاز ساکنین خود را مرتفع سازد.

دکوراسیون خانه 50 متری

همان‎طور که در تصویر مشاهده می‎کنید، یک لوستر مشکی رنگ زیبا با طراحی خاص خود از سقف این خانه کوچک آویزان است که در نگاه اول چشم را خیره کرده و توجه همه را به خود جلب می‎کند. تم اصلی این خانه رنگ سبز و قهوه‎ای روشن است که به شیوه‎ای هنرمندانه با یکدیگر ترکیب شده‎اند و همان‎طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم استفاده از رنگ روشن پارکت‎ها و دیوارهای این محیط کوچک باعث شده که زیبایی چشم نوازی در آن بوجود بیاید.

کفپوش

اگر به عکس‎ها دقت کنید متوجه می‎شوید که کفپوش خانه براقی خاصی دارد که بخاطر روکش گلاسی است که روی کفپوش‎های چوبی خورده است. همان‎طور که می‎دانید نور و انعکاس آن در خانه می‎تواند فضا را بزرگتر نشان دهد و دکوراسیون خانه ۵۰ متری را راحت تر کند؛ بنابراین طراح به‎صورت کاملا عاقلانه و علمی از این پارکت درخشان در کف خانه استفاده کرده است.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین دکوراسیون آشپزخانه با استفاده بهینه از فضا + ویدیو

چیدمان خانه 50 متری

اما نکته جالب توجه این است که بر خلاف استفاده از کف پوش روشن در دکوراسیون خانه ۵۰ متری طراح از پنل‎های چوبی تیره رنگ برای پوشش برخی از دیوارهای خانه مانند دیوار راهرو استفاده کرده است. این ایده‎ی خلاقانه یعنی ترکیب رنگ تیره چوب با رنگ سفید دیوار و همچنین رنگ روشن کفپوش علاوه بر زیبایی، کنتراست رنگی چشم نوازی را برای این خانه بوجود آورده است.

طراحی آشپزخانه خانه ۵۰ متری

از زیبایی و طراحی ویژه‎ی راهرو و نشیمن که بگذریم می‎رسیم به یکی از مهمترین بخش‎های منزل که همان آشپزخانه است.

کابینت های کف آشپزخانه با الهام از رنگ کفپوش ها ساخته شده‎اند و این ویژگی باعث شده که فضای کف خانه بزرگتر دیده شود. همچنین استفاده از رنگ تیره در دیوارهای بین کابینت ها باعث ایجاد عمق میدان بصری شده و پرسپکتیو قابل توجهی را برای آن به ارمغان آورده است.

کابینت های بالایی این آشپزخانه نیز که با رنگ تیره طراحی شده و با کابینت های ردیف پایین کاملا در تضاد هستند جذابیت بصری خوبی را برای  آشپزخانه بوجود آورده اند.

دکوراسیون آشپزخانه خانه 50 متری

اتاق خواب

اتاق خواب روبروی آشپزخانه قرار گرفته و علی رغم شکل مرسوم تفکیک فضا توسط یک پرده حریری از باقی قسمت ها جدا شده است. در این بخش از خانه نیز با استفاده از رنگ های روشن می توانید به بزرگتر دیده شدن خانه تان کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…