آیا می‌دانستید زنان بهتر از مردان رانندگی می‌کنند؟

۹
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بحثی قدیمی در میان مردان و زنان وجود دارد که کدام‌یک رانندگان بهتری‌اند؟احتمالا مردان با قاطعیت بیشتری نسبت به زنان خود را رانندگان بهتری می‌دانند. اما واقعیت چیست؟
دلایل بهتر بودن رانندگی زنان

این بحث مربوط به ایران هم نیست و در سراسر جهان این جدال بین زنان و مردان وجود دارد. اما بهترین راه برای بررسی این موضوع نگاه به پژوهش‌های علمی در این زمینه است. مجله دلتا در این مطلب به بررسی دلایل بهتر بودن رانندگی زنان می‌پردازد.

در جنگ ژنتیک کدام بهتر هستند؟

یک مطالعه جدید نشان داده است که زنان در رانندگی بهتر از مردان هستند. توانایی ژنتیکی زنان در مقابله با شرایط سخت بهتر از مردان است. این مطالعه تایید کرده است که هیچ تفاوتی بین آمادگی جسمانی مردان و زنان وجود ندارد. زنان از طریق آموزش و تجربه در مواجهه با تمام شرایط رانندگی سریع‌تر عمل می‌کنند.

دلایل بهتر بودن رانندگی زنان چیست

زنان در شرایط سخت بهتر هستند

این مطالعه در پرتو اختلاف نظر درباره تفاوت‌های عملکرد فیزیکی بین مردان و زنان، از جمله توانایی زنان برای تحمل شرایط سخت پشت فرمان خودرو، انجام شده است. بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در ایالات متحده انجام شد، پس از تجزیه و تحلیل ضربان قلب، تنفس، دمای پوست و استرس گرمایی، مشخص شد آمادگی جسمانی در مردان و زنان یکسان است.

به گفته محقق دیوید فرگوسن، اینکه گفته می‌شود زنان زودتر از مردان خسته می‌شوند، درست نیست.

این محقق توضیح داد که “فاز لوتئال” که نیمه دوم چرخه قاعدگی است که پس از تخمک گذاری شروع می‌شود و در آغاز سیکل بعدی به پایان می‌رسد، باعث می‌شود ضربان قلب زنان افزایش یابد، دمای مرکزی بدن بالاتر و عوامل فیزیولوژیکی دیگر افزایش یابد، اما آن‌ها در رانندگی با مردان تفاوتی ندارند.

آمارها دروغ نمی‌گویند

نتایج مطالعه‌ای از سوی بیمه پریویلیج (Privilege Insurance) نشان می‌دهد که فقط ۲۸ درصد زنان معتقدند که نسبت به مردان رانندگان بهتری‌ هستند. در حالی که ۱۳ درصد مردان فکر می‌کنند زنان از آن‌ها بهتر رانندگی می‌کنند.

در این مطالعه به راننده‌ها در ۱۴ جنبه گوناگون آزمون رانندگی امتیاز داده شد. زنان ۲۳/۶ و مردان ۱۹/۸ امتیاز از ۳۰ نمره ممکن را از آن خود کردند. در بخش حفظ فاصله مناسب با خودروی جلویی، ۴ درصد زنان و ۲۷ درصد مردان در فاصله بسیار نزدیک و غیرقانونی با خودروی جلویی خود رانندگی می‌کردند.

تقریبا نیمی از مردان با سرعت زیاد در موقعیت‌های خطرناک رانندگی می‌کنند. که این رقم در مورد ۲۵ درصد زنان اتفاق می‌افتد. همچنین بیش از نیمی از مردان چراغ زرد را رد می‌کنند که این عدد در مورد زنان ۱۴ درصد بود.

آمارها دروغ نمی‌گویند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با ۶ ترفند ساده را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. عسل

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  2. علی

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۰۴ ب٫ظ

    رانندگی زنان به نظرم از لحاظ فنی بهتر از مردان نیست ولی چون با احتیاط تر و آرومتر رانندگی میکنن و ذهنشون مثل آقایون زیاد درگیر کار و مشکلات اقتصادی و .‌.. نیست خانوما کمتر تصادف میکنن که البته احتیاط توی رانندگی چیز خوبیه و جای تحسین داره این کار خانوما

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    تحت هیچ شرایطی تمام تصادفات زنان نقش اصلی دارن در ترافیک درست کردن

    پاسخ

    • نیک

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

      واقعا درسته

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  5. حق گو

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۵۸ ق٫ظ

    جک سال ۱۴۰۱بود 🤣

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      پذیرش حقیقت همیشه اولش سخته 😎 ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…