براونی آلبالو به روشی ساده و سریع

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این کیک را می‌توانید در کافی شاپ و رستوران‌های خود در کنار چای و قهوه سرو کنید. براونی از نوع کیک‌هایی است که ارتفاع کمی دارد و در قالب مستطیل درست می‌شود.
تهیه براونی آلبالو

براونی آلبالو یکی از کیک‌‌‌های بسیار خوشمزه است که‌‌ می‌توانید در فصل بهار و تابستان تهیه کنید و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. بروانی آلبالو یک کیک بی‌نظیر در نوع کیک‌‌‌های براونی است. بافت کیک‌‌‌های براونی بسیار جذاب و پر تَرک است. براونی با کره تهیه‌‌ می‌شود و شما‌‌ می‌توانید از آلبالو تازه یا یخ‌زده استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه براونی آلبالو را یاد بگیرید.

دستور تهیه براونی آلبالو

مواد لازم برای تهیه براونی آلبالو

  • شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۵ گرم
  • آلبالو ۱ پیمانه

کیک براونی

طرز تهیه براونی آلبالو

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه و ترازو اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. دم آلبالو را جدا کنید و با کمک یک نی هسته آن را بگیرید.

مرحله دوم

کره را داخل یک ظرف بریزید و بگذارید تا ذوب شود. شکلات خردشده را به کره اضافه کنید و هم بزنید تا با دمای کره شکلات ذوب شود. مخلوط شکلات و کره را کنار بگذارید تا خنک شود. در ظرف دیگر تخم‌مرغ‌‌‌ها را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کرم‌رنگ شود.

مرحله سوم

وقتی مایه تخم‌مرغی حجیم شد، مخلوط شکلات را اضافه کنید و هم بزنید. درانتها آرد را الک کنید و روی مواد بریزید و با لیسک خوب هم بزنید تا یکدست شود. یک قالب یا ظرف بلور را کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و آلبالو‌‌‌ها را روی سطح کیک پخش کنید.

طرز تهیه براونی آلبالو

مرحله چهارم

قالب را در پنجره وسط فر و روی دمای ۱۶۰ درجه و به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پوسته ببندد و اگر دوست دارید کیک حالت خیس داشته باشد‌‌ می‌توانید زمان پخت کیک را کوتاه‌تر کنید. براونی را از فر خارج و صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا کنید و کیک را برش بزنید و میل کنید. اگر به دستور دسرهای خانگی علاقه دارید، روش تهیه سه‌سوته فالوده شیرازی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه براونی آلبالو

  • می‌توانید از میوه‌‌‌های دیگری به‌جای آلبالو استفاده کنید.
  • این کیک نیازی به بیکینگ پودر ندارد زیرا لازم نیست پف کند.
  • به دلخواه گردو نیز به مواد اضافه کنید.

تهیه براونی آلبالو

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر، خوشمزه‌ترین لواشک را در خانه تهیه کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…