چگونه روز‌های سخت زندگی را بگذرانیم؟

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی مجموعه‌ای از فراز و نشیب‌هاست. گاهی اوقات اتفاقات خوب می‌افتد و ما روزهای خوبی را می‌گذرانیم و گاهی هم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم.
راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

هنگامی که بتوانید توانایی خود را برای گذر از دوران دشوار بهبود ببخشید، نه تنها زندگی شادتری خواهید داشت، بلکه به‌عنوان یک فرد موفق نیز رشد خواهید کرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت می‌پردازیم.

راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

اگر قوی بودن را یاد بگیرید می‌توانید با مشکلات مختلف در زندگی مقابله کنید و به راحتی از شرایط و روزهای سخت عبور کنید و زندگی بهتری داشته باشید.

مثبت ماندن از راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

مثبت ماندن تنها بخش کوچکی برای گذراندن دوران سخت است اما در عین حال یک بخش بسیار مهم است. وقتی مثبت فکر می‌کنید، خودتان را در بهترین موقعیت ممکن قرار می‌دهید تا نه تنها آن روزهای سخت و دشوار را پشت سر بگذارید بلکه در این راه به فرد بهتری تبدیل شوید.

راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

خلاق باشید

مواقعی وجود دارد که نمی‌توانید کارهای زیادی برای تغییر وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اید، انجام دهید. تنها راهکار این است که با آن کنار بیایید. اما زمان‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید فعالانه برای بهبود وضعیت تلاش کنید. در این شرایط اگر بتوانید یک قدم به عقب بردارید و چشم‌انداز بزرگ‌تری از شرایط را ببینید، ممکن است چیزهایی را کشف کنید که می‌تواند به شما کمک کند.

از دوران سخت درس بگیرید

وقتی در موقعیت سختی قرار می‌گیریم، دوست داریم شرایط را بررسی کنیم و ببینیم چه اشتباهی رخ داده است و چه کاری را می‌توانیم متفاوت‌تر انجام دهیم. وقتی که بدانید که احتمال وقوع دوباره آن شرایط بسیار ناچیز است، گذراندن دوران سختی آسان‌تر است.

راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

تغییر دادن شرایط از راهکارهایی برای عبور از روزهای سخت

پس از مشخص کردن نکات مهم در روزهای سخت زندگی، لازم است تغییری ایجاد کنید. اگر این تغییر، تغییری است که می‌توانید بلافاصله پیاده‌سازی کنید، آن را انجام دهید. اگر چیزی است که در حال حاضر نمی‌توانید پیاده‌سازی کنید، به آن توجه کنید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

بدانید که قدردان چه چیزهایی هستید

قدردانی از موهبت‌هایی که در اختیار دارید، به این معناست که به جای تمرکز بر نکات منفی، به خاطر همه خوبی‌های زندگی خود سپاسگزار باشید. هر روز به خودتان یادآوری کنید که به خاطر داشتن چه چیزهایی سپاسگزار هستید. هرآنچه را که فکر می‌کنید به خاطر داشتن یا تجربه آن در زندگی سپاسگزار هستید را یادداشت کنید. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب این رفتارها جذابیت شما را کم می‌کنند سر بزنید.

بدانید که قدردان چه چیزهایی هستید

بر آنچه می‌توانید کنترل کنید تمرکز کنید

برخی موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند و مهم نیست چه کاری انجام دهید، چرا که واقعا نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید. وقتی زمان و انرژی خود را بر چیزهایی متمرکز می‌کنید که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، موجب ناراحتی و سرخوردگی خودتان می‌شوید.

حلقه‌ای از دوستان خود ایجاد کنید

داشتن افراد مناسب در اطرافتان، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که روزهای سخت را هموارتر می‌کند. بهتر است خودتان را با افرادی دوست‌داشتنی، دلسوز، صادق و در دسترس احاطه کنید. بودن افرادی که ما را دوست دارند و به ما اهمیت می‌دهند، باعث می‌شود هیچ‌وقت خودمان را تنها حس نکنیم و این چیزی است که روزهای سخت را قابل تحمل‌تر می‌کند.

حلقه‌ای از دوستان خود ایجاد کنید

با خودتان مهربان باشید

برای بیرون آمادن از شرایط سخت باید مراقب خودتان باشید. در پارک قدم بزنید، ورزش کنید یا یک کتاب شگفت انگیز بخوانید. مهم نیست که چه کار می‌کنید، فقط کاری را انجام دهید که ذهن و بدن شما را در سطح بالاتری نسبت به غم و اندوه درگیر کند.

با خودتان مهربان باشید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ عادت زشت در حرف زدن که همین حالا باید ترک کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…