چگونه می‌توانیم فردی صبور باشیم؟

۹
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صبور بودن یکی از راه‌هایی است که افراد را می‌تواند به موفقیت برساند.
راه‌ های صبور بودن

صبور بودن با تحمل کردن فرق دارد، به همین خاطر در مشاوره روانشناسی راه‌ های صبور بودن بررسی می‌شود تا مراجعین بتوانند بر خود مسلط باشند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

راه‌های صبور بودن

صبور بودن یعنی انجام دادن کارهایی که باید انجام بدهید تا به خواسته بود برسید و ایمان داشته باشید آن اتفاق موردنظر رخ می‌دهد.

مثبت بیندیشید و مکالمه مهربانانه با خودتان داشته باشید

سعی کنید به ندای درونی مثبت خود گوش دهید. وقتی احساس بی‌حوصلگی یا استرس داشتید به خودتان یادآوری کنید که هنوز وقت دارید. بگویید: «می‌دانم که همه چیز نباید یک باره اتفاق بیفتد. افراد دیگر همه تلاش می‌کنند و من هم تمام تلاش خود را می‌کنم.» این کار را حین کنترل نفس‌هایتان انجام دهید تا تاثیر آن را بهتر متوجه شوید.

راه‌ های صبور بودن

نسبت به خودتان صبر و حوصله به خرج دهید

همه ما می‌دانیم که هیچ تغییر موفقیت‌آمیزی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر می‌خواهید فردی صبور در مواجه با مشکلات باشید، ابتدا باید یاد بگیرید نسبت به خودتان مهربان باشید. به بیان دیگر، هوای خودتان را داشته باشید و به خودتان سخت نگیرید.

به خودتان یادآوری کنید که زندگی کوتاه است

روانشناسان معتقدند داشتن درک درستی از زمان به شما کمک می‌کند تا اولویت‌ها را بهتر بشناسید. به این فکر کنید چیزی که موجب از کوره در رفتن شما می‌شود تا چه اندازه و تا چه زمانی روی زندگی شما تاثیرگذار خواهد بود. چنین طرز تفکری در بسیاری از موارد به شما خواهد آموخت که آنچه برای آن ناراحت یا عصبانی هستید در واقع ارزش چندانی ندارد.

راه‌ های صبور بودن

صبر کردن و انتظار کشیدن را یاد بگیرید

اگر می‌خواهید فردی صبور باشید، پیش از هر کاری باید صبر کردن و انتظار کشیدن را یاد بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهند که انتظار کشیدن برای به‌دست آوردن چیزی، برای مدت طولانی‌تری موجب خوشحالی انسان می‌شود. با ساده‌ترین و کوچک‌ترین کارها  صبر کردن را تمرین کنید. برای مثال، وقتی غذایی که سفارش دادید روی میزتان قرار گرفت، بلافاصله آن ر نخورید. کمی درنگ کنید و به آرامی آن را میل کنید.

پرهیز از انجام کارهای غیرضروری از راه‌ های صبور بودن

همه ما گاهی کارهای غیر ضروری را در برنامه روزانه خود می‌گنجانیم که در واقع هیچ اولویتی ندارند. زمانی را برای فکر کردن به کارهایی که در طول هفته انجام می‌دهید اختصاص دهید. اگر متوجه شدید که برخی فعالیت‌ها ضرورتی ندارند و تنها وقت شما را می‌گیرند، آن‌ها را از برنامه حذف کنید. اگر می‌خواهید شناخت بهتری از خود داشته باشید به مطلب این تست، شخصیت واقعی شما را آشکار می‌کند سر بزنید.

چیزهایی که موجب بی‌تابی شما می‌شوند را شناسایی کنید

بسیاری از ما مجبوریم چند کار متفاوت را به‌طور همزمان انجام دهیم. به‌طور طبیعی، درگیر شدن با کارهای مختلف استرس بیشتری به ما وارد می‌کند. برای کنترل این استرس بهتر است ابتدا کارهایی که باید انجام دهید را طبقه‌بندی و سپس اولویت‌بندی کنید.

آرامش‌تان را حفظ کنید و نفس عمیق بکشید

نفس کشیدن آرام و عمیق می‌تواند به آرامش ذهن و بدن کمک کند. این ساده‌ترین راه برای کمک به کاهش بی‌حوصلگی است که تجربه می‌کنید. اگر تنفس به شما کمک نمی‌کند‌، پیاده‌روی در هوای آزاد را امتحان کنید. به این طریق می‌توانید به افکار پراکنده در ذهن‌تان نظم دهید.

آرامش‌تان را حفظ کنید و نفس عمیق بکشید

به خودتان یادآوری کنید که فقط ناراحت هستید، نه بیشتر از این

زمانی که احساس می‌کنید کم کم طاقت‌ خود را از دست می‌دهید، به این فکر کنید که این حالت تنها نوعی از ناراحتی است. این کار ترفندی از روش‌های فریب دادن ذهن است. با این حال می‌تواند موثر واقع شود. یادگیری شناختن و پذیرش ناراحتی ممکن است کنار آمدن با آن را آسان کند.

پرت کردن حواس‌ از راه‌ های صبور بودن

بیشتر مواردی که نیاز به صبوری دارند شامل انتظار کشیدن می‌شوند. مانند زمانی که در فرودگاه منتظر پرواز هستید. یا وقتی مجبورید در صف طولانی قرار بگیرید تا کاری را انجام دهید. در چنین مواقعی بهترین روش برای غلبه بر کم طاقتی، حواس پرتی است.

پرت کردن حواس‌ از راه‌ های صبور بودن

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید این مرد عاشق شماست را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    عالی بود دست شما درد نکنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

      خوشحالیم از همراهی شما در مجله 🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  5. پروانه الله وردی زاده

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ب٫ظ

    آره…صبر چاره رسیدن به سر منزل در دنیا ودروازه بهشته…

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…