این وسیله برای گلدان‌های شما ضروری است!

6
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استند گل و گیاه کاربرد بسیاری در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل شما داشته و برای پرورش گیاهان نیز بسیار مفید است.

با توجه به آپارتمانی شدن زندگی‌های امروزه و نبود فضای مشخص برای نگهداری از گل و گیاه، استند می‌تواند نقطه امن و زیبایی برای پرورش گیاهان آپارتمانی باشد. در این مطلب از دلتا اهمیت استفاده از استند گل و گیاه را بررسی می‌کنیم.

اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

قرارگیری گیاهان آپارتمانی روی پایه‌ها و میزهای تزئینی کمک می‌کند تا در موقعیت مناسبی برای جذب نور قرار گیرند.

زیباتر کردن دکوراسیون داخلی

اگر تعدادی گل و گیاه در خانه دارید و مایل هستید در دید قرار گیرند، بهترین گزینه استفاده از پایه گلدان است. گل‌ها را با توجه به اندازه‌ای که دارند، روی استندها جای‌گذاری کنید، بزرگ‌ترین گل را پشت گل‌های کوچک‌‌تر قرار دهید تا جلوه زیباتری داشته باشند. با قرار دادن گل‌ها روی استند، علاوه بر اینکه نظم خاصی به محیط داده می‌شود، آبیاری آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد شد.

اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

ایجاد فضای رشد برای گیاهان آویزی

همانطور که می‌دانید گیاهان آویزی از زیبایی خاصی برخوردار هستند و پرورش آن‌ها در خانه، دکوراسیون داخلی را خاص و روح‌بخش می‌کند. بیشتر افراد این گیاهان را با استفاده از یک قلاب و گلدان به سقف آویزان می‌کنند. ولی بسیاری هم این امکان را ندارند، از این‌رو استفاده از استند برایشان گزینه مناسبی خواهد بود. با استفاده از استند گل و گیاه برای گیاهان آویزی، دیگر نیازی به اصلاح مداوم آن‌ها ندارید، زیرا فضای کافی برای رشد دارند.

تمیز نگه داشتن کفپوش و سطوح از اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

گلدان‌های مرطوب می‌توانند لکه‌های آبی به جا بگذارند که موجب کثیف شدن سطح خواهد شد. این امر به‌ویژه در مورد گلدان‌های سفالی که با خاک رس ساخته شده‌ و در نتیجه آب را جذب می‌کنند، بیشتر صادق است. قرار دادن گیاهان روی استند به تمیز ماندن قفسه، کف و سطح خانه شما کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  پراو غاری که غارنوردان را می‌بلعد!

اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

فضای رشد مناسب برای گیاهان بزرگ

برخی از گیاهان سرعت رشد بالایی دارند، از این‌رو فضای بیشتری می‌خواهند. این گل‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند که می‌توانند تا حدودی آزاردهنده باشد. اگر چنین گل‌هایی در منزل دارید، می‌توانید از یک گلدان بزرگ شیک به همراه استند مناسب، برای افزایش ارتفاع گیاه از سطح استفاده کنید.

دریافت نور بیشتر از اهمیت استفاده از استند گل و گیاه

اگر خانه شما نور مناسبی ندارد اما عاشق گیاهان آپارتمانی هستید، می‌توانید با قرار دادنشان روی استند گل و گیاه، آن‌ها را به پنجره نزدیک کنید تا نور کافی جذبشان شود. هر اندازه که از پنجره دور شوید، نور به شدت تغییر می‌کند. قرار دادن گیاهان کوچک‌تر روی پایه گلدان، در واقع به گیاهان کمک می‌کند تا به پنجره نزدیک‌تر شده و نور مناسبی دریافت کنند.

دریافت نور بیشتر از اهمیت

نکات تکمیلی

  • استند گلدان فلزی استحکام بیشتری نسبت به سایر استندها دارد، از این‌رو برای نگهداری گلدان‌های بزرگ و سنگین کاربردی‌تر است.
  • برای پوشاندن زاویه‌های ناقص خانه از استندهای کنجی استفاده کنید تا گوشه‌های زشت خانه را به بهترین نحو طراحی کنید.
  • در سبک دکوراسیون مدرن از استند گل و گیاه به‌عنوان پارتیشن و دیوار کاذب، برای جداسازی پلان در خانه و محیط کار استفاده می‌شود.

استند گلدان فلزی

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    6 تیر 1401 در 9:11 ب.ظ

  2. ساهارا

    6 تیر 1401 در 9:59 ب.ظ

    ممنون👍🏻👄

    پاسخ

  3. ناشناس

    7 تیر 1401 در 10:06 ق.ظ

  4. ناشناس

    7 تیر 1401 در 10:36 ب.ظ

  5. ناشناس

    8 تیر 1401 در 9:31 ب.ظ

  6. ناشناس

    10 تیر 1401 در 1:07 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

وزن روح انسان چقدر است؟!

در سال ۱۹۰۷، پزشکان اهل ماساچوست یک سری از آزمایش‌های غیرمعمول را کلید زدند. برای پاسخ داد…