از عجیب ترین حمام های جهان بیشتر بدانید

3
12
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از عجیب ترین حمام های جهان، حمام رامن است. مردم اعتقاد دارند که آب گوشت خوک موجود در آن، با کلاژن خود، به زیبایی پوست کمک می‌کند.

همه حمام‌ها همواره معمولی نیستند. حمام رامن، گل و حتی نفت جزو عجیب‌ ترین حمام های جهان هستند. بعضی از حمام‌ها قابلیت حمل‌شدن توسط شما را داشته و بعضی ممکن است به جای آب، از قهوه یا حتی در بعضی از کشورها از شراب استفاده کنند! در این مطلب جدید از سایت دلتامگ، قصد داریم شما را با چند گونه از حمام‌های عجیب دنیا آشنا کنیم. در ایران، حمام‌های زیرزمینی جذابی وجود دارند که پس از این مطلب، می‌توانید به آن رجوع کنید.

حمامی سرشار از رامن از عجیب ترین حمام های جهان

یکی از عجیب ترین حمام های جهان، حمام رامن است که یکی از غذاهای محبوب کشورهایی نظیر کره، چین و ژاپن است و در ایران با نام نودالیت مصرف می‌شود. در ژاپن، حمام‌های رامن وجود دارد که مردم به دلایل مختلفی نظیر، کسب آرامش و ملاقات با افراد عجیب‌تر از خودشان، به سمت این‌گونه حمام‌ها کشیده می‌شوند و عده‌ای نیز بر این باورند که آب گوشت خوک این حمام، کلاژن خوبی برای پوست بوده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

حمام رامیون یکی از عجیب ترین حمام های جهان است.

این قهوه را نباید نوشید!

حمام قهوه نسبت به رامن منطقی‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا که قهوه با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، به متعادل‌شدن رادیکال‌های آزاد در بدن یاری رسانده و اساسا، ماده‌ای ضدالتهاب برای پوست شناخته می‌شود. از دیگر مزایای آن بیشترشدن میزان گردش خون در بدن، کاهش درد و سلولیت است.

مشکل اصلی این حمام، رنگ‌پذیری بالای قهوه است؛ به طوری که اگر مدت زمان زیادی آن را تجربه کنید، احتمال تیره‌ترشدن پوست بدن شما زیاد است و نیاز به زمان‌بندی دقیقی دارد. همچنین حوله‌های شما امکان رنگی‌شدن دارند. معمولا در حمام قهوه، استفاده از روغن‌های مناسب برای پوست مانند نارگیل توصیه می‌شود.

حمام قهوه خواص زیادی برای پوست دارد.

حمام کامل حتی در سفر

عجیب ترین حمام های جهان گاهی مربوط به ماده حمام نبوده و به روش حمام‌کردن شما بستگی دارد. در این مدل‌، از وان‌های کوچک متحرک و تاشو استفاده می‌شود که در هر جایی ممکن است به کار برده شود. این وان‌ها ابعاد و حالت‌های مختلفی داشته و برای سفر و کمبود جا گزینه‌های جالبی به‌نظر می‌رسند.

شن‌های آرامش‌بخش آتشفشانی از عجیب ترین حمام های جهان

این مدل حمام در شن‌های گرم و آتشفشانی انجام می‌شود و طرفداران زیادی پیدا کرده است. از خواص این نوع حمام افزایش گردش خون در بدن به دلیل گرمای آن، سم‌زدایی طبیعی بدن، کاهش درد و گرفتگی عضلات است که تجربه لذت‌بخشی را برای افراد مختلف ایجاد کرده است.

حمام تاشو مناسب برای سفر و حمل‌ونقل است.

حمام‌کردن با گل و لای

معمولا حمام برای تمیز شدن بدن صورت می‌گیرد؛ اما در یکی از جزایر ژاپن، از گل برای حمام‌کردن استفاده می‌کنند. این حمام برای بدن مفید بوده و باعث عرق کردن می‌شود و خستگی را از تن به‌در می‌آورد. همچنین از قدیم این باور وجود داشته است که گل درمان‌کننده استرس، درد مفاصل، آرتروز و روماتیسم بوده و حتی مزایایی برای ذهن دارد.

مطلب پیشنهادی:  کم خوابی با بدن شما چه می‌کند؟

حمام کردن با شراب از عجیب ترین حمام های جهان

از دیگر اعتقادات عجیب و غریب مردم ژاپن حمام کردن در شراب است. شهرت و محبوبیت شراب فرانسوی برای خارجی‌ها در این زمانه بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما حمام کردن در چنین شراب گران قیمتی موضوعی است که هضم کردن آن اندکی دشوار است. دوستداران شراب قرمز فرانسوی می‌توانند در چشمه گرمی از شراب در ژاپن شنا کنند. ژاپنی‌ها معتقدند که این شراب باعث شادابی پوست می‌شود و روشی جذاب برای بازیابی جوانی است.

مراقب گوجه‌فرنگی‌ها باش!

مردمی در کشور اسپانیا در یک فستیوال سالانه، آنقدر گوجه‌فرنگی به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند تا با این ماده غذایی دوش بگیرند. این از عجیب ترین حمام های جهان به عنوان یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود و از یک جنگ غذایی در سال ۱۹۴۵ الهام گرفته است. بعد از آن با تبلیغات رسانه‌ای در سال ۱۹۸۰، به یک رخداد بزرگ ملی تبدیل شد و هرساله، افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

حمام با شن آتشفشانی یکی از عجیب ترین حمام های جهان است.

طلای مایع سیاه این‌بار برای حمام

شاید باور این موضوع سخت باشد؛ اما در کشوری مانند آذربایجان، مردم حتی نفت را نیز حیف‌و‌میل نکرده و این مورد از عجیب ترین حمام جهان، حتی جاذبه توریستی آنها محسوب می‌شود. مردم این منطقه از نفتی موسوم به نفتالان برای حمام استفاده می‌کنند که خوب سوخته نشده؛ ولی طبق اعتقاد آنها خاصیت‌هایی برای عضلات و اسکلت بدن، پوست، بیماری‌های بانوان و اورولوژی دارد.

لازم است بگوییم که این مدل حمام، برای تمام مردم توصیه نمی‌شود؛ چراکه برای سلامتی افرادی با بیماری‌های عصبی، قلبی و یا سرطان مضر است. به طور کلی، افراد بعد از معاینه‌های مخصوص قادر به انجام چنین حمامی هستند.

سخن آخر

آب تنها ماده موجود برای حمام نیست. در نقاط مختلف زمین، عجیب ترین حمام های جهان وجود دارند که برخی برای بدن مفید بوده، بعضی جنبه سرگرمی و تفریح داشته و هر قشری بنا بر سلیقه خود از آنها استفاده کرده است. این حمام‌ها باعث می‌شوند که گردشگران زیادی برای بازدید چنین حمام‌هایی راهی کشورهای مذکور شوند.

 

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    25 شهریور 1402 در 9:13 ب.ظ

    جالب بود حمام با نمک هم خیلی خوبه

    پاسخ

  2. عباس

    15 دی 1402 در 7:32 ق.ظ

    سلام و تشکر بابت زحماتتون برای تهیه این مطلب مفید و آموزنده 🙏🙏🙏🙏 عباس آقا

    پاسخ

  3. ناشناس

    18 دی 1402 در 7:29 ب.ظ

    جالب و ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…