طلاق به دلیل مشکلات زناشویی

۴
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طلاق به دلیل عدم رابطه زناشویی موضوعی است که بیشتر زوجین باید در مورد آن اطلاع پیدا کنند و جوانب مختلف آن را به‌طور کامل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند.
طلاق به دلیل مشکلات زناشویی

مسلما شما نیز نام طلاق به دلیل عدم رابطه زناشویی را بارها شنیده‌اید. امروزه طبق آمار به‌دست‌ آمده از تمام کشورهای جهان به خوبی می‌توان به این نتیجه رسید که بیشتر مسائلی که در دادگاه‌های مختلف خانواده مطرح می‌شود، وابسته به روابط جنسی زناشویی است. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا به موضوع طلاق به دلیل مشکلات زناشویی بپردازیم.

طلاق به دلیل عسر و حرج

عسر و حرج هر چیزی می‌تواند باشد که زندگی زن با مرد را با سختی همراه سازد و مصادیق آن در قانون تمثیلی است مثل اعتیاد مرد، عدم پرداخت نفقه، مشکلات رابطه زناشویی، اذیت و آزار مرد و غیره که از مصادیق عسر و حرج است.

در طلاق به دلیل عسر و حرج زن وقتی می‌تواند از دادگاه حکم طلاق بگیرد که بتواند عنوان عسر و حرج را ثابت کند. در غیر این‌صورت دادگاه حکم به طلاق نخواهد داد.

طلاق به دلیل عقیم بودن مرد یا بچه‌دار نشدن

بله ممکن است تصور مادر نشدن از جانب زن بسیار برای وی عذاب‌آور باشد لذا به تبع آن اگر از نظر پزشکی مرد عقیم باشد ممکن است از موارد عسر و حرج زن به حساب آید و دلیل وی برای طلاق باشد. همچنین اگر مرد اجازه بچه‌دار شدن به وی ندهد و مانع این کار شود هم می‌تواند از مصادیق عسر و حرج باشد.

 مشکلات زناشویی

طلاق به دلیل ناتوانی جنسی مرد

ناتوانی جنسی مرد نیز از مواردی است که ممکن است عسر و حرج به حساب آید که با توجه به اوضاع و احوال می‌توان درباره آن تصمیم گرفت.

طلاق به دلیل مشکلات زناشویی

گفتیم که هر آنچه به واقع ادامه زندگی را غیر قابل تحمل سازد می‌تواند مصداق عسر و حرج باشد. اگر بین طرفین در مسائل زناشویی اختلاف باشد در مواردی نادر ممکن است مصداق عسر و حرج هم باشد.

برای مثال ممکن است عسر و حرج زن، سرد مزاج بودن مرد باشد که این موارد با اقدامات پزشکی قابل اصلاح است اما اگر به گونه‌ای باشد که اصلاح نشود می‌تواند مصداق عسر و حرج باشد.

 درخواست طلاق

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا زنان می‌توانند شفاهی مهریه خود را ببخشند؟ را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …