این کارها شیک‌ترین دکوراسیون را خراب می‌کند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر یک خانه را به درستی چیدمان نکنید هر اندازه که وسایل زیبا و شیک هم داشته باشید هیچ‌وقت به‌چشم نمی‌آید. 
اشتباهات دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل باید منسجم و زیبا باشد در عین سادگی باید از تجملات بیش از اندازه و شلوغ کردن منزل بپرهیزید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

اشتباهات دکوراسیون منزل

قبل از اینکه بخواهید اتاق نشیمن خود را دوباره چیدمان کنید، ابتدا مطلب زیر را بخوانید تا همان اشتباهات قبلی در طراحی را تکرار نکنید.

چوب‌هایی با رنگ‌های شبیه به هم را در یک اتاق به‌کار نبرید

در یک فضا از همه طیف‌های رنگی چوب استفاده کنید. بنابراین فضا را به وسیلۀ ،کروم براق ، یا شیشه های رنگی روشن کنید.

فرش‌ها را اشتباه پهن نکنید

سرتاسر فضای بین دو دیوار را با قالی نپوشانید. این شبیه پوشیدن جوراب با صندل است که این یک طراحی بسیار بد است. برای پوشاندن کف اتاق نشیمن یا اتاق خواب از کف پوش چوبی استفاده کنید.. فرش باید حداقل به اندازه ۵۰ سانتی متر از اطراف میز عسلی(میز قهوه خوری) بیرون زده باشد.

اشتباهات دکوراسیون منزل

تاثیر عکس‌های شخصی را نادیده نگیرید

یک عکس بزرگ را بردارید و آن را قیچی کرده و اضافاتش را برش دهید. سپس عکس‌های قاب شده را با حدود ۴ اینچ فاصله از هم در بین و بالای هر قاب آویزان کنید. از رنگ‌های بی‌روح و کم‌رنگ برای دیوارها استفاده نکنید زیرا در این صورت دیوارها رنگ و رو رفته به‌نظر می‌آیند.

اشتباهات دکوراسیون منزل

تمام مبلمان خود را به دیوار اتاق نچسبانید

مبلمان خود را در اتاق به‌طور متعادل چیدمان کنید. مطمئن شوید که در حدود ۵۰ سانت میان مبلمان راه عبور وجود دارد. اگر در یک سمت دیوار مبلمان بیشتری دارید، آن را به وسیله یک آینه  یک درختچه تزیینی یا یک بخش از مبلمان با همان ابعاد مبلمان دیوار روبه‌رو متعادل کنید. در غیر این صورت به‌نظر می‌رسد که اتاق سرازیر شده است.

تمام مبلمان خود را به دیوار اتاق نچسبانید

استفاده از کتاب‌های نامناسب

زمانی که کتاب‌ها جزو چیدمان منزل هستند از کتاب‌هایی با جلد کاغذی استفاده نکنید. پوشش کاغذی کتاب‌ها را از روی جلد کتاب جدا کنید تا رنگ نقوش برجسته و بافت جلد کتاب نمایان شود. کتاب‌ها را روی میز عسلی (قهوه خوری) قرار دهید و روی آن‌ها را با وسایل تزیینی پر کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در طرف راست کاناپه به‌صورت مرتب بچینید.

بیش از حد ست کردن

اینکه فکر می‌کنید همه وسایل باید از یک رنگ، یک طرح و یک برند باشند اشتباه است و خیلی زود تکراری و خسته کننده می‌شوند. مثلا لازم نیست مبلمان و ناهارخوری دقیقا یک رنگ و یک طرح داشته باشند باید کمی خلاقیت به خرج دهید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب بدون این کارها خانه‌ای شیک نخواهید داشت سر بزنید.

بیش از حد ست کردن

کوسن‌های فراوان روی مبلمان

کوسن‌ها مبلمان‌ ساده و خنثی را جذاب می‌کنند اما وقتی شما روی مبلمان خود را پر از کوسن‌های رنگارنگ می‌کنید مهمان‌های شما مجبور هستند برای نشستن همه آن‌ها را روی زمین بریزند و این اصلا زیبا نیست.

استفاده از یک رنگ در دکوراسیون

هیچوقت فقط از یک رنگ برای هیچ یک از بخش‌های خانه خود استفاده نکنید. به‌عنوان مثال اگر اتاق خواب شما کلا صورتی رنگ باشد کسل‌کننده می‌شود. اگر صورتی و سفید را ترکیب کنید فوق‌العاده خواهد شد.

استفاده از یک رنگ در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های جذاب برای تزیین ورودی خانه‌ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…