رپورتاژ آگهی

ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اخیرا بسیاری از محققان اعلام کرده‌اند که مهم نیست محصول شما از چه برندی باشد، مهم این است که حاوی همه ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن باشد.
ویتامین‌ ها و مکمل‌ های مورد نیاز بدن

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، باید اعتراف کنیم که تامین همه نیازهای تغذیه‌ای بدن صرفا از طریق مواد غذایی ممکن نیست. بخصوص درشرایطی‌که با بیماری‌های گوارشی یا قلبی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم یا به‌دلیل بارداری، یائسگی و تلاش برای کاهش وزن امکان مصرف همه گروه‌های غذایی را نداریم.

یک بررسی در سال ۲۰۰۲ نشان داد که با بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت، احتمال کمبود ویتامین وجود دارد و مصرف مکمل ممکن است کمک کند. اما با وجود انواع مکمل در بازار، واقعا چگونه بهترین مولتی‌ویتامین را تهیه کنیم؟ در این مطلب از مجله دلتا به ویتامین‌ ها و مکمل‌ های مورد نیاز بدن می‌پردازیم.

لیستی از مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن

در کنار سایر مواد مغذی مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها؛ ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز به رشد و شکوفایی بدن کمک می‌کنند. در واقع بدن شما برای انجام تمام فعالیت‌های حیاتی خود مانند رشد بافت‌ها، تنظیم متابولیسم و ​​حفظ یک سیستم ایمنی سالم، به آن‌ها نیاز دارد.

اگر به دستور پزشک و طبق نتایج آزمایشات انجام‌شده لازم است که برای خرید یک مولتی‌ویتامین به‌منظور تقویت عملکرد بدن خود اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر باشد.

۱. ویتامین B

خانواده ویتامین B هفت عضور دارد که همگی به تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به انرژی برای بدن کمک می‌کنند. در نتیجه وجود آن‌ها برای رشد و عملکرد سلول ضروری است. اگر مسن هستید، جراحی در دستگاه گوارش انجام داده‌اید، اختلالات گوارشی دارید یا مدام الکل مصرف می‌کنید، به فکر تهیه یک مکمل حاوی این ویتامین باشید. زنان باردار برای پیشگیری از بروز نقایص مادرزادی در جنین لازم است به میزان کافی ویتامین B دریافت کنند. اگر کم‌خونی شدید دارید یا گیاهخوار هستید، به ویتامین B12 بیشتری نیاز دارید.

۲. ویتامین D

ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم بیشتری را جذب کند که برای سلامت استخوان‌ها مهم است. عدم دریافت کافی این ویتامین می‌تواند باعث افزایش احتمال بیمار شدن، شانس تحلیل استخوان و بروز کمردرد و ریزش مو شود.

اگرچه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت ۱۵ دقیقه باعث تولید ویتامین D در بدن می‌شود، اما زندگی‌های آپارتمان‌نشین امروزی باعث شده است که ۸۰% از مردم جهان دچار کمبود این ویتامین باشند. اخیرا پزشکان به کودکان ۱ تا ۱۳ ساله و بزرگسالان ۱۹ تا ۷۰ ساله از جمله زنان باردار و شیرده توصیه می‌کنند که روزانه ۶۰۰ واحد بینالمللی ویتامین D از طریق مکمل دریافت کنند. افراد مسن باید ۸۰۰ واحد دریافت کنند.

۳. منیزیم

منیزیم به‌دلیل اهمیت آن برای سلامت استخوان و تولید انرژی، یک ماده مغذی ضروری است. در واقع تامین کافی آن:

  • تنش‌های عصبی ما را کاهش می‌دهد.
  • مشکلات خواب را رفع می‌کند.
  • عملکرد عضلات و اعصاب را تنظیم می‌کند
  • سطح قند خون را متعادل می‌کند
  • به ساخت پروتئین، استخوان و حتی DNA کمک می‌کند

۴. کلسیم

تقریبا ۹۹ درصد کلسیم بدن در استخوان‌ها و دندان‌ها یافت می‌شود. معمولا زنان یائسه (که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند) و افرادی‌که لبنیات کافی مصرف نمی‌کنند، بیشتر به مکمل‌های کلسیم نیاز دارند. مقدار کلسیم توصیه‌شده در روز برای اکثر بزرگسالان ۱۰۰۰ میلی‌گرم است. زنان از ۶۵ سالگی و مردان از ۷۰ سالگی باید مصرف مکمل کلسیم را آغاز کنند.

۵. روی

معمولا میزان این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی‌که استرس زیادی دارند، کم است. روی از سیستم ایمنی ما حمایت می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی برای تولید انرژی استفاده کند. همچنین به بهبود زخم کمک می‌کند. پس مولتی‌ویتامینی پیدا کنید که دارای ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم از این ماده معدنی باشد.

۶. آهن

برخی از فواید آهن عبارتند از:

  • افزایش انرژی
  • عملکرد بهتر مغز
  • ساخت گلبول‌های قرمز سالم

اگرچه کسانی‌که گوشت قرمز می‌خورند معمولا آهن کافی دریافت می‌کنند، اما شرایط خاصی مانند سیکل‌های قاعدگی، گذراندن دوران بلوغ و باردار شدن ممکن است میزان آهن مورد نیاز بدن شما را افزایش دهد.

ویتامین‌ ها و مکمل‌ های مورد نیاز بدن

معرفی بهترین برندها از مکمل‌های مورد نیاز بدن

در این بخش قصد داریم تا شما را با دو مورد از محبوب‌ترین و ایمن‌ترین برندهای سازنده ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن آشنا کنیم.

۱. محصولات یوروویتال

یوروویتال (Eurho Vital) یک برند آلمانی و معروف جهانی است که با بیش از دو دهه سابقه به‌صورت اختصاصی در زمینه تولید انواع مکمل فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک و با توجه به نیازهای بالینی خود برای تهیه انواع مکمل‌های تک‌عنصری یوروویتال یا چندعنصری (مولتی‌ویتامین) مانند موارد زیر تهیه کنید:

  • کپسول زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال
  • هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال
  • قرص استئوپلاس یوروویتال
  • قرص فلکس اورت یوروویتال
  • کپسول پرینامکس نیومام یوروویتال
  • ماکاویت ام آقایان یوروویتال
  • قرص A Z بالای ۵۰ سال بانوان یوروویتال
  • قرص مولتی‌ویتامین کامپلیت یوروویتال

ویتامین‌ ها و مکمل‌ های مورد نیاز بدن

۲. محصولات گلدن لایف

گلدن لایف (Golden Life) در اصل یک برند استرالیایی که محصولات آن تحت لیسانس شرکت ویتِکس (vitex) در ایران تولید می‌شوند. تا الان بیش از ۲۰ نوع مکمل از این کمپانی به بازار عرضه شده است که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مواردی چون:

  • قرص اپتی وومن گلدن لایف مخصوص بانوان
  • قرص انرژکس گلدن لایف
  • قرص پرگنالایف گلدن لایف مخصوص خانم‌های باردار
  • قرص ارومکس گلدن لایف
  • کپسول جینک اکتیو گلدن لایف

برای تهیه ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن، به کجا مراجعه کنیم؟

تمامی محصولات با دسته‌بندی صحیح و توضیحات عالی در داروخانه آنلاین دارونت، ارائه شده و شما می‌توانید با کمی جستجو مولتی‌ویتامین مناسب خود را طبق جنسیت، سن و نیازهای بدن خود خریداری کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…