چندین قلب در یک بدن، موجودات شگفت‌انگیز را بشناسید

۳
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موجودات عجیب زیادی در جهان وجود دارد که ویژگی‌های خاصی دارند که یکی از عجیب‌ترین آن‌ها وجود موجودات با چند قلب است.
حیوانات دارای چندین قلب

بسیاری از حیوانات مانند انسان‌ها یک قلب دارند. در این میان حیواناتی هستند که بیش از یک قلب در بدن خود دارند. مجله دلتا در این مطلب قصد دارد تا به معرفی حیوانات دارای چندین قلب و نحوه عملکرد قلب آنان بپردازد.

چندین قلب در یک بدن!

در حیواناتی که بیش از یک قلب دارند در واقع فقط یک قلب اصلی است و عملکرد یک قلب واقعی را به عهده دارد و بقیه قلب‌ها عملکرد همان قلب اصلی را تکمیل می‌کنند. در ادامه لیستی از این حیوانات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

حیوانات دارای چندین قلب، کرم

کرم‌های خاکی دارای پنج ساختار دیگر شبیه قلب هستند که این ساختارها قوس نام دارند. قوس‌های آئورت از نظر فنی قلب نیستند اما عملکردی مشابه قلب را در بدن کرم خاکی انجام می‌دهند. در نتیجه به‌طور معمول گفته می‌شود که کرم‌های خاکی دارای بیش از یک قلب هستند.

حیوانات دارای چندین قلب، سوسک

سوسک یک قلب دارد که به ۱۳ قسمت تقسیم‌شده و در مقایسه با قلب انسان مقاومت بیشتری دارد. در واقع ۱۳ بخش مختلف در بدن سوسک عملیات قلب را انجام می‌دهند.

حیوانات دارای چندین قلب، اختاپوس

اختاپوس در کل دارای سه قلب است که یکی از قلب‌ها به عنوان قلب اصلی منظم کار می‌کند که خون را به قسمت‌های دیگر بدن پمپاژ می‌کند. دو قلب دیگر در واقع قلب بازویی نام دارند که خون را از طریق آبشش‌ها برای اکسیژن‌رسانی پمپاژ می‌کنند. بنابراین این سه قلب با پمپاژ خون در بدن شرایط زندگی برای اختاپوس فراهم می‌کنند.

حیوانات دارای چندین قلب، اختاپوس

حیوانات دارای چندین قلب، ماهی مرکب

ماهی مرکب نیز مانند اختاپوس دارای سه قلب است. یک قلب اصلی به طور منظم فعالیت می‌کند و دو قلب دیگر خون را از طریق آبشش‌ها با اکسیژن مخلوط و پمپاژ می‌کنند. قلب اصلی هم از دو بطن فوقانی و یک بطن تحتانی تشکیل شده است.

حیوانات دارای چندین قلب، مار ماهی دهان گرد

Hagfish یا به قولی مار ماهی دهان گرد، دارای سیستم گردش خون اولیه است که از چهار قلب و ۵-۱۵ جفت آبشش تشکیل شده است. قلب اصلی این ماهی یک قلب شاخه‌ای است که خون را به تمام قسمت‌های بدن پمپاژ می‌کند. از سوی دیگر سه قلب عملیات جانبی و تکمیلی را برای قلب اصلی انجام می‌دهند.

حیوانات دارای چندین قلب هستند

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چرا فضا تاریک است؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۲۸ ق٫ظ

    بی نهایت عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…