۷ عادت ساده که زندگی شما را متحول می‌کند

۱۰
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در زندگی پر دغدغه امروزی و در میان هزاران خبر، راه‌هایی هم وجود دارند که با کمک آن‌ها بتوان زندگی شاد و توام با سلامت را تجربه کرد.
عادت های ساده روزانه

در این مطلب از مجله دلتا به معرفی عادت های ساده روزانه که زندگی شما را تغییر می‌دهد می‌پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عادت های ساده روزانه

آیا می‌خواهید در زندگی شادتر، سالم‌تر و موفق‌تر باشید؟ این هفت عادت ساده روزانه که زندگی شما را تغییر می‌دهند را از دست ندهید.

در طول روز از خود قدردانی کنید و آن را یادداشت کنید

این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد. ثبت چیزهای مثبت در مورد روزتان، چه دستاوردهای مهم یا لذت‌های ساده، می‌تواند با ایجاد حس همدلی، استرس را کاهش دهد، خواب را بهبود بخشد و حتی روابط را تقویت کند. هیچ راه درست یا غلطی برای نوشتن وجود ندارد اما سعی کنید این تمرین را روزانه انجام دهید. هر روز در زمان مشخصی، چه قبل از شام و چه قبل از خواب، یادداشت‌برداری کنید و حداقل یک مورد را برای قدردانی روزانه از خود بنویسید.

عادت های ساده روزانه

پنج نفس عمیق بکشید

استرس تاثیرات فیزیکی زیادی دارد. این تاثیرات می‌تواند شامل مشکلاتی مانند معده درد یا سایر مشکلات گوارشی باشد. با تغییر الگوی تنفس خود، می‌توانید مغز خود را فریب دهید تا سیستم عصبی سمپاتیک جنگ یا گریز خود را سرکوب کند و فعالیت پاراسمپاتیک خود را افزایش دهید. این کار نه تنها به شما احساس آرامش می‌دهد، بلکه به هضم بهتر ناهار نیز کمک می‌کند.

زمانی را در فضای باز بگذرانید

حتی وقتی بیرون هوا سرد است، گذراندن وقت در طبیعت و تنفس هوای تازه برای بدن و ذهن شما مفید است. ذهن آگاهی در طبیعت می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و حتی پیاده‌روی کوتاه بهتر از هیچ است، این پیاده‌روی می‌تواند یک استراحت عالی در طول یک روز کاری پر استرس باشد. اگر می‌توانید گوشی خود را در خانه بگذارید تا از محیط اطراف خود کمتر آگاه شوید.  برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب  با همسر شکاک چگونه رفتار کنیم؟ سر بزنید.

عادت های ساده روزانه

دوستتان را ببینید یا به او زنگ بزنید

در مورد گذراندن وقت با افرادی که بیشترین اهمیت را در زندگی شما دارند، کوشا باشید. یک مکالمه خوب با یک فنجان قهوه می‌تواند روزتان را تغییر دهد.

با یک درمانگر صحبت کنید

برای بهره‌مندی از درمان، لازم نیست در بحران روانی و عاطفی باشید. تراپیست می‌تواند به شما در مدیریت استرس و یافتن راه‌هایی برای مقابله با مشکلاتی که بر زندگی روزمره شما تاثیر می‌گذارد کمک کند.

کمک خواستن در زمان خستگی از  عادت های ساده روزانه

کمک خواستن نشانه ضعف نیست و مردم ذاتا می‌خواهند به یکدیگر کمک کنند. از همسرتان بخواهید چند ساعتی بیرون از خانه بچه‌ها را تماشا کند یا کاری را که به تعویق انداختید را انجام دهد.

کمک خواستن در زمان خستگی

شما مسئول خلق و خوی دیگران نیستید

آنچه را که مردم می‌گویند شخصی نگیرید. لازم نیست به افراد برای رفتار بدشان مجوز بدهیم اما باید به یاد داشته باشیم که رفتار بد آن‌ها مربوط به ما نیست. وقتی به خود یادآوری می‌کنید که شما مسئول حرکات و رفتارهایی که دیگران دارند، نیستید در واقع آرامش بیشتری را برای ذهن خود می‌سازید.

یک روال آرامش بخش قبل از خواب بسازید

استرس و اضطراب دو مورد از رایج‌ترین دلایل خواب ضعیف هستند. وقت گذاشتن برای استراحت ترجیحا بدون تلفن حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا شب خوبی را داشته باشید که به نوبه خود خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. یک کتاب خوب بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، با یکی از عزیزانتان گپ بزنید یا هر فعالیتی را انجام دهید که ذهن شما را آرام کند.

مدیتیشن کردن از عادت های ساده روزانه

حتی در شلوغ‌ترین روزها، یافتن تنها پنج یا ۱۰ دقیقه برای مدیتیشن می‌تواند مفید باشد. مدیتیشن به افزایش ماده خاکستری در مغز کمک می‌کند که در اختلالات مربوط به خلق و خو تاثیرگذار است.

مدیتیشن کردن

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه‌ها می‌گوید اعتماد به نفس بالایی دارید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۴ ق٫ظ

    مطالب بسیارزیباوآموزنده هستند

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      ممنون از حضور پر مهر و ارزشمند شما🌹

      پاسخ

    • مهشید

      ۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

      چگونه روزهای سخت را بگزارنیم

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…