چگونه یک روتین پوستی درست داشته باشیم؟

۴
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرقی نمی‌کند که در روتین پوستی خود از چند محصول مراقبتی استفاده کنید در هر صورت، ترتیب استفاده از این محصولات بسیار اهمیت دارد. در واقع باید محصولات مراقبتی که استفاده می‌کنید، فرصت و امکان نفوذ به پوست و اثرگذاری داشته باشند.
نحوه یک روتین پوستی درست

پوست، بزرگ‌ترین و حساس‌ترین اندام حیاتی بدن است که هر مشکل درونی را نمایان خواهد کرد. با ماشینی شدن دنیای روزمره و آلودگی هوا این پوست است که بیشترین ضرر را از این آلودگی خواهد دید. مراقبت از سلامت پوست در هوای آلوده باید یکی از اهداف شما در روتین پوست باشد. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع نحوه یک روتین پوستی درست می‌پردازیم.

روتین روزانه مراقبت از پوست

قدم اول: جنس پوستتان را بشناسید.

با تشخیص جنس پوستتان شروع کنید. دراین‌صورت می‌دانید که چگونه از آن مراقبت کنید.

  • پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.
  • پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.
  • یکی از انواع دیگر پوست، پوست ترکیبی یا مختلط یا T شکل است، که در برخی نقاط (گونه‌ها) خشک و در بقیه نقاط (پیشانی، بینی و چانه) چرب است.
  • پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده‌های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.
  • پوست معمولی، یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.

قدم دوم: پاک کردن پوست

اولین قدم برای مراقبت روزانه از پوست، پاک کردن درست و اصولی آن از انواع آلودگی‌ها است. با توجه به نوع پوستتان از انواع فوم، ژل یا دستمال‌های مرطوب می‌توانید استفاده کنید. البته در هنگام استفاده از دستمال مرطوب با احتیاط باشید و آن را محکم روی صورتتان نکشید. اگر پوست صورت شما خشک، چرب یا مختلط نیست برای روتین روزانه می‌توانید فقط از آب ولرم برای شست‌وشو کمک بگیرید.

قدم سوم: تونر بزنید

خاصیت تونرها (یا تونیک‌های پوستی) بازگرداندن ph پوست به حالت متعادل و مناسبی است که ممکن است با استفاده از شوینده‌ها به هم بخورد. به این ترتیب استفاده از تونر متناسب با جنس پوست شما رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. تونرها حاوی این مواد هستند: اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوستی، بهبود بخشیدن پوست آسیب‌دیده در برابر آفتاب. استفاده از تونر برای پوست‌های چرب، خشک و مختلط از مواردی است که به شما کمک می‌کند تا پوست متعادل‌تری داشته باشید.

روتین پوستی درست

قدم چهارم: هیدراته کردن

ممکن است فکر کنید برای استفاده از مرطوب‌کننده بسیار جوان هستید یا اینکه پوستتان بسیار چرب است اما همه پوست‌ها به رطوبت نیاز دارند. مرطوب‌کننده‌ها کمک می‌کنند پوستتان از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید. زمانی که هنوز پوستتان از شست‌وشو مرطوب است آن را به کار ببرید تا کمک کند تمام صورتتان مرطوب شود. اگر آکنه دارید یا پوستتان چرب است، مرطوب‌کننده‌ای بیابید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

قدم پنجم: ضد آفتاب بزنید

ممکن است مرطوب‌کننده شما حاوی ضدآفتاب هم باشد. استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض ۱۵ دقیقه می‌تواند به پوستتان صدمه بزند. حتی اگر جوان باشید ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوید. به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل ۳۰ باشید که با اشعه‌های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد یا سرد باشد. اشعه‌های آفتاب می‌توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر ۳ ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

نحوه یک روتین پوستی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب سفید کردن زیر بغل با روش‌های طبیعی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…