مجازات زنای مرد مجرد با زن متاهل چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زنا علاوه بر زنای مرد مجرد با زن متاهل دارای موارد گوناگونی است که برای هر کدام از آن‌ها کیفرها و مجازات جداگانه‌ای در اسلام در نظر گرفته شده است.
مجازات زنای مرد مجرد با زن متاهل

مجازات زنای مرد مجرد با زن متاهل از آن موارد مهمی است که افراد باید از آن اطلاع داشته باشند. به ارتباط جنسی که بین زن و مردی بدون وجود ارتباط زن و شوهری رخ می‌دهد، زنا می‌گویند. به مردی که زنا را انجام داده ‌است زانی و زنی که مرتکب زنا شده است زانیه گفته می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

زنای محصنه (محصن) چیست؟

زنای مُحصَنه، زنای مرد یا زنی است که همسر دارد.

احصان مرد عبارت است از آن‌که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل است، هر زمان هم که بخواهد شرایط رابطه زناشویی داشته باشد.
احصان زن عبارت است از آن‌که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، امکان رابطه زناشویی با وی وجود داشته باشد.

مجازات زنای مرد مجرد با زن متاهل

حکم زنای مرد مجرد با زن متاهل، با توجه به نوع خیانت جنسی زن، مختلف است. به عمل انجام شده بستگی دارد و مجازات بر این اساس در نظر گرفته می‌شود. هرگونه ارتباط فیزیکی زن شوهردار با مرد نامحرم که از روی شهوت باشد، مصداق بارز رابطه نامشروع غیر زنا با زن شوهردار خواهد بود.

با عنایت به مسائل مطرح شده، مجازات رابطه نامشروع اعم از اینکه زنا باشد یا خیر نیز متفاوت خواهد بود. توجه شود حکم قضایی رابطه پسر مجرد با زن بیوه با حکم قضایی رابطه با زن شوهردار تفاوت دارد.

مطلب پیشنهادی:  حقوق و تکالیف مستاجر که صاحبخانه باید بداند؟

زنای محصنه

شلاق

درصورتی‌که رابطه نامشروع زن شوهردار با دیگری به‌صورت زنا نباشد و تنها تماس فیزیکی و بوسیدن باشد، به مجازات تعزیری درجه ۶ و تا ۹۹ ضربه شلاق در زمینه جرائم منافی عفت محکوم خواهد شد.

رجم (سنگسار)

هرگاه امکان مجازات رجم و اعدام وجود نداشته باشد یا به هر دلیلی رابطه از احصان خارج شود، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار ۱۰۰ ضربه شلاق حدی خواهد شد.

حکم قضایی رابطه با زن شوهردار چیست؟

اگر رابطه نامشروع زن شوهردار از جنس زنا باشد، با توجه به شوهردار بودن زن، زنای مُحصنه به شمار می‌آید و در این مورد حکم قضایی رابطه با زن شوهردار، مجازات اعدام را به دنبال دارد. اگر مرد هم همسر داشته باشد، به اعدام محکوم می‌گردد اما اگر مجرد باشد، ۱۰۰ ضربه شلاق حدی می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در چه مواردی مستاجر می‌تواند از مالک شکایت کند؟

مالک به عنوان صاحب رسمی و قانونی آپارتمان و مستاجر نیز به عنوان فردی که ملک مورد نظر را اج…