هوس‌های غذایی که خبر از بیماری می‌دهند

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا حالا به این فکر کرده‌اید که هوس خوردن یک نوشیدنی یا غذا علت وجود بیماری یا مشکل سلامتی در جسم شماست؟ تمام هوس‌های شما نشانه‌هایی هستند که نمی‌دانید.
کدام هوس های غذایی نشانه بیماری است

یک باور جمعی وجود دارد که زمانی شخص هوس غذایی می‌کند، این نشانه‌ کمبود تغذیه‌ای است. در این مطلب از مجله دلتا به سوال کدام هوس های غذایی نشانه بیماری است پاسخ می‌دهیم.

کدام هوس‌ها از بیماری خبر می‌دهند؟

اگر تمایل شدیدی به خوردن این خوراکی‌ها پیدا کرده‌اید نشانه‌هایی از بیماری در شما وجود دارد:

میل شدید به آب

اگر فردی هستید که دائم احساس تشنگی می‌کنید شاید به این خاطر باشد که بدن شما دهیدراته شده است و به شما هشدار می‌دهد باید آب بنوشید، اما اگر همیشه به دنبال خوراکی‌های مرطوب هستید ممکن است این یک نشانه از یک مشکل جدی مانند دیابت باشد. هوس غذایی به آب، ممکن است نشانه دیابت باشد.

هوس خوردن شکلات

دلیل احتمالی آن کمبود منیزیم است. حبوبات، آجیل، شکلات تلخ ۸۵ درصد، سبزیجات برگ‌دار و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افرادی که دائما در حال شکلات خوردن هستند، ممکن است دچار افسردگی بوده و با این کار سعی در خود درمانی داشته باشند. شکلات سطح سروتونین و دوپامین را تقویت می‌کند و حاوی منیزیم و تئوبرومین است که می‌توانند سطح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش داده و حس آرامش بخشی به عضلات را بهبود دهند.

هوس خوردن انواع شیرینی‌ها

اگر هوس خوردن انواع شیرینی‌ها را می‌کنید، باید مدت زمان بیشتری را به خوابیدن اختصاص دهید زیرا برخی افراد حتی اگر تغییر کوچکی در خوابشان رخ دهد، روز بعد ۵۵۰ کالری بیشتر دریافت می‌کنند و از غذاهای شیرین به‌عنوان راه‌حلی سریع برای مبارزه با احساس خستگی‌شان استفاده می‌کنند اما متاسفانه این راه‌حل سطح خستگی‌ شما را افزایش می‌دهد.

هوس خوردن انواع شیرینی‌ها

تمایل به تنقلات و غذاهای شور

مصرف نمک زیاد می‌تواند نشانه‌ بیماری آدیسون باشد. در حقیقت بیشتر ایرانی‌ها، مقادیر نمک بیشتر از آنچه باید روزانه دریافت کنند، مصرف می‌کنند. کسانی هستند که به دلیل بیماری آدیسون نمک بیشتری دریافت می‌کنند. در این افراد، غده‌ آدرنال (غده‌ای که بر روی کلیه‌ها نشسته) مقادیر کافی هورمون ترشح نمی‌کند و این هورمون‌ها بسیار مهم هستند.

میل شدید به نوشابه

بسیاری از مردم بر این موضوع تاکید دارند که حتی یک روز هم نمی‌توانند بدون خوردن نوشابه به سر کنند. اگر شما به این نوشیدنی شیرین و گازدار علاقه دارید شاید به خاطر کافئینی است که در این نوشیدنی وجود دارد. هوس غذایی به نوشابه، ممکن است نشانه کمبود کلسیم باشد.

میل شدید به نوشابه

اشتیاق زیاد به چیپس سیب‌زمینی

هوس چیپس سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده، می‌تواند نشانه کمبود چربی‌های سالم مانند امگا ۳ در بدن باشد. بدن ما این اسید چرب را به صورت طبیعی تولید نمی‌کند، به همین خاطر ما باید با مصرف غذاهایی مانند سالمون، و دیگر ماهی‌های چرب مقدار مورد نیاز روزانه این اسیدچرب را دریافت کنیم و به سراغ غذاهای بهبوددهنده چربی‌های سالم نظیر ماهی و آجیل‌ها و روغن زیتون برویم.

هوس خوردن غذاهای تند

غذاهای تند و آتشین ضد انگل هستند و برای سیستم ایمنی بسیار مفید هستند. هوس خوردن غذاهای تند یک نشانه از طرف سیستم ایمنی بدن است که به شما اعلام می‌کند با مصرف پیاز، فلفل، سیر و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

میل به غذاهای ترش

هوس مواد غذایی ترش یکی از هوس‌های رایج بین مردم است و مربوط به کبد و کیسه صفرا می‌شود. عدم توازن در کبد و کیسه صفرا، مصرف غذاهای بسیار چرب و سرخ‌کرده این حالت را ایجاد می‌کند. اختلالات در عملکرد کبد می‌تواند سبب افسردگی، میگرن و سفتی عضلات شود. استفاده از مرکبات را تا حد زیادی در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوردن زغال اخته، گوجه فرنگی، آووکادو، خرما، تخم مرغ و پرتقال هوس به مواد غذاهای ترش شما را درمان می‌کند.

کدام هوس های غذایی نشانه بیماری است؟

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چه کار کنیم بعد از مصرف حبوبات نفخ نکنیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    عالی بسیارمفیداست

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…