قشنگ‌ترین جاهای دیدنی نور در شمال

5
10
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر نور از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید و به قدری طبیعت این شهر سرسبز و دیدنی است که بازدید از آن برای همه خالی از لطف نیست.
شهر نور

شهر دیدنی و جذاب نور از جاذبه‌های پرطرفدار و مقاصد جذاب گردشگری در ایران محسوب می‌شود که هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود. شهرهای شمال کشور اغلب بین تمام ایرانیان و توریست‌های خارجی محبوبیت خاصی دارد و در ایام تعطیلات اکثرا شلوغ هستند. نزدیکی به دریای خزر، آب و هوای بارانی و رویایی، انبوهی از جنگل‌ها و جاذبه‌های متعدد و زیبا، از نمونه دلایلی است که این شهرها بین مردم بسیار محبوب واقع شده‌اند. با دلتامگ همراه باشید تا جاهای دیدنی شهر نور را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

بنر دلتا

شهر نور

شهرستان نور در غرب استان مازندران واقع شده و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی را درون خود جای داده است. طبق گواهی‌های تاریخی، این شهر پایتخت حکومت رومیان بوده است. آب‌وهوای بسیار خوب و معتدلی در شهر نور جریان دارد و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

جنگل نور

این پارک جنگلی بزرگ، مساحتی برابر با ۳۶۰۰ هکتار دارد و به عنوان یکی از وسیع‌ترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه به حساب می‌آید و از بوستان‌های شاخص ایران محسوب می‌شود.

خرید ویلا در نور

آبشار آب پری از جاذبه‌های شهر نور

آبشار آب پری از دیدنی‌ترین جاذبه‌های اطراف نور است که ۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد و در نزدیکی شهر رویان واقع شده است. این مکان دیدنی ذاتا آبشار نبوده و از رانش زمین و ریزش سنگ‌های کوه و جریان آب از روی آن، تبدیل به آبشار شده است.

آبشار آب پری نور

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر نور، در ۵ کیلومتری جاده نور-چمستان واقع شده است. گردشگران و توریستان معمولا فصل پاییز و بهار را برای بازدید از این پارک انتخاب می‌کنند، تا در هوایی معتدل نهایت لذت را از دیدن فضای سرسبز و رویایی آن ببرند.

آبشار سیسنگان از جاذبه‌های شهر نور

آبشار زیبای سیسنگان در منطقه کجور و تنگه معروف نهر رودبار واقع شده است. منطقه کجور تا سیسنگان جزء مناطق تاریخی به شمار می‌آید و برای بازدید از این آبشار باید از منطقه کجور حرکت کنید و سپس وارد جاده معدن زغال‌سنگ بشوید.

آبشار سیسنگان از جاذبه‌های شهر نور

آبشار حرام او

آبشار رویایی حرام او (Haram Ow) بین جاده رویان به سمت بلده و در توابع شهرستان نور واقع شده است، که از جاذبه‌های بکر و فوق‌العاده زیبای این منطقه به حساب می‌آید. خزه‌های روییده شده در اطراف این آبشار باعث زیبایی دو چندان آن شده است.

مطلب پیشنهادی:  با انتخاب چند لباس معمولی مثل پولدارها لباس بپوشید

آبشار ونوش

آبشارهای ونوش در جنوب روستای ونوش، میان ارتفاعات جنگلی غلوی کلا قرار دارند و از جاذبه‌های دیدنی و زیبای شهر نور به شمار می‌آیند. آبشارهای ونوش در ۱۰ کیلومتری غرب شهر نور در نزدیکی شهر رویان، کنار جاده فرعی منشعب از جاده ساحلی نوشهر-نور، قرار گرفته‌اند.

آبشار ونوش

دریاچه الیمالات از جاذبه‌های شهر نور

این دریاچه داخل چمستان و در ۸ کیلومتری نور قرار دارد و با جاده اصلی ۳ کیلومتر فاصله دارد. چشم‌انداز دریاچه الیمالات از زیباترین و چشمگیرترین مکان‌هایی است که می‌توانید مشاهده کنید، زیرا دقیقا در قلب جنگل قرار دارد و از آب و هوای بسیار معتدل و خنکی برخوردار است.

دریاچه الیمالات

آبشار سواسره

آبشار سواسره نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی نور است که در نزدیکی روستای بلده قرار دارد. این آبشار زیبا ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و چشم هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. آب این آبشار با شتاب و فشار زیادی فرود می‌آید و زیبایی منحصر به فردی را در فضا به وجود می‌آورد.

خرید ویلا در نور

نور به‌ عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور و استان مازندران، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت خرید ویلا در نور از 2 میلیارد تا 9 میلیارد متفاوت است. در جدول زیر چند نمونه قیمت خرید ویلا در این شهر ساحلی آورده شده است:

نوع ملک متراژ سن بنا قیمت (تومان)
ویلا جنگلی 200 متر نوساز ۲٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
ویلا شهرکی 85 متر نوساز ۲٬۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰

سخن پایانی

می‌توان گفت تقریبا تمام شهرهای شمال کشور جاذبه‌های فراوانی دارند و زیبایی آنها چنان سحرانگیز است که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این نقطه از ایران می‌کشانند. شهر نور تنها یکی از شهرهای بسیار زیبا و جذاب شمال کشور و یکی از جاهای دیدنی مازندران است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل شده است.

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    6 تیر 1401 در 7:48 ق.ظ

  2. ناشناس

    6 تیر 1401 در 3:34 ب.ظ

  3. ناشناس

    6 تیر 1401 در 7:40 ب.ظ

  4. یوسف

    3 مرداد 1401 در 9:12 ق.ظ

    در خصوص ديدني های نور گفته شده سیسنگان و آبشار ونوش و..‌ در حالیکه متعلق به نوشهر است .

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      4 مرداد 1401 در 9:50 ق.ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون و اینکه گفتید🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…