3 ترکیب خانگی و موثر برای از بین بردن سوسک در خانه!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیگر برای از بین بردن سوسک‌ها در خانه نیازی به استفاده کردن از مواد سمی و خطرناک که سلامت خود و عزیزانتان را به خطر می‌اندازد نیست؛ چرا که با چند ترکیب ساده و خانگی می‌توانید آن‌ها را فراری دهید.
از بین بردن سوسک در خانه

وجود سوسک در محیط خانه می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا میکروب‌ها به راحتی بتوانند رشد کنند. سوسک‌ها اغلب در محیط‌هایی رشد می‌کنند که گرم و مرطوب باشد یا در آن مکان غذایی در دسترس باشد. برای از بین بردن سوسک در خانه و جلوگیری از بازگشت‌ آن‌ها ممکن است راه‌های متفاوتی را امتحان کرده‌ باشیم و به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم؛ از همین رو در این مطلب از دلتامگ قصد داریم موثرترین راههای از بین بردن سوسک در خانه را به شما معرفی کنیم.

برای از بین بردن سوسک در خانه چه باید کرد؟

قبل از آنکه با روش های از بین بردن سوسک آشنا شوید، لازم است برای جلوگیری از رشد آن‌ها به چند نکته توجه کنید:

از بین بردن سوسک در خانه

از مرطوب نگه‌داشتن محیط خودداری کنید

سوسک‌ها به محیط‌های مرطوب علاقه دارند و رطوبت محیط باعث تکثیر آن‌ها می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از رشد سوسک‌ها، بهتر است از مرطوب نگه‌داشتن محیط خودداری کنید. برای این کار می‌توانید از دستگاه خشک کن استفاده کنید؛ این دستگاه‌ها برای مکان‌هایی مانند حمام و آشپزخانه، می‌تواند بسیار مفید باشد. چک کردن لوله‌های آب و رفع نقص آن نیز می‌تواند به کاهش رطوبت محیط و جلوگیری از رشد سوسک‌ها کمک کند.

نظافت روزانه خانه برای از بین بردن سوسک در خانه

بهترین راه از بین بردن سوسک در خانه، توجه به نظافت محیط است. برای مثال جمع آوری آشغال‌ها از محیط خانه، می‌تواند به کاهش تعداد سوسک‌ها کمک کند. زیرا سوسک‌ها به محیط‌های کثیف علاقه دارند و وجود اشغال در خانه مواد غذایی برای آن‌ها را فراهم می‌کند. سعی کنید در طول روز از محلول شوینده مانند سرکه و آب برای  تمیز کردن کف‌های خانه استفاده کنید.

از بین بردن سوسک در خانه

غذا‌ها را در محیط خانه قرار ندهید

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث رشد سوسک‌ها در خانه می‌شود، قرار دادن غذا در محیط خانه است. سوسک‌ها به غذا و آشغال علاقه دارند و محیط‌هایی که در آن غذا و آشغال وجود دارد، برای آ‌ن‌ها جذاب است؛ بنابراین، بهتر است برای جلوگیری از رشد سوسک در خانه غذا را در ظروف درب‌دار قرار دهیم و غذاهای مانده و یا ریخته شده روی سطح گاز را به سرعت تمیز کنیم.

از بین بردن سوسک در خانه
موثرترین روش از بین بردن سوسک در خانه

استفاده از تفاله قهوه

بعد از نظافت محیط یکی از بهترین روش‌های از بین بردن سوسک در خانه، استفاده از تفاله قهوه است. سوسک‌ها و حشرات موذی، نسبت به بویی که از تفاله قهوه پخش می‌شود حساس هستند و در محیط‌هایی که تفاله قهوه وجود داشته باشد رشد نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  مهم‌ترین نکات درباره رنگ‌ اتاق کودک

استفاده از آب و صابون برای از بین بردن سوسک

استفاده از آب و صابون یک روش موثر و کم هزینه برای از بین بردن سوسک‌ در خانه است؛ شما می‌توانید با آماده کردن یک محلول مناسب از این ترکیب و پاک کردن سطوح مختلف خانه با آب و صابون، سوسک‌های موجود را از بین ببرید. برای استفاده از این روش به یک سطل آب و مقداری صابون مایع نیاز دارید؛ بعد از مخلوط کردن این ترکیب، یک اسفنج تمیز را در آن بزنید و سطوح مختلف خانه، مانند دیوارها، کف‌ها، پنجره‌ها و میزها را با آن تمیز کنید؛ در پایان نیز تمام سطوح را با یک دستمال خشک پاک کنید.

از بین بردن سوسک در خانه

 استفاده از ترکیب سیر، پیاز و فلفل

استفاده از ترکیب سیر، پیاز و فلفل برای از بین بردن سوسک‌ها، یک از روش‌ کاربردی است؛ چرا که سوسک‌ها از بوی تند و تلخ این مواد نفرت دارند و از محیطی که این مواد در آن وجود دارد، دوری می‌کنند. برای استفاده از این روش کافی است سیر، پیاز و فلفل را به ترتیب خرد کرده و در یک کاسه مخلوط کنید و آن را در محل‌هایی که فکر می‌کنید سوسک‌ها می‌توانند در آن‌جا زندگی کنند، مانند نقاط تاریک و رطوبتی، قرار دهید. به عنوان مثال، می‌توانید این ترکیب را در نزدیکی سوراخ‌های دیوار، پشت مبلمان، زیر وسایل خانه و در کنار نواحی پوسیده و آشغال قرار دهید. توجه داشته باشید که خاصیت این مواد برای فراری دادن سوسک‌ها کوتاه مدت است و شما باید به طور منظم این ترکیب را عوض کنید.

پیشنهاد مطالعه: جادوی فرش در چیدمان خانه را دست‌کم نگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…