بهترین تقویت‌کننده‌های ناخن که برای شما معجزه می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ناخن‌های آسیب دیده نشانه عدم تعادل و سلامتی در بدن و یک مشکل زیبایی به شمار می‌روند که می‌تواند باعث ناراحتی و نگرانی شود و به همین دلیل هرچه سریع‌تر باید برای رفع آن اقدام کنید.

یکی از علل شایع آسیب به ناخن خشک شدن بافت ناخن و اطراف آن است که باید با تامین رطوبت مورد نیاز و رساندن مواد مفید و مغذی به آن برطرف شود. در این مطلب ازدلتامگ چند روغن مفید برای تقویت ناخن به شما معرفی می‌کنیم.

چند روغن مفید برای تقویت ناخن

روغن لیمو

بهترین تقویت‌کننده ناخن که اغلب در دسترس است، لیمو است. لیمو خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد عفونی‌کننده و ضد التهاب دارد. قدرت این میوه در توانایی پاکسازی سموم از بدن فوق‌العاده است. به همین علت توصیه می‌شود، اگر دوست دارید ناخن‌های سالمی داشته باشید، استفاده از لیمو را فراموش نکنید.

اگر به خود لیمو دسترسی ندارید با تهیه روغن آن خواهید توانست با تحریک جریان خون باعث تغذیه پوست خود شوید. استفاده از روغن لیمو به شما کمک می‌کند که علاوه بر ضد عفونی کردن دست‌ها آن‌ها را از شر چربی‌های اضافه خلاص کنید. برای استفاده از خواص این ماده در تقویت پوست دور ناخن چند قطره از آن را داخل صابون مایع اضافه کنید تا پوست و ناخن‌های شما درخشان و سالم شود.

روغن رزماری

این روغن علاوه بر اینکه دارای بوی فوق‌العاده طراوت‌بخش و در عین حال آرام‌بخش برای فرد و محیط اطراف است در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد. روغن رزماری هم مانند روغن لیمو باعث تسریع گردش خون شده و ظاهر پوست شما را شاداب‌تر می‌کند به همین علت علاوه بر اینکه باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود در بازسازی پوست اطراف آن هم کمک بسیاری می‌کند. برای درمان قارچ ناخن می‌توانید از روغن رزماری به صورت روزانه روی ناخن‌های خود استفاده کنید.

روغن جوجوبا

این روغن یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای درمان و نرم کردن کوتیکول‌های خشک است. این روغن از دانه‌های ریز موجود در بخش میانی و خود جوجوبا تهیه می‌شود و آبرسان بسیار مناسبی برای پوست و ناخن است. جوجوبا سرشار از ویتامین‌های E و B است که به ترمیم و بازسازی کلاژن‌های موجود در بستر ناخن کمک می‌کند و باعث استحکام بخشیدن به ناخن می‌شود. به کمک روغن جوجوبا می‌توانید استحکام ناخن‌های خود را بیشتر کرده و رشد آن‌ها را سرعت ببخشید.

مطلب پیشنهادی:  دال عدس با پلو و گوشت قلقلی

روغن مفید برای تقویت ناخن

روغن زیتون

این روغن یک ماده بسیار مرطوب‌کننده و شفابخش است که به راحتی جذب پوست می‌شود و به عنوان بهترین تقویت‌کننده ناخن و تقویت‌کننده پوست اطراف ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد سریع ناخن‌ها کمک می‌کند. استفاده از این روغن باعث افزایش میزان انعطاف‌پذیری ناخن‌ها شده و از شکستگی و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس علاوه بر فواید آرام‌بخشی بسیار در تقویت از ناخن‌ها و پوست آسیب‌دیده اطراف ناخن اهمیت بالایی دارد. استفاده از روغن اسطوخودوس به شما کمک می‌کند ناخن‌ها و کوتیکول‌های اطراف آن را مرطوب نگه دارید و از پارگی یا ملتهب شدن پوست اطراف ناخن جلوگیری کنید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین تقویت‌کننده‌ای فوق‌العاده برای ناخن است. این روغن گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹ و انواع ویتامین‌های گروه B است. تنها چند قطره از این روغن علاوه بر اینکه باعث ترمیم پوست دور ناخن شما می‌شود، درخشندگی ناخن‌ها را هم به همراه دارد.

تقویت ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

با یک کش موهای خود را کوتاه کنید

ممکن است برخی افراد در شرایطی باشند که به رفتن آرایشگاه علاقه‌ای نداشته باشند.کوتاهی مو با…