تجربه یک سفر خوشمزه در شیراز

۱۴
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
غذا بخش جدایی‌ناپذیر سفر است خصوصا اگر مقصد شما شهر شیراز باشد. در واقع غذاهای محلی شیراز و خوراکی‌های متنوعش را می‌توان جزو جاذبه‌های این شهر حساب کرد و تجربه طعم لذیذ این غذاها لذت سفر شما به شیراز را دوچندان خواهد کرد.
بهترین رستوران های شیراز

خوشگذرانی در رستوران‌ها و کافه‌ها بخش مهمی از سفر است. سفر به شیراز هم تنها در بازدید از حافظیه و شاه‌چراغ و خرید از بازار وکیل خلاصه نمی‌شود. غذاهای رنگارنگی مثل کلم پلو شیرازی، دو پیازه، دمپختک، عرقیات و شربت‌های شیرازی رنگ و روی واقعی به سفر می‌دهند که چشیدن طعم آن‌ها برای هر شکم‌گرد و اهل سفر یک تجربه فوق‌العاده است. با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین رستوران های شیراز را یاد بگیرید.

رستوران هفت‌خوان شیراز

حوالی دروازه قرآن یکی بهترین رستوران های شیراز به نام رستوران هفت‌خوان قرار دارد. این رستوران مانند اسمش دقیقا هفت‌خوان مختلف دارد. در واقع این رستوران از هفت رستوران مختلف تشکیل شده که هر کدام سبک خاصی از غذا را سرو می‌کنند. برای نام‌گذاری رستوران‌ها از شاهنامه فردوسی استفاده شده است.

هفت خوان

رستوران خانه سنتی پرهامی

تصور کنید به بازار و مسجد وکیل و شاه‌چراغ رفته‌اید، بعد از نیمروز گشت‌وگذار، دلتان هوای خانه را می‌کند که هم خستگی از تن به در کنید و هم غذایی سنتی و خانگی میل کنید. اینجاست که باید سری به خانه سنتی پرهامی بزنید. این خانه قدیمی یکی از بهترین رستوران های شیراز به سبک سنتی است که کاملا حس و حال قدیم را به شما منتقل می‌کند.

خانه پرهامی

مجموعه رستوران‌های باغ راز

رستوران باغ راز با وجود دور بودن از مرکز شهر هنوز هم عنوان یکی از بهترین رستوران های شیراز را از آن خود دارد. این مجموعه رستورانی و تفریحی دارای دو منوی مجزا با نام‌های منوی باغ و منوی بام است. در منوی باغ که در بخش سرسبز و سنتی رستوران ارائه می‌شود، می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایران و به‌خصوص شیرازی را نوش جان کنید.

بهترین رستوران های شیراز

وصف بی‌مثال رستوران خوشا شیراز

فضای زیبا و دنج، موسیقی گوش‌نواز، غذای با کیفیت، سرویس‌دهی منظم و غیره همه را در خوشا شیراز پیدا خواهید کرد. این رستوران دو بخش سرپوشیده و فضای باز دارد و انواع غذاهای ایرانی و سنتی را برای مهمانان سرو می‌کند.

خوشا شیراز

یادگارهای زندیه در رستوران عمارت فیل

عمارت فیل در حقیقت یک اقامتگاه سنتی مربوط به دوران زندیه است. این رستوران همه زیبایی‌های یک خانه قدیمی به نمایش می‌گذارد، کاملا سنتی و نوشتالژیک طراحی شده و کیفیت غذاها نشان‌دهنده مرغوب و تازه بودن مواد اولیه و تبحر آشپزهای آن است.

عمارت فیل

رستوران سنتی شرزه

رستوران شرزه هم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شیراز با تم سنتی است. این رستوران در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه قرار دارد و با وجود سابقه طولانی هنوز کیفیت غذاهای خود را حفظ کرده است، به طوری که عنوان بهترین سرو کننده کباب را آن خود کرده است.

شرزه

فست فود مدرن و سرسبز گابریک

فست فود گابریک شیراز با دکوراسیون مدرن و خلاقانه‌ای که دارد یکی از بهترین فست فودهای شیراز است. این فست‌فود دو فضای باز و بسته دارد. فضای باز مملو از گل، گیاه و سرسبزی است و فضای بسته محیطی دنج و مدرن دارد.

گابریک

فست فود مستر برگر شیراز

مستر برگر یکی از بهترین فست فودهای شیراز است که انواع برگر را به‌صورت بیرون‌بر به مشتریان ارائه می‌کند. این فست‌فود سالن کوچکی با ظرفیت حدود ۳۰ نفر در طبقه بالا دارد. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، تعطیلات تیر ماه کجا برویم؟ را بخوانید.

بهترین رستوران های شیراز

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری روستایی با مردمان اروپایی در قلب ایران! را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

    کاش از قیمت‌هاش هم می‌گفتید ،،با این کار فقط دل ی مشت آدمی که توان رفتن رو ندارن آب کردید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      دوست عزیز امیدواریم که مشکلات برطرف بشن. ممنون که مطالب ما رو می‌خونید.🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ب٫ظ

    گابریک و هفت خان و خوشا شیراز 👏👏👏👏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      درود بر شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    در مجتمع گرین لند واقع در شهر صدرا هم یه باربیکیو با غذاهای متنوع و با کیفیت هست و هر شب هم موسیقی زنده داره.هم سالن سرپوشیده داره و هم میشه در فضای باز غذا خورد.با ویو بسیار زیبا.

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون🌹

      پاسخ

    • رونیا عباسی

      ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

      سلام رستوران رزگلد عالی هست
      به دوستای گلم پیشنهاد میکنم یه بار امتحان کنن

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ب٫ظ

        ممنونیم از اینکه برامون گفتید🌹

        پاسخ

  5. امید

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ق٫ظ

    سلام .خداییش شما اسم ۲ تا رستوران معمولی شیراز رو اوردین .که غذاهاشون و کیفیتشون خیلی خوب نیست .اره شاید ۱ سال اول که افتتاح کردن خوب بودن ولی مثل اینکه شما خیلی وقته به این دو رستوران سر نزدید که باید بهتون بگم اگه برید بدترین غذای ایران رو میل میکنین پولدون رو ریختین دور .رفتار پرسنل هم که با میهمان افتضاح هست .بد نیست یه تحقیق هم درباره رستوران رز گلد داخل خیابان اصلی قصرالدشت بکنید .اون‌موقع بهترین فصای رستوران و بهترین کیفیت غذا و نوشیدنی با بهترین رفتار از طرف پرسنل اموزش دیده ببینید واقعا چقدر بهتون میچسبه .

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۱۶ ب٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون

      پاسخ

    • ناشناس

      ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۳۳ ق٫ظ

    • مهدی رستگار

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

      خوشا شیراز خیلی افتضاح شده مخصوصا شبهایی که شلوغ هست

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

        ممنونیم از نظر شما

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…