رپورتاژ آگهی

۶ ترفند جذاب برای بهبود عملکرد گوشی های سامسونگ و شیائومی

۳
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دوست دارید گوشی اندرویدی که در دست‌تان دارید، با عملکرد بهتری برایتان کار کند؟
قیمت Samsung a72

آیا برای بهبود عملکرد گوشی خود نیاز است تا تلفن را با مدل‌های جدید عوض کنید و یا آنکه ترفندهایی هستند که بدون نیاز به اینکار، شما را به هدف می‌رسانند و یا دست کم نزدیک می‌کنند. این نوشته سعی دارد برخی از این ترفندها را با شما در میان بگذارد. با مجله دلتا همراه باشید.

۱. انجام تنظیمات لازم برای بهبود عمر باتری

سرکردن با تلفنی که عمر باتری ضعیفی دارد احتمالا بسیار آزاردهنده است، اما چند قدم وجود دارد که می‌توانید از همان ابتدا هر بار شارژ دستگاه را به حداکثر برسانید:

  • روشنایی خودکار صفحه نمایش یا روشنایی تطبیقی را خاموش کنید و دکمه سطح روشنایی را روی کمتر از ۵۰٪ تنظیم کنید. هرچه صفحه نمایش شما روشن‌تر باشد، باتری بیشتری مصرف می‌کند.

برای انجام چنین تنظیماتی، منوی میانبر را از بالای صفحه پایین بکشید و دکمه را در صورت وجود تنظیم کنید. برخی از تلفن‌ها ممکن است دارای کلید روشنایی خودکار در پنل میانبر باشند. در غیر این صورت، باید برنامه تنظیمات را باز کنید و عبارت “روشنایی” را جستجو کنید تا تنظیمات را پیدا کنید و آن را خاموش کنید.

  • از ویژگی Adaptive Battery و Battery Optimization استفاده کنید. این ویژگی‌ها بر یادگیری نحوه استفاده از تلفن همراه، از جمله برنامه‌ها و زمان استفاده آن‌ها تمرکز می‌کند و کار بهینه‌سازی آن‌ها و میزان مصرف باتری را تنظیم می‌کند.

خرید گوشی موبایل پوکو f3

برخی از تلفن‌های اندرویدی دارای بخش اختصاصی باتری در برنامه تنظیمات هستند، در حالی که تعدادی از آن‌ها این تنظیمات را پنهان می‌کنند. در واقع محل قرارگیری این ویژگی برای هر گوشی کمی متفاوت است. توصیه می‌کنیم برای اینکار تنظیمات خود را باز کنید و برای یافتن صفحه مناسب، «باتری» را جستجو کنید. ممکن است تلفن شما یک تنظیم شارژ تطبیقی نیز داشته باشد تا سرعت شارژ شدن باتری گوشی شما را در طول شب کنترل کند و بدین ترتیب سلامت آن حفظ خواهد شد.

معرفی گوشی‌های هوشمند مناسب

قبل از اینکه موارد دیگری از راه‌های بهتر کردن عملکرد گوشی اندرویدی را بررسی کنیم، اجازه دهید دو گوشی خوب را خدمت‌تان معرفی کنیم که عملکرد مناسبی دارند و در بازار فعلی ایران، در رنج قیمتی پایین تا متوسط قرار می‌گیرند.

گوشی سامسونگ آ هفتاد و دو

قیمت Samsung a72 نسبت به کارایی که دارد، می‌تواند بسیار مناسب باشد. صفحه نمایش خوب با قدرت رزولوشن بالا، دوربین‌های اصلی چندگانه با میزان وضوح‌بالا، پردازنده هشت هسته‌ای و پشتیبانی از اینترنت ۵g مهم‌ترین ویژگی‌های سامسونگ a72 5g است که آن را برای خرید مناسب می‌کند.

گوشی شیائومی پوکو اف تری

شیائومی یکی از برندهای مطرح این روزهاست و شما می‌توانید با قیمت متوسط روبه پایین گوشی poco f3 را تهیه کنید. پردازنده هشت هسته‌ای، قدرت رزولوشن بالای صفحه نمایش، دوربین‌های چندگانه اصلی، دوربین سلفی با کیفیت خوب و حافظه داخلی بالا مانند ۱۲۸ گیگ از ویژگی‌های پوکو f3 است و قیمت مناسب، آن را برای خرید عالی می‌کند. پس برای خرید گوشی موبایل پوکو f3 تعلل نکنید.

۲.سیستم عامل اندروید را به روز کنید

گوشی‌های قدیمی با امکان به‌روزرسانی

برای دسترسی به جدیدترین ویژگی‌ها و به روزترین ویژگی‌های امنیتی، سیستم عامل اندروید را به آخرین نسخه به‌روز کنید. اینکار بسته به دستگاه، اپراتور و سیستم عامل فعلی شما، فرآیند کمی متفاوت خواهد داشت، اما در بیشتر مواقع نسبتاً آسان است.

البته یادتان باشد اگر دستگاه قدیمی‌تری دارید، ممکن است نتوانید به آخرین سیستم‌عامل به‌روزرسانی کنید، یا ممکن است مجبور باشید منتظر بمانید تا شرکت مخابراتی شما به‌روزرسانی را ارائه کند، که ممکن است ماه‌ها پس از انتشار آن باشد. البته می‌توانید بدانید چه گوشی‌های قدیمی با امکان به‌روزرسانی وجود دارند تا بهتر اینکار را انجام دهید.

۳.روت کردن گوشی راه بعدی است

یک راه دیگر، روت کردن گوشی است. از مزایای روت کردن گوشی این است که می‌توانید سیستم عامل را به روز کنید و بدون مراجعه به اپراتور خود به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا کنید. مزایای دیگر عبارتند از توانایی حذف برنامه‌های داخلی، دسترسی به ویژگی‌های مسدود شده توسط اپراتور و موارد دیگر. روت کردن دستگاه‌های اندرویدی می‌تواند مشکل باشد، اما معمولا ارزشش را دارد.

۴.حالت تاریک دوست شماست

یکی دیگر از راه‌های بهبود عمر باتری و در عین حال کمک به حفظ چشمانتان، استفاده از حالت تاریک اختصاصی اندروید است. هر گوشی اندرویدی دارای اندروید ۱۰ یا جدیدتر دارای گزینه حالت تاریک اختصاصی خواهد بود.

حالت تاریک نه تنها فشاری را که نمایشگر گوشی‌های هوشمند به چشم ما وارد می‌کند کاهش می‌دهد، بلکه عمر باتری را نیز بهبود می‌بخشد، زیرا برای نمایش پس‌زمینه‌های تیره در نمایشگرهای OLED (که در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود) نسبت به پس‌زمینه سفید انرژی کمتری مصرف می‌کند.

بسته به اینکه گوشی شما از کدام نسخه اندروید استفاده می‌کند و چه شرکتی گوشی شما را ساخته است، ممکن است مجبور شوید برنامه تنظیمات را جستجو کنید تا حالت تاریک را پیدا کنید. اگر گوشی شما دارای اندروید ۱۰ یا جدیدتر است، می‌توانید حالت تاریک در سراسر سیستم را روشن کنید. اگر اندروید ۹ را اجرا می‌کند، ناامید نشوید. بسیاری از برنامه‌ها گزینه حالت تاریک خود را در تنظیمات دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید، چه اندروید ۱۰ داشته باشید یا نه.

برای روشن کردن حالت تاریک، برنامه تنظیمات را باز کنید و حالت تاریک، تم تاریک یا حتی حالت شب را جستجو کنید. پیشنهاد می‌کنیم همیشه از حالت تاریک استفاده کنید، اما اگر مطمئن نیستید، می‌توانید حالت تاریک را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار براساس یک برنامه زمان‌بندی روشن شود، مثلاً از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ساعت ۷ صبح هر روز، یا به آن اجازه دهید به طور خودکار بر اساس موقعیت مکانی شما در زمان غروب و طلوع خورشید تغییر کند.

۵.  Bloatware را حذف کنید

Bloatware به برنامه‌های از پیش نصب شده‌ای اطلاق می‌شود که توسط اپراتور یا سازنده دستگاه شما ارائه شده است. Bloatware فقط با روت کردن دستگاه قابل حذف است. اگر نمی خواهید روت کنید، راه‌های دیگری برای مقابله با اینکار وجود دارد. برای مثال، به‌روزرسانی‌های این برنامه‌ها را حذف نصب کنید تا فضای ذخیره‌سازی ذخیره شود یا از به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها جلوگیری کنید. همچنین، بررسی کنید که هیچ یک از این برنامه‌ها به عنوان پیش فرض تنظیم نشده باشند.

۶. مزاحم نشوید را تنظیم کنید

اگر در هنگام شب، تلفن خود را کنار تخت می‌گذارید، احتمالاً نمی‌خواهید هر بار که تماس، پیام یا هشدار اینستاگرام بود، بوق یا وزوز آن به صدا دربیاید – به خصوص زمانی که می‌خواهید بخوابید. اندروید حالت Do Not Disturb را ارائه می‌دهد که گوشی را در ساعات مشخص شده کم و بیش ساکت نگه می‌دارد. در برخی از تلفن‌ها، به این حالت تنظیمات Downtime یا حتی Quiet Time گفته می‌شود.

برای انجام اینکار به Settings > Sounds (یا Notifications) بروید، سپس به دنبال Do Not Disturb یا نام مشابه باشید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، با استفاده از ویژگی جستجوی داخلی در تنظیمات خود آن را جستجو کنید.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید محدوده ساعتی را تنظیم کنید که می‌خواهید نویز دیجیتال را خاموش کنید. اما نگران نباشید، هر نوتیفیکیشنی که در زمان «مزاحم نشوید» روشن است، دریافت می‌شود و پس از بیدار شدن همچنان در انتظار شما خواهد بود. همچنین، معمولاً می‌توانید یک استثنا قائل شوید که به تماس‌گیرندگان و تماس‌های مخاطبین دلخواه اجازه می‌دهد تا با شما تماس بگیرند.

۳ دیدگاه

  1. ایدا

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ق٫ظ

    خیلی قشنگ بود ممنون میشم ا

    پاسخ

  2. ایدا

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۰ ق٫ظ

    خیلی قشنگ بود ممنون میشم ا

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…