موزه هنرهای معاصر تهران را بشناسید

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک لاله، تئاتر شهر، موزه فرش و موزه دکتر شریعتی از جمله دیدنی‌های نزدیک به موزه هنرهای معاصر تهران محسوب می‌شوند.
موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از دیدنی‌های متفاوت و شگفت‌انگیز تهران است و همه روزه از تعداد زیادی بازدیدکننده داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا قصد داریم با این موزه که یکی از دیدنی‌ترین و باارزش‌ترین گنجینه‌های فرهنگ و هنر در کشور است، آشنا شویم.

معرفی موزه هنرهای معاصر تهران

در گنجینه دائمی موزه بیش از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود. نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها ارزش استثنایی دارند. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران کجاست؟

موزه هنرهای معاصر یکی از جاهای دیدنی تهران است که در ناحیه مرکزی پایتخت (شرق خیابان کارگر شمالی و در ضلع غربی پارک لاله) واقع شده است.

موزه گردی

ساعت بازدید

بازدید از موزه در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ و روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برای عموم امکان‌پذیر است. تنها تعطیلی‌های موزه هنرهای معاصر مربوط به ایام سوگواری یا تعطیلی‌های رسمی سالانه است.

پلان موزه

موزه هنرهای معاصر تهران دارای ۹ گالری،‌ بخش‌های اداری،‌ کتابخانه، سالن نمایش،‌ گنجینه، کافه تریا و باغ مجسمه است. بنای آن با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی توسط کامران دیبا طراحی و ساخته شد.

موزه های تهران

معماری موزه

ساختمان موزه از نمونه‌های معماری نوین در ایران به شمار می‌رود. در این سازه، از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی همراه عناصر مدرن بهره گرفته شده است. طراحی و معماری این سازه به دست کامران دیبای معمار انجام گرفت که عناصر معماری سنتی ایران، همچون هشتی، چهارسو و گذرگاه را در طراحی آن قرار داد. حالا که در تهران می‌چرخید، مطلب چرا باید بازار تجریش را ببینیم؟ را هم بخوانید.

موزه هنرهای معاصر

سیرکولاسیون

ساختمان موزه از دو بخش کلی، مجموعه‌ای از فضاهای بسته و حیاط میانی تشکیل شده است. درون ساختمان و در فضای بسته آن، مسیری مارپیچ به‌صورت چرخشی طراحی شده است که افراد با پیمودن مسیری با شیب کم، به سوی پایین راهنمایی می‌شوند. این مسیر مارپیچ داخلی در تضاد با نمای بیرونی، حالتی کاملا نوین دارد. مارپیچ دارای هفت فضا یا گالری (نگارخانه) اصلی است.

موزه هنرهای معاصر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن جاذبه‌های تهران آبشارهای اطراف تهران، تفریح نیم‌روزی رایگان را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…