انگشت‌هایی که ریاست جمهوری را به دردسر انداخت!

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از حرکات دست برای ارتباط برقرار کردن همان‌قدر مفید است که می‌توانند خطرناک باشد. مجازات یک حرکت اشتباه دست در فیلیپین می‌تواند زندان یا قطع انگشت باشد.
حرکات دست و معانی آن

لابد برای شما هم پیش آمده که در استفاده از ایموجی‌های دست (شکلک‌ها) دچار سوءتفاهم شده باشید. کاربردهای هرکدام از چهل حالت دست برای برخی از مردم واضح نیست اما بعضی از این حالت‌ها، معنای جا افتاده‌ای دارند چرا که صحبت کردن با حرکات دست یکی از کارهای رایج بین مردم جهان است. مجله دلتا در این مطلب به معرفی حرکات دست و معانی آن می‌پردازد.

علامت تایید

شست بالا شاید رایج‌ترین حرکت دست باشد که سالیان درازی است از آن استفاده می‌شود. این حرکت در اغلب کشورها بخصوص کشورهای غربی به معنای تایید یا توافق است. در بسیاری از کشورهای آسیایی اما تا چند سال قبل، این علامت یک توهین بزرگ به‌حساب می‌آمد. در استرالیا هم این ژست می‌تواند در ترکیب با یک حرکت اضافی معنایی توهین‌آمیز پیدا کند. اگر در کشورهای غربی انگشت شست را رو به پایین نشان دهید، به معنای مخالفت و برعکس حرکت اصلی است؛ اما برخی کشورها هم هستند که آن را به معنای بی‌ادب بودن فرد می‌دانند.

علامت تایید

علامت پیروزی یا صلح

این حرکت دست یکی دیگر از موارد نسبتا جهانی است. قبل از دهه ۱۹۶۰ عمدتا برای نشان دادن پیروزی (VICTORY) استفاده می‌شد اما به مرور معنایش وسعت پیدا کرد و اکنون معمولا به عنوان علامت صلح در نظر گرفته می‌شود. با این حال، در بسیاری از کشورها، جهت کف دست در حالی که انگشت‌ها به شکل هفت هستند، تفاوت عمده‌ای در معنا ایجاد می‌کند و این همان حالتی بود که جورج دبلیو بوش را در برابر مردم استرالیا به دردسر انداخت. در آفریقا هم این علامت توهین‌آمیز است.

علامت پیروزی یا صلح

موافقت یا OK

علامت موافقت که با حلقه کردن انگشت اشاره روی شست و دراز کردن انگشتان دیگر بالای آن‌ها ایجاد می‌شود، یکی دیگر از حرکات دست نسبتا رایج در غرب است و به این معنی است که همه چیز به خوبی و طبق برنامه پیش می‌رود. این حرکت در میان غواصان هم بسیار کاربرد دارد تا نشان دهند که اوضاع زیر آب خوب است. اما این هم یک دردسر جدی برای نیکسون پیش آورد. او با ورود به ریودوژانیرو، برزیل، علامت OK را به مردمی که منتظر ورود او بودند نشان داد و در واکنش، آن‌ها او را هو کردند.

موافقت یا OK

انگشت‌های در هم پیچیده‌ای که موفقیت آفرین هستند

تصویر طرفداران محمدعلی کلی، مشت‌زن مسلمان آمریکایی، همیشه با انگشت‌های گره کرده به ذهن می‌آید. این علامت به معنی آرزوی موفقیت است و توسط فیلم‌های هالیوودی در جهان جا افتاده با این حال در ویتنام معنای بدی دارد و در آلمان و اروپای شرقی به معنای دروغ است.

حرکات دست و معانی آن را بدانید

علامتی برای فراخواندن

در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای انگلیسی زبان، تکان دادن انگشت اشاره به سمت کف دست برای احضار شخص با کمی شیطنت همراه است اما در فیلیپین این کار آنقدر توهین‌آمیز است که می‌تواند منجر به دستگیری فرد و حتی شکستن انگشتش به‌عنوان مجازات شود. ژاپنی‌ها و سنگاپوری‌ها نیز این ژست را بی‌ادبانه می‌دانند.

محبت کره‌ای

صادرات فرهنگ کره‌ای‌ها با کمک کی‌دراما (k-drama) و کی‌پاپ (k-pop) موفق بوده است. جوانان اغلب کشورهای دنیا با علامت ابراز علاقه مردم کره خو‌گرفته‌اند و برای ابراز احساساتشان از راه دور اغلب انگشت شست و اشاره خود را به شکل ضربدر درمی‌آورند. یکی از مشهورترین تصاویر این علامت را در مصاحبه‌های گروه مطرح بی‌تی‌اس می‌شود دید.

حرکات دست و معانی آن چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب عاقبت فضانورد بدون لباس چیست؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…