چگونه در پاییز یک تراس زیبا و شیک داشته باشیم؟

12
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها که اکثر خانه‌‌ها از داشتن حیاط و فضای باز بی‌‌بهره‌ هستند، داشتن یک بالکن یا تراس می‌تواند غنیمت باشد حتی اگر خیلی بزرگ نباشد.
تزیین تراس

بالکن‌های کوچک خانه‌‌های امروزی نسل جدیدی از ایوان‌‌های قدیمی هستند که نور و هوای تازه را مهمان خانه‌های ما کرده و ارتباط بین فضای داخلی و خارجی را برقرار می‌کنند؛ اما با شروع فصل سرما بسیاری از ما نسبت به چیدمان بالکن بی اهمیت می‌شویم و عملا از آن استفاده‌ای نداریم به همین منظور برای داشتن یک تراس زیبا حتی در فصل پاییز و زمستان، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا چند ایده کاربردی برای تزیین تراس در اختیار شما قرار دهیم.

ایده های تزیین تراس در منزل

همان‌طور که برای کوچک‌ترین فضاهای داخل خانه  طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنید می‌توانید با تزیین تراس و بالکن کوچک خانه خود، فضایی دلچسب و دلباز و روح‌نواز ایجاد کنید. تا از عصرنشینی‌های دوست داشتنی و لذت نوشیدن یک لیوان چای و مطالعه یک کتاب در زیر آسمان خدا بی‌بهره نمانید.

استفاده از شیشه بالکنی

شیشه بالکن و تراس جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، حشرات و بارش برف و باران کاربرد فراوانی دارد. از شیشه بالکنی می‌توان در بالکن‌ و تراس‌های خانه‌ها، فضای خارجی گلخانه‌ها، نمای پنت هاوس، پارتیشن‌بندی دفاتر و … استفاده نمود.

ساخت شومینه در بالکن

اگر در تراس فضای کافی دارید، می‌توانید با ساخت یک شومینه در تراس محیط آن را برای یک دورهمی دوستانه، زیبا و دلنشبن کنید؛ برای ساخت شومیه می‌توانید مطلب ساخت اجاق گاز هیزمی را مطالعه کنید.

ایده تزیین بالکن کوچک با آویز کردن گیاهان

یک ایده دیگر تزیین بالکن هم روی استفاده از گل‌ها و گیاهان در فضای بالکن تاکید دارد. خصوصا برای تزیین تراس کوچک این ایده کاربرد دارد. می‌توان از گل و گیاهان آویزان در بالکن استفاده کرد. همچنین استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن هم می‌تواند فضای آن را شاداب‌تر و پر انرژی‌تر کند.

تزیین بالکن

آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید

از نمای جذاب و منظره زیبای بالکن می‌توان به‌عنوان یک نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد. اگر فضای بالکن باریک و محدود است، نباید آن را با مبلمان و دکوراسیونی که دید را مسدود می‌کند، تزیین کرد. با این کار دید پنجره را کم می‌کنید.

مطلب پیشنهادی:  رنگ پرده را با مبلمان و فرش ست کنید

استفاده از تاب از ایده های تزیین و چیدمان تراس در منزل

این تاب‌های چوبی تنها برای ایوان‌های بزرگ طراحی نشده‌اند. اگر فضای بالکن مورد نظر این امکان را به شما می دهد، یک تاب را در آن‌جا نصب کنید تا از آن برای استراحت و لذت بردن از منظره روبه‌رو در اوقات فراغت استفاده کنید. برای زیبایی و راحتی بیشتر می‌توان از کوسن‌ها و بالشتک‌های رنگی نیز روی آن استفاده کرد.

تزیین بالکن

فضای داخلی خود را در بالکن تقلید کنید

اگر فضای اتاق نشیمن رسمی یا اتاق مهمان و اتاق پذیرایی خانه به بالکن باز می‌شود، مطمئن شوید که پالت رنگی و سبک مبلمان و دیزاین تراس موردنظر دقیقا نمونه‌ای از طراحی داخلی را به نمایش می‌گذارد. این ایده تزیین بالکن می‌تواند به خوبی فضای داخل را به فضای بیرون وصل کرده و آن‌ها را به هم مرتبط سازد.

از یک کاور برای پوشاندن بالکن استفاده کنید

برای ایجاد سایه و محافظت در برابر عناصر طبیعی مانند بارش باران یا تابش شدید نور خورشید، می‌توان با یک کاور، بالکن را پوشاند.
لازم نیست یک سازه دائمی را ایجاد کنید. می‌توانید از کاورهای سیار و قابل جمع کردن، مانند پنجره تاشو تراس، با ظاهری بوهمی در تزیین بالکن مورد نظر استفاده کنید. به این ترتیب فضای بالکن مورد نظر در بیشتر ساعات شبانه روز قابل استفاده است.

تزیین بالکن

مبلمان روشن از ایده های تزیین و چیدمان تراس در منزل

در این ایده روی استفاده از مبلمان روشن و پاف به جای میزهای چوبی قهوه‌خوری تاکید می‌شود. به این ترتیب یک فضای بسیار راحت‌تر برای استراحت کردن و لم دادن در بالکن به دست خواهد آمد.

12 دیدگاه

  1. ناشناس

    6 تیر 1401 در 11:27 ب.ظ

    سلام ممنون از مطالب خوبتون 🌺

    پاسخ

    • الهام الهامی

      7 تیر 1401 در 8:45 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    7 تیر 1401 در 0:15 ق.ظ

  3. حسین

    8 تیر 1401 در 11:35 ق.ظ

  4. ناشناس

    8 تیر 1401 در 12:06 ب.ظ

  5. ناشناس

    8 تیر 1401 در 12:48 ب.ظ

  6. ناشناس

    8 تیر 1401 در 2:21 ب.ظ

  7. ناشناس

    9 تیر 1401 در 1:10 ب.ظ

  8. هادی

    11 تیر 1401 در 3:08 ب.ظ

    عالیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      12 تیر 1401 در 8:49 ق.ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  9. ناشناس

    18 تیر 1401 در 9:42 ب.ظ

  10. ناشناس

    2 آبان 1402 در 11:31 ب.ظ

    کاش روی تصاویر ، نوشته ای نباشد !!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

اصول فنگ شویی در دکوراسیون خانه

فنگ شویی یک فلسفه و هنر باستانی چینی است که بر تعادل و هماهنگی انرژی در فضا تمرکز دارد. ای…