هر لباسی را باید با چه کفشی بپوشیم

۶
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کفشی که ست می‌کنیم یکی از دغدغه‌‌های ذهنی خیلی از خانم‌ها، در زمانی که می‌خواهند استایل مناسبی را برای خود انتخاب کنند، است.
کفش مناسب هر لباس

اگر شما ظاهری کاملا زیبا و حرفه‌ای برای خود درست کنید اما در نهایت انتخاب مناسبی برای کفش نداشته باشید کل استایل‌تان را زیر سوال می‌برید. کفش یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب استایل است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع کفش مناسب هر لباس می‌پردازیم.

مناسب با موقعیت کفش بپوشید

اولین موردی که باید به آن دقت کنید موقعیت و مناسبتی است که می‌خواهید در آن شرکت کنید. باید بدانید جایی که می‌روید تنها یک قرار دوستانه است و لباس شما یک لباس ساده است یا یک موقعیت رسمی با یک لباس رسمی. در این‌صورت انتخاب کفش شما هم تحت تاثیر همین موقعیت و لباس است.

موقعیت‌هایی که تصمیم دارید در آن شرکت کنید را کاملا بسنجید و دقیقا بدانید که برای کدام موقعیت چه می‎‌خواهید.

یک قاعده کلی را همیشه به یاد داشته باشید، کفش‌های جلوباز که تنها دو انگشت پای شما را نمایش می‌دهند، همین‌طور صندل‌های بندی پاشنه‌دار، راحت‌تر برای موقعیت‌های رسمی ست می‌‌شوند. در حالی که چکمه‌های بلند را شما تنها گاهی می‌توانید برای یک مهمانی ست کنید.

کفش خود را با بلندی لباس‌تان هماهنگ کنید

حالا که مناسبت را در نظر گرفتید، بهتر است قبل از انتخاب کفش نکته‌ دیگری را هم در نظر داشته باشید و آن قد و بلندی لباس‌تان است.

موقعیت رسمی

به عنوان مثال وقتی می‌خواهید به مهمانی رسمی بروید و می‌خواهید کفش جلوباز بپوشید، به پاشنه آن توجه کنید. برای موقعیت رسمی کفش پاشنه بلند مناسب‌تر است. مگر این‌که قد بلندی داشته باشید و لزومی نبینید که خود را از دیگران بالاتر نشان دهید. در این صورت با یک لباس کوکتل می‌توانید یک کفش پاشنه تخت بپوشید.

رنگ را در نظر داشته باشید

وقتی می‌خواهید رنگ کفش‌ را با لباس‌تان هماهنگ کنید سه راه پیش‌رو دارید.

  • رنگ کفش‌ را دقیقا هماهنگ با لباس‌ خود انتخاب کنید.
  • رنگ کفش و لباس‌تان از رنگ‌های مکمل باشند.
  • رنگ‌های متضاد را برگزینید.

تطبیق رنگ کفش با لباس

اگر می‌خواهید گزینه تطابق رنگ کفش با لباس را برگزینید، انتخاب شما کمی سنتی و قدیمی است. با راهکارهایی کوچک می‌توانید به‌روز شوید. انتخاب اکسسوری با رنگ متفاوت یا کیفی که با لباس شما کنتراست رنگی دارد کمک بزرگی است. تنها رنگی که هماهنگی لباس با کفش آن هنوز هم زیباست رنگ مشکی است. شما لباس‌های مشکی خود را با خیال آسوده با کفش مشکی هماهنگ کنید و از بابت قدیمی بودن دغدغه‌ای به خود راه ندهید.

 انتخاب کفش مناسب

استفاده از رنگ‌های مکمل

برای این‌که رنگ لباس و کفش شما مکمل یکدیگر باشند رنگ لباس خود را به خوبی بشناسید. درصورتی‌که از لباس تک‌رنگ استفاده می‌کنید می‌توانید کفشی را انتخاب کنید که رنگ‌های مختلف از جمله رنگی از لباس‌تان در آن به کار رفته باشد. اگر لباس‌تان چند رنگ است می‌توانید رنگ غالب یا یکی از رنگ‌هایی را که دوست دارید از میان آن‌ها انتخاب کنید و کفش‌تان را با سایه روشن آن رنگ هماهنگ کنید. اگر به ست کردن لباستان اهمیت می‌دهید به مطلب هرگز این لباس‌ها را با هم ست نکنید مراجعه کنید.

برای موقعیت‌های رسمی کفشی با رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی و نود، بدون در نظر گرفتن رنگ لباس بسیار مناسب است. یعنی شما این رنگ‌ها را همیشه و با هر رنگ لباسی می‌توانید انتخاب کنید. البته این یک قانون کلی است و در مورد رنگ‌های سیاه و سفید ترکیبی، خاکستری، قهوه‌ای و برنز هم صدق می‌کند.

استفاده از ترندها در مهمانی

کفش‌هایی که بر روی آن‌ها سنگ‌های تزیینی و براق به کار رفته‌اند در یک مهمانی رسمی جلوه‌ای خاص و درخشان به شما می‌دهند. شما این کفش را می‌توانید با لباس ساتن خود که دنباله‌ زیبایی بر روی زمین دارد هماهنگ کنید. البته این را در نظر داشته باشید که استفاده از ترندهای براق تنها برای مهمانی‌هایی که در شب برگزار می‌شوند مناسب است.

کفش مناسب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با استفاده از این ۵ ماسک خانگی با ریزش مو خداحافظی کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. فاطمه فردوسی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

    بسیار عالیست سرکارخانم شیشه گر .از لطف شما بسیار سپاسگزارم.درخورتحسین و بهترین لحظه ها ها از زندگی هستید..موفق باشید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      درود بر شما سر کار خانم فردوسی🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…