کوچک ترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که روی نقشه جغرافیا مانند یک نقطه دیده می‌شوند. اگر دوست دارید چند مورد از آن‌ها را بشناسید، با ادامه این مطلب همراه باشید.
کوچک‌ترین کشورهای جهان

کشورهایی در دنیا وجود دارند که بسیار کوچک هستند. همچنین این کشورها موقعیت‌های جغرافیایی خاصی دارند که چندان بزرگ به حساب نمی‌آیند. تعداد جمعیتی که این کشورها را تشکیل داده‌اند، زیاد نیستند. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا شما را با کوچک ترین کشورهای جهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی آشنا کنیم.

واتیکان (Vatican)

اولین کشوری که در این لیست قرار دارد، واتیکان است که با مساحت ۰.۴۴ کیلومتر مربع توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد. این کشور به قدری کوچک است که بسیاری از توریستان متوجه رد شدن از مرز آن نمی‌شوند. این کشور در مرکز پایتخت ایتالیا یعنی رم قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنری، مذهبی ایتالیا هم محسوب می‌شود.

موناکو (Monaco)

موناکو با وسعت و مساحت ۲.۰۲ کیلومتر مربع به عنوان دومین کشور کوچک جهان شناخته می‌شود. این کشور به علت وجود کازینوهای لوکس، صنعت بانکداری پیشرفته توانسته بخشی از ثروت جهان را به خود اختصاص دهد؛ به همین علت در این کشور افراد ثروتمند زیادی وجود دارد.

نائورو (Nauru)

این کشور بر روی جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است. این منطقه با اینکه سرشار از زیبایی است اما مورد توجه بسیاری از توریستان قرار نگرفته و علت این موضوع هم دور بودن نائورو است.

تووالو (Tuvalu)

تووالو از دیگر کشورهای جزیره‌ای است که در اقیانوس آرام و میان استرالیا و آمریکا قرار دارد. نما و فضای اقیانوسی این جزیره یکی از دل‌انگیزترین محیط‌ها را به شهروندان و توریستان هدیه می‌دهد.

سان مارینو (San Marino)

سان مارینو از دیگر کشورهای این لیست به حساب می‌آید که همانند واتیکان در ایتالیا قرار دارد. وجود کوه‌ها توانسته منظره چشم‌نوازی را به توریستان بدهد. همچنین وجود سنگ‌فرش‌ها و قله‌های پهناور از دیگر زیبایی‌هایی است که در منطقه وجود دارد.

لیختن اشتاین (Liechtenstein)

لیختن اشتاین از شرق به اتریش و غرب به سوئیس راه دارد. در گوشه و کنار این کشور می‌توانید جاذبه‌های بسیاری را مشاهده کنید که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارد. همچنین نزدیکی لیختن اشتاین به کوه‌های آلپ از دیگر ویژگی‌هایی این منطقه به حساب می‌آید که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

مطلب پیشنهادی:  کاربردهایی از نبات که شما را شوکه می‌کند!

جزایر مارشال (Marshall Islands)

هفتمین کشوری که در لیست کوچک ترین کشورهای جهان قرار دارد، جزایر مارشال با مساحت ۱۸۱.۳ کیلومتر مربع است. همچنین این کشور به علت موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد توانسته زیبایی خاصی را در میان دیگر کشورهای مستقل جهان به خود اختصاص دهد.

سنت کیتس و نویس (Saint Kitts and Nevis)

صخره‌ها، سواحل زیبا، قلعه‌های ناهوار باعث شده که این منطقه به عنوان یکی از مقاصد توریستان به شمار رود. توریستان و گردشگران با استفاده تفریحاتی نظیر شنا، قایق‌سواری، اقامت در هتل‌های لوکس اقتصاد این جزیره مستقل را اداره می‌کنند.

مالدیو (Maldives)

مالدیو از ۲۶ جزیره مرجانی دریای عرب تشکیل شده که همین امر می‌تواند زیبایی این کشور را تضمین کند. سواحل ماسه‌ای سفیدرنگ، کلبه‌های چوبی روی آب و آب‌های فیروزه‌ای از دیگر زیبایی‌های این جزیره به حساب می‌آید که سالانه توانسته مرکز توجه گردشگران قرار بگیرد.

مالت (Malta)

این کشور در مجمع الجزایر دریای مدیترانه پخش شده و توریستان برای بازدید از این کشور باید به دریای مدیترانه سفر کنند. جمعیتی که در مالت واقع شده‌اند، حدود ۴۴۲.۷۸۴ هزار نفر است که همچنین با مساحتی کوچکی که دارد به عنوان پنجمین کشور جهان شناخته شود. اگر به مطالب گردشگری خارجی علاقه داررید، زیباترین شهرهای روسیه را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…