در خانه ضدآفتاب بسازید

۷
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اشعه‌های UVA و UVB اشعه‌های مضر خورشید هستند که به پوست آسیب می‌رسانند. به همین دلیل است که متخصصین پوست توصیه می‌کنند حتی در زمستان هم از ضدآفتاب استفاده کنیم.
ساختن یک ضد آفتاب خانگی

در بازار رنگارنگ لوازم آرایشی و بهداشتی کرم‌های ضد آفتاب مختلف با درجه‌های SPF متفاوت وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به مصرف مواد شیمیایی برای مراقبت از پوست ندارید، بهتر است خودتان دست به کار شده و در خانه یک ضدآفتاب طبیعی بسازید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع ساختن یک ضد آفتاب خانگی می‌پردازیم.

مزایای مصرف ضدآفتاب طبیعی

این ضد آفتاب خانگی و طبیعی، علاوه بر محافظت از پوست در برابر UVA و UVB خاصیت SPF هم دارد و می‌توانید با مصرف آن به راحتی مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار بگیرید. این کرم بسیار ماندگار است و می‌توانید آن را به مدت ۳ ماه نگه داشته و به‌صورت منظم استفاده کنید. برای تهیه‌ ضدآفتاب طبیعی بهتر است به دنبال مواد تازه و سالم بگردید. در زمان خرید روغن‌ها حتما از فروشنده بخواهید که جدیدترین روغن را به شما بدهد چون روغن قدیمی عطر خود را از دست داده و حتی ممکن است رنگ آن هم عوض شده باشد.

مواد لازم

  • روغن آووکادو یا بادام یا زیتون: یک دوم فنجان
  • کره‌ی کاکائو: یک چهارم فنجان
  • موم طبیعی و تازه‌ زنبور عسل: یک چهارم فنجان
  • روغن نارگیل: یک چهارم فنجان
  • اکسید روی غیر نانو: یک چهارم فنجان
  • روغن معطر گیاه مورد علاقه: ۱۵ قطره
  • شیشه با دهانه‌ گشاد برای نگهداری از مواد: یک عدد

ساختن یک ضد آفتاب

طرز تهیه‌ ضد آفتاب طبیعی

روغن آووکادو، بادام یا زیتون را با کره‌ کاکائو، موم طبیعی و روغن نارگیل در یک کاسه ریخته و روی آب در حال جوش یا بخار آب جوش قرار دهید تا ذوب شوند. وقتی همه‌ مواد ذوب و با هم مخلوط شدند، کاسه را روی میز قرار دهید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس اکسید روی و روغن معطر را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. کرم ضد آفتاب شما آماده است. آن را در شیشه بریزید و در محلی خنک مثل یخچال نگه دارید.

اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید حتما مطلب چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.

اگر قرار است این کرم را با خود به محیط بیرون از خانه، مثل استخر، ببرید بهتر است کمی از آن را در ظرف کوچک پلاستیکی ریخته و همراه با خود ببرید. برای نگهداری طولانی مدت از این کرم هرگز به سراغ ظرف پلاستیکی نروید. روغن‌های استفاده شده در کرم به مرور زمان می‌توانند پلاستیک را تجزیه کرده و مواد مضر آن را به کرم اضافه کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم مواد را در ظرف شیشه‌ای بریزید و فقط به میزان مورد نیاز در یک ظرف پلاستیکی کوچک با خود همراه داشته باشید.

 ضد آفتاب خانگی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با این چند ماده ارزان، چروک دور چشم را محو کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۵۳ ق٫ظ

  4. ابرا

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

    واسه ی من خراب شد😕😕😕

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…