آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ خاصیت چاق کنندگی رب انار در کنار فواید بی‌شماری که برای لاغری و کاهش وزن دارد موجب شده تا بسیاری از افراد برای مصرف آن بر سر دوراهی قرار بگیرند.
فواید رب انار برای لاغری

در این مطلب از مجله دلتا می‌توانید با خاصیت چاق کنندگی رب انار و همچنین فواید رب انار برای لاغری آشنا شوید. با ما همراه باشید.

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟

در همین ابتدا باید بدانید که مصرف به اندازه رب انار به هیچ عنوان موجب چاقی نمی‌شود و فواید بی‌شماری نیز برای کاهش وزن و سلامت بدن دارد. اما به یاد داشته باشید که هر قاشق غذاخوری از این رب حدود ۴۰ کالری دارد و از همین‌رو مصرف زیاد آن می‌تواند زمینه افزایش کالری‌ها را فراهم کند.

آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟

خاصیت چاق کنندگی رب انار

در ادامه به بررسی برخی از دلایل چاق کنندگی رب انار را می‌پردازیم.

افزایش اشتها

به طور معمول مصرف رب انار در افرادی معمولی می‌تواند تا حدود زیادی جلوی اشتها را بگیرد. رب انار حاوی فیبر است و از همین‌رو می‌تواند شما را برای مدتی سیر نگه دارد، اما اگر زمانی که گرسنه هستید یا معده ضعیفی دارید از رب انار استفاده کنید، قطعا نتیجه آن برعکس خواهد شد.

اختلال در هضم غذا

در بسیاری از مواقع خاصیت چاق کنندگی رب انار مربوط به بروز اختلال در سیستم گوارشی است. هر چند که مصرف به اندازه رب انار می‌تواند به هضم غذا کمک زیادی کند، اما به هر حال زمانی که این رب را به اندازه بیشتر از حد معمول مصرف کنید، موجب بروز مشکلاتی جدی در هضم غذا می‌شود.

سردی معده

رب انار طبع سردی دارد و از همین‌رو خوردن زیاد آن می‌تواند موجب سردی معده شود. سرد شدن معده یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب افزایش اشتها و همچنین چاقی در ناحیه شکم می‌شود.

سردی معده

فواید رب انار برای لاغری

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف رب انار می‌تواند مقدار اسیدهای چرب خون را کاهش دهد و موجب لاغری در فرد شود. از طرف دیگر مصرف رب انار در کاهش کلسترول خون و لاغر شدن شکم نیز بسیار موثر است.

رب انار باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود

مصرف رب انار به دلیل وجود «اسید لینولنیک» و «پلی فنول» به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و از این طریق به کاهش وزن کمک می‌کند.

رب انار باعث کاهش چربی بدن می‌شود

مصرف رب انار نقش به سزایی در کاهش چربی و اسیدهای چرب مضر دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به صورت مرتب از رب انار استفاده می‌کنند، مقدار چربی دور شکم کمتری نسبت به سایر افراد دارند و بعد از مدتی چربی خون‌شان کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از تجمع چربی در شکم

از مهم‌ترین فواید رب انار برای لاغری می‌توان به جلوگیری از چاقی و تجمع چربی در بدن اشاره کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رب به بافت‌های چربی نفوذ می‌کنند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کنند و جلوی چاقی شکم را می‌گیرند.

فواید رب انار برای لاغری را بخوانید

طریقه مصرف رب انار برای لاغری

بهترین زمان خوردن رب انار برای لاغری صبح‌ها به صورت ناشتا است. برای لاغری و کاهش وزن و در صورتی که مشکل گوارشی ندارید، می‌توانید صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب به اندازه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری رب انار بخورید تا به خوبی جذب بدن شود.

می‌توانید رب انار را با آب ترکیب کنید یا به صورت قاشقی مصرف کنید. مصرف رب انار به صورت ناشتا به افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی، کاهش کلسترول و کاهش اسیدهای چرب مضر کمک زیادی می‌کند.

فواید رب انار برای لاغری چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب جو دوسر، مولتی‌ویتامین شگفت‌انگیز طبیعی! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. کرمانشاه

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ب٫ظ

    سپاسگزارم عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  4. ایرج

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    جامع راهگشا ممنون بخاطر زحماتی که متحمل میشوید موفق وموید باشید

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ تیر ۱۴۰۱ در ۰:۱۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…