چرا بعضی افراد همیشه شکست می‌خورند؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا رایج‌ترین اخلاق‌های یک شخص شکست خورده را می‌شناسید؟
دلایل شکست افراد در زندگی

به‌طور حتم موقعیت‌هایی در زندگی پیش می‌آید که زندگی را ناشاد می‌کند. معمولا بخش بزرگی از این عدم خوشبختی از طرز تفکر، رفتارها و عادات خودمان ناشی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان دلایل شکست افراد در زندگی می‌پردازیم.

دلایل شکست افراد در زندگی

گاهی دلیل شکست خوردن ما، خودمان هستیم، به عبارتی چون می‌ترسیم ریسک کنیم یا قدمی در جهت هدف‌مان برداریم ناچار به پذیرش شکست می‌شویم.

ترس از برجسته بودن در میان افراد از  دلایل شکست افراد در زندگی

مردم شرایطی را که در آن دیگران تغییر می‌کنند یا کاری انجام می دهند که باعث می شود بقیه احساس پوچی یا ناامنی داشته باشند، دوست ندارند.

اگر می خواهید کاری باورنکردنی انجام دهید، کاری که باعث می شود شما بالاتر از بقیه باشید، پس باید با متفاوت بودن با دیگران، کنار بیایید. اطرافیان تان فکر می کنند که شما تغییر کرده اید، خوادخواه و پرخاشگر شده اید، دیگر مسئولیت پذیر نیستید. اگر با این حرف ها کنار نیایید و مدام سعی کنید بقیه را از خودتان راضی نگه دارید، قطعا شکست خواهید خورد.

دلایل شکست افراد در زندگی

به اندازه کافی پشتکار ندارید

بسیاری از ما زود از کاری که علاقه مند به آن هستیم دست می کشیم. مطمئن باشید که کسی که در کارش موفق شده، داستانی طولانی از تلاش و زحمت‌هایی که برایش کشیده، دارد.

متواضع نیستید

بسیاری از افراد هستند که چون فکر می‌کنند دستاوردهایی کوچک دارند، پس متخصص در آن امر هستند. تواضع یعنی اینکه بدانید هیچ‌وقت هیچ چیز نمی‌دانید.

این در حالی است که آدم‌های بسیاربسیار موفق، کسانی که به بالاترین درجات دست یافته‌اند، همیشه گفته‌اند که هنوز چیزی نمی‌دانند و موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اند را بسیار کمتر از چیزی که بوده، نشان داده‌اند. این افراد به کرات در مورد ضعف‌هایشان صحبت کرده و گفته‌اند که نیاز دارند چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

دلایل شکست افراد در زندگی

روابط خوبی ندارید

روابط سازنده و مفید یکی از ارکان اساسی در موفقیت هر فرد به‌شمار می‌آیند. چه بسیارند افرادی که اصولا تنها کار کردن را می‌پسندند و به خاطر همکاری نکردن با دیگران مشکلات زیادی برایشان پیش آمده است. برای اینهک روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب ۶ نوع رابطه سرطانی که باید از آن‌ها فرار کنیم سر بزنید.

در مقابل توصیه‌ها مقاومت می‌کنید

یک راه تضمین شده برای اینکه همه را از خودتان دور کنید، این است که همیشه خود را صاحب نظر بدانید و فکر کنید هیچ کس از شما بهتر نیست و شما همه چیز را می‌دانید. افرادی که خود را از همه بهتر می دانند و فکر می‌کنند چیزی برای یاد گرفتن وجود ندارد، در واقع زنجیره بالا را قطع می‌کنند و بازخوردها را نمی‌پذیرند. بنابراین آن‌ها هرگز تغییر نخواهند کرد.

در مقابل توصیه‌ها مقاومت می‌کنید

حواس پرت بودن از دلایل شکست افراد در زندگی

بیایید نگاهی به چرخه باطلی که همه ما در طول روز طی می کنیم، بیاندازیم: چک کردن تلگرام، اینستاگرام، توییتر، عکس گرفتن برای استوری، چک کردن ایمیل، چت کردن با دوستان و غیره. حواس پرتی ناشی از چرخه بالا می‌تواند تا حدود زیادی دلیل شکست‌های ما باشد. پس اگر می‌خواهید بیشتر روی اهداف و تصمیم‌های خود تمرکز کنید، لازم است چرخیدن در دنیای مجازی را کمی محدود کنید.

مسئولیت آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد را نمی‌پذیرید

برای رفع مشکلات زندگی خود باید قدرت انجام این کار را داشته باشید. شما نمی ‌توانید بر روی جنبه‌های زندگی خود قدرت داشته باشید مگر این که مسئولیت آن‌ ها را قبول کنید. بنابراین اگر شما مسئولیت آنچه که برای شما اتفاق می ‌افتد را قبول نکنید، شکست می ‌خورید.

مسئولیت آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد را نمی‌پذیرید

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رفتارها جذابیت شما را کم می‌کنند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۵:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…