باغ کتاب تهران، بهشتی برای عاشقان کتاب

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجله نیوزویک باغ کتاب تهران را (احتمالا) بزرگ‌ترین کتابفروشی جهان می‌داند. باغ کتاب وسعتی ۱۱۰ هزار متر مربعی دارد که به زیبایی در منطقه عباس‌آباد تهران می‌درخشد.
باغ کتاب

اگر کمی اهل کتاب باشید حتما اسم باغ کتاب تهران به گوشتان خورده است. بزرگ‌ترین مجموعه کتاب و سرگرمی کشور که هر ساله میزبان کلی رویداد فرهنگی هنری است. باغ کتاب تهران، بهشت کتاب‌خوان‌ها و کسانی است که به دنبال ساعاتی مفرح و دلچسب در محیطی فرهنگی‌اند. اگر دلتان می‌خواهد ساعاتی پرنشاط و آموزنده را برای فرزندانتان بسازید یا به بزرگ‌ترین کتابفروشی کشور سری بزنید با مجله دلتا همراه باشید.

معماری ویژه باغ کتاب

از شمال به جنوب که به بنای باغ کتاب نگاه می‌اندازید، یک کتاب بازشده می‌بینید اما همین کتاب بازشده از بالا شبیه به یک کشتی دیده‌ ‌می‌شود. این بنا تا به حال دو جایزه معتبر معماری را به دست آورده است.

باغ کتاب

بخش‌های مختلف

بلوک A: بهارستان

بسیاری از والدین که به رشد فکر و خلاقیت کودکان خود علاقه‌مندند، ساعات زیادی را به گشت و گذار در بهارستان و استفاده از کلاس‌ها و کارگاه‌هایش اختصاص می‌دهند.

  • کتابفروشی ماه پیشونی
  • فکربازیا
  • باشگاه رباتیک

باغ علم

کافه‌ها و رستوران‌های بهارستان

در طبقه بالای بهارستان، یک کافه دنج و کودکانه در نظر گرفته شده است که بر عکس بسیاری از کافه‌ها برای خانواده‌ها با بچه‌های کوچک بسیار مناسب است.

رستوران

بلوک B: خیالستان

خیالستان باغ کتاب تهران واقعا شما را به دنیای خیال می‌برد. اگر بخواهید از بهارستان خودتان را به نگارستان برسانید، باید از این راهرو باریک ۶۰ متری عبور کنید. لازم نیست زحمت قدم زدن را به خودتان بدهید، زیرا دو حلقه پیاده‌بر خیالستان شما را در مسیری رویایی بدون هیچ زحمتی به سمت دیگر مجموعه می‌برند.

خیالستان

بلوک C: نگارستان

اگر از ورودی اصلی وارد شوید، نگارستان پیش روی شماست. مرکز هنری این مجموعه، هر آنچه علاقه‌مندان به هنر به خصوص هنرهای نمایشی به آن نیاز دارند، در بر دارد.

  • پردیس سینمایی باغ کتاب
  • مرکز آموزش باغ کتاب
  • باغ علم کودک

باغ کتاب تهران

بلوک D: سروستان

اگر کودک با خود به باغ کتاب تهران نمی‌برید، یک راست به سراغ سروستان بروید. مجموعه مخصوص بزرگسالان و نوجوانان که با فروشگاه کتاب بسیار بزرگ و امکانات درجه یک پذیرای شماست.

سروستان

اتاق‌های فرار

در طبقه همکف می‌توانید از بازی اتاق فرار سروستان هم استفاده کنید. اگر به دیدنی‌های تهران علاقه دارید، لوکس ترین مراکز خرید تهران را بشناسید را بخوانید.

سایر امکانات و تسهیلات

وقتی به باغ کتاب می‌آیید خیالتان راحت است که هر چه از یک روز شاد و لذت‌بخش می‌خواهید برایتان فراهم است. پارکینگ رایگان، وای فای رایگان، سالن بازی کودکان، نمازخانه، کافه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی خوب از جمله این امکانات است.

باغ کتاب

جاذبه‌های اطراف باغ کتاب

همان‌طور که دیدید این مکان ظرفیت ساعت‌ها گشت و گذار را دارد، خصوصا اگر کودک یا نوجوانی به همراه داشته باشید. با این حال دانستن جاذبه‌های اطراف خالی از لطف نیست. بازدید از باغ‌موزه زیبای دفاع مقدس، پارک آب و آتش، پل طبیعت و آسمان‌نمای گنبد مینا می‌تواند خوشی یک روز تعطیل را کامل کند.

موزه دفاع مقدس

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از تهران‌گردی تفریح یک‌روزه در تاریخ گمشده تهران را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…