نهایت زیبایی در روستای اُنار اردبیل

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«اون» در زبان ترکی به معنی آرد است و «اونار» به معنی آردها؛ حالا چرا آرد؟ در روستای انار چند آسیاب آبی وجود داشته که مردم این روستا و روستاهای اطراف از این آسیاب‌ها استفاده می‌کردند تا گندم‌ها را آرد کنند.
روستای انار اردبیل

روستای اونار یا اُنار از جاهای دیدنی اردبیل است؛ روستایی از توابع دهستان لاهرود که در شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد. روستای انار اردبیل تازگی‌ها به یکی از روستاهای هدف گردشگری در این استان تبدیل شده و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. با مجله دلتا همراه باشید.

تاریخچه روستای انار

روستای انار به دست فیروز یکم، پسر پادشاه یزدگرد دوم، ساخته شده است که به بیشتر از دوهزار سال قبل برمی‌گردد. اگر به جاهای دیدنی اردبیل سر زده باشید، می‌دانید که اردبیل آثار تاریخی زیادی دارد. روستای اُنار هم از این قاعده جدا نیست و آثار باستانی زیادی دارد.

روستای انار اردبیل

آب‌وهوای روستا انار چطور است؟

روستای انار در نزدیکی کوه سبلان قرار دارد، همین نزدیکی باعث شده که کوه سبلان تاثیر مستقیم روی آب‌و‌هوای روستای اُنار داشته باشد. توصیه می‌کنم حتما قبل از شروع سفر خود آب‌وهوا را چک و بعد برنامه‌ریزی کنید تا به مشکل نخورید.

اونار

تپه قنبر (سلاخ تپه)

منطقه اونار چند تپه باستانی معروف دارد؛ مثل تپه ال له‌ور، تپه مصلی، تپه دیده‌بان و تپه سلاخ‌خانه. قدمت تپه قنبر، به دوران اشکانی و ساسانی می‌رسد.

قلعه بربر

قلعه بربر در دوران صدر اسلام ساخته شد تا مکانی برای دفاع، حمل و نگهداری از آذوقه و ابزارآلات جنگی باشد. بقایای قلعه بربر مربوط به سده دوم و سوم هجری قمری است.

گورستان انار

گورستان روستای انار اردبیل

در روستای اونار گورستانی تاریخی و جذاب وجود دارد که سنگ قبرهای آن از نظر شکل، جنس و نوشته‌های حک شده روی آن با هم تفاوت دارند. روی سنگ‌های این گورستان نشانه‌های مختلفی مثل ستاره شش پر، تصویر جکش ساده دیده می‌شود.

درخت ۱۲۰۰ ساله چنار کهنسال

درخت سال‌خورده چنار در مرکز روستای انار واقع شده است. این درست ۱۲۰۰ سال عمر دارد و به نام بابا چنار شناخته می‌شود.

گردشگری اردبیل

جنگل‌‌های ناب روستای اونار

جنگل‌ها و باغ‌های روستای اُنار را حتی می‌توان یکی از جاهای دیدنی مشگین شهر به‌شمار برد. این مناطق زیبا، منظره‌های خاص و چشم‌نوازی را به وجود آورده که چشمتان را بدجوری روی خودش قفل می‌کند.

غارهای دستکند باستانی بینه لر

این غارها و دخمه‌های مرتفع در دوران مادها و هخامنشیان ساخته شده است؛ اما با توجه به ساختار منطقه بینه لر ممکن است این غارها از قبل محلی برای سکونت یا دفن مرده‌ها باشد.

جاذبه های دیدنی اردبیل

تفریحات روستای انار

طبیعت‌گردی

باغ‌ها و زمین‌های سرسبز روستا، رود اونارچای و تپه‌ها در این منطقه منظره‌های شگفت‌انگیزی به وجود آورده است که توصیه می‌کنم اصلا آن را از دست ندهید.

پیاده‌روی در کوچه‌های روستای انار اردبیل

وجود بناهای تاریخی و دیدنی روستای اونار به شما تجربه تکرارنشدنی از پیاده‌روی می‌دهد که در خیابان‌ها و آلودگی شهرها نمی‌توان آن را تجربه کرد.

۱۲

عکاسی از طبیعت بکر

روستای اُنار با جاذبه‌های دیدنی جذاب خود بهترین سوژه‌های عکاسی را برای شما می‌سازد؛ پس بلند شوید و برای سفر شگفت‌انگیزتان برنامه‌ریزی کنید.

صنایع دستی و سوغات روستای انار

بیشترین محصولات کشاورزی روستای اُنار، انگور، هلو، گرد، شلیل، گندم، سیب، لبنیات و عسل است، از صنایع دستی هم می‌توان به جاجیم، گلیم، نمد، فرش و سفال اشاره کرد. اگر به دیدنی‌های ایران علاقه دارید، طبیعتی شگفت‌انگیز در تنگه کافرین ایلام را بخوانید.

روستای انار اردبیل

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری روستایی با مردمان اروپایی در قلب ایران! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…