این گیاهان در تاریک‌ترین گوشه‌ خانه رشد می‌کنند

1
55
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در حالی که همه گیاهان برای دریافت غذا از طریق فرآیند فتوسنتز به نور نیاز دارند، گیاهان آپارتمانی کم‌ نور می‌توانند حتی در تاریک‌ترین گوشه‌ خانه هم رشد کنند.
گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانی نیز مانند انسان‌ها با تغییرات سازگار هستند. آیا می‌دانستید که بعضی گیاهان آپارتمانی برای رشد به نور بسیار کمی نیاز دارند؟ در این مطلب از دلتامگ به معرفی گیاهان آپارتمانی کم نور در منزل می‌پردازیم.

سانسوریا

گیاه سانسوریا که با نام‌های زبان مادرشوهر و شمشیر سنت جورج نیز شناخته می‌شود، گیاهی است که به مراقبت کمی نیاز دارد. همچنین این گیاه در مطالعه هوای پاک ناسا در سال 1989، جایگاه برتر توانایی کاهش آلاینده‌های هوای داخل ساختمان مانند بنزن و فرمالدئید را به خود اختصاص داد. گیاه مار می‌تواند نور کم را تحمل کند، اگر شما در مراقبت از گیاهان کاملا تازه‌‌کار هستید، می‌توانید آبیاری آن را فراموش کنید و تقریبا در هر جایی از خانه خود قرار دهید.

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی کم نور در منزل

این گیاه نه تنها قادر به زنده ماندن در سایه است، بلکه به خشکی نیز مقاوم است. این گیاهان با تکامل در محیط‌های خشک، ریزوم‌هایی ایجاد کرده‌اند که آب را ذخیره می‌کنند تا به آن‌ها کمک کند در زیستگاه طبیعی خود در برابر خشکسالی زنده بمانند.

گیاهان آپارتمانی کم نور

سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده که به خاطر برگ‌های مواجش شهرت دارد. این گیاه آپارتمانی به دلیل شکل و رنگ برگ‌هایش برای حیوانات خانگی شما می‌تواند جذاب باشد. گونه‌های سرخس لانه پرنده نگهداری نسبتاً آسانی دارند. این گیاه در زیستگاه طبیعی خود اپی‌فیت است، به این معنی که روی چیزهای دیگر مانند درختان یا صخره‌ها رشد می‌کند تا به نور بیشتری برسد.

فیلودندرون از گیاهان آپارتمانی کم نور در منزل

فیلودندرون‌ها به‌خاطر برگ‌های سبز قلبی شکل منحصربه‌فرد و انگورهای دنباله‌دارشان انتخاب راحتی برای مبتدیان و کلکسیونرها هستند. این گیاه اغلب با پوتوس اشتباه گرفته می‌شود زیرا از نظر زیبایی ظاهری شبیه به هم هستند و به مراقبت مشابهی نیاز دارند. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان حشرات را از خانه شما دور می‌کنند سر بزنید.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و اختلالات بی‌خوابی

 

آگلونما

گیاه همیشه سبز مقاوم چینی به دلیل انعطاف پذیری بالا، اغلب در دفاتر کم‌ نور و گوشه‌های تاریک خانه دیده می‌شود. این گیاه همیشه سبز چینی نور غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد زیرا نور مستقیم می‌تواند برگ‌های رنگارنگ آن‌ها را بسوزاند. در نتیجه برای زنده ماندن در سطوح پایین‌تر نور سازگار شده‌ است.

گیاهان آپارتمانی کم نور

کالاتیا

این گیاه به دلیل تحمل نور کم مشهور است. این گیاه برگ‌های خود را از روز تا شب در یک حرکت نیایش مانند به عنوان بخشی از ریتم شبانه روزی بالا و پایین می‌کند به همین دلیل به آن گیاه دعا می‌گویند. در واقع این حرکات برای دنبال کردن خورشید و گرفتن هر چه بیشتر نور است که یک ویژگی ضروری برای گیاهان کف جنگل است. اگر به پرورش گیاه کالاتیا علاقه دارید مطلبی درباره آن نوشته‌ایم.

دراسنا پرچمی

تقریبا همه دراسناها به دلیل تحمل سایه و نگهداری آسان جزو گیاهان آپارتمانی محبوب قرار می‌گیرند. برگ‌های نازک و شمشیری‌مانند آن‌ می‌تواند در رنگ‌های متنوعی باشد و برای به حداکثر رساندن جذب نور خورشید شکل گرفته ‌است. در نتیجه با کمی حوصله شما می‌توانید با یک برنامه آبیاری درحد کم و ثابت، خانه‌هایتان را همیشه سبز نگه دارید.

سخن آخر

گیاهان آپارتمانی می‌توانند خانه شما را پر از احساس شادابی و نشاط کنند. البته برخی از آپارتمان‌ها اصلا نورگیر نیستند و برای همین صاحب این خانه‌ها از پرورش گل و گیاه در آن ناامید می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب گیاهان آپارتمانی سایه دوست را به شما معرفی کردیم.

یک نظر

  1. مجید از تهران هستم،

    18 تیر 1402 در 4:50 ب.ظ

    سلام و علیکم،اگر،به،صورت،فیلم،ویا،ویدیو،البته،بدون،سانسور،باشد، و امکان دانلود،کردن،را،داشته باشد،دیگر،یک،خبر،مفید،و،عالی،می شود،اگر،لطفا،برای همیشه،عمل کردید،سالم،باشید،

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

اصول فنگ شویی در دکوراسیون خانه

فنگ شویی یک فلسفه و هنر باستانی چینی است که بر تعادل و هماهنگی انرژی در فضا تمرکز دارد. ای…