آبشارهای اطراف تهران، تفریح رایگان نیم‌روزی

15
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشارهای اطراف تهران فرصت‌های بی‌نظیری برای طبیعت‌گردی در نزدیکی پایتخت هستند. اگر از هیاهو و شلوغی شهر خسته شده‌اید، یکی از این آبشارها را برای گشت‌وگذار آخر هفته انتخاب کنید.
آبشارهای اطراف تهران

آبشارها یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی هستند. آبشارهای اطراف تهران یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اطراف تهران هستند که نیازی به طی مسافت زیادی هم ندارند. در یک نیمروز به‌راحتی می‌توانید از این آبشارها دیدن کنید و از استراحت در فضای مفرح اطراف آن‌ها لذت ببرید. همراه دلتامگ سفری کوتاه به این مکان‌های جذاب اطراف پایتخت داشته باشید.

جاهای دیدنی تهران

در تهران مکان‌های زیادی برای گشت‌وگذار وجود دارند. جاهای دیدنی تهران با مترو یا حتی مکان های ممنوعه تهران که در لیست گردشگری سیاه این شهر جا گرفته‌اند از جمله جاذبه‌های پایتخت هستند. بااین‌حال در اطراف تهران نیز می‌توانید به گشت و گذاری نیمروزی در منطقه‌ای سرسبز و زیبا بپردازید.

آبشار کلوگان از آبشارهای اطراف تهران

این آبشار نزدیک تهران در منطقه شمیرانات در دره‌ای به همین نام و در میانه راه‌ بین روستای کلوگان به امامه قرار دارد. این آبشار به‌خاطر‌ اینکه در مسیر کوهنوردی برای صعود به قله‌های مهرچال، کلوگان و… قرار دارد، در بین کوهنوردان کاملا شناخته‌شده است. بازدید از این آبشار رایگان است و تقریبا نصف روز طول می‌کشد.

آبشار شکرآب از جاهای دیدنی اطراف تهران

آبشار شکرآب در بخش رودبار قصران و در شهرستان اوشان قرار گرفته است. این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده و مهم‌ترین جاذبه این روستاست. روستای شکرآب در نزدیکی روستای مشهور آهار قرار دارد. این منطقه در تمام فصول سال زیبا است. تابستان‌ها درختان میوه‌دار به‌خصوص آلبالو و گیلاس زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن می‌دهند.

آبشار سنگان

آبشار سنگان از آبشارهای اطراف تهران

آبشار سنگان در روستای خوش‌آب‌وهوای سنگان در منطقه کن قرار دارد. ارتفاع این آبشار به ۳۰ متر می‌رسد و قبل از اینکه از ارتفاع فروبریزد، آب این آبشار از باغات روستا می‌گذرد. در فصل زمستان این آبشار یخ می‌زند و منظره‌ای زیبا و جذاب ایجاد می‌کند که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آبشار اوسون از تفریحگاه های اطراف تهران

مسیر رسیدن به این آبشار و مناطق اطراف آن امکانات گردشگری نسبتا خوبی دارد و تقریبا به‌راحتی در دسترس است. در نزدیکی آبشار، هتل اوسون هم قرار دارد. سوتک و رجب هم در نزدیکی همین آبشار واقع شده‌اند و کمتر از ۱ کیلومتر از آن فاصله دارند. هر سه این آبشارهای زیبا را می‌توانید در یک نیمروز عالی از نزدیک ببینید.

مطلب پیشنهادی:  عجایب ایران را با این 6 مکان بشناسید + ویدیو

آبشار دوقلو زیبایی طبیعت اطراف تهران

آبشار دوقلو یکی دیگر از آبشارهای اطراف تهران است که در مسیر کوهنوردی قرار دارد؛ بنابراین، برای بسیاری از علاقه‌مندان به کوهنوردی نامی آشناست. این آبشار در مسیر کوهنوردی بین دربند و توچال واقع شده است. از آنجا که این آبشار در زمان سرریزشدن و از بالا به ۲ قسمت تقسیم می‌شود، آبشار دوقلو نام گرفته است. 

آبشار ناران در اطراف تهران

آبشار ناران از جاهای دیدنی اطراف تهران

آبشار ناران در شمال روستای کند علیا قرار دارد و در ۷۰۰ متری محله ناران در منطقه لواسانات واقع شده است. این آبشار یکی از آبشارهای اطراف تهران است. جالب است بدانید در این منطقه آثار باستانی متعددی نیز پیدا شده که گویای قدمت بالای این منطقه و سکونت طولانی مدت در اینجاست.

آبشار رجب از آبشارهای اطراف تهران

یکی دیگر از آبشارهای منطقه دربند آبشار رجب است. این آبشار نیز در مسیر کوهنوردی شیرپلا قرار دارد و به همین علت، همواره مورد توجه کوهنوردان بوده است. قهوه‌خانه‌ای به همین نام در کنار این آبشار قرار دارد. این آبشار زیبا که برای کوهنوردان قدیمی پر از خاطره‌ است، در واقع ادامه آبشار دوقلو است. 

آب تنی اطراف تهران در آبشار تیزاب

یکی دیگر از آبشارهای زیبای اطراف تهران آبشار تیزاب است. این آبشار در ارتفاعات شمال شهر دماوند قرار گرفته است. آب این آبشار از چشمه تیزاب یکی از چشمه های اطراف تهران تامین می‌شود. نکته جالب درباره این چشمه آن است که آب چشمه دارای خواص درمانی بسیاری است. مردمی که از خواص درمانی آب چشمه آگاه هستند برای آب تنی و درمان بعضی از بیماری‌های خود به سراغ این چشمه می‌آیند.

آبشار و چشمه تیزاب

 سخن آخر

از دیگر آبشارهای اطراف تهران می‌توان به آبشار آینه ورزان، آبشار کمرد، آبشار خور و آبشار برجی کلا اشاره کرد. در واقع تهران به دلیل نزدیکی بسیاری که به استان مازندران دارد، از زیبایی‌های خدادادی طبیعت مازندران و رشته‌کوه البرز بی‌نصیب نمانده و مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است.

15 دیدگاه

  1. فرامرز

    9 تیر 1401 در 5:57 ب.ظ

    ممنون از اینهمه اطلاعات که در اختیار ما میگزارید.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      11 تیر 1401 در 9:07 ق.ظ

      خیلی خوشحالیم که مطالب مجله ما رو دنبال می‌کنید🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    9 تیر 1401 در 9:12 ب.ظ

  3. ناشناس

    9 تیر 1401 در 9:12 ب.ظ

  4. ناشناس

    9 تیر 1401 در 9:18 ب.ظ

  5. ناشناس

    9 تیر 1401 در 10:01 ب.ظ

  6. ناشناس

    10 تیر 1401 در 2:44 ق.ظ

  7. ناشناس

    10 تیر 1401 در 10:36 ق.ظ

  8. ناشناس

    10 تیر 1401 در 9:14 ب.ظ

  9. ناشناس

    11 تیر 1401 در 0:04 ق.ظ

    درود بر شما..ابشار ناران انتهای بلوار امامخمینی بالا تر از میدان بسیج هست .. این ابشار در بهار بسیار تماشایی هست بر خیابان اصلی حیف که جای پار ماشین ندارد..

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      11 تیر 1401 در 8:49 ق.ظ

      ممنونیم که درباره‌اش برامون نوشتید دوست عزیز

      پاسخ

  10. علی

    11 تیر 1401 در 7:35 ب.ظ

    همش خشک شده بابا

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      12 تیر 1401 در 8:47 ق.ظ

      😢😢😢

      پاسخ

  11. ناشناس

    12 تیر 1401 در 5:57 ب.ظ

  12. مطالب عالی هستن

    4 مرداد 1401 در 2:31 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…