این رفتارها جذابیت شما را کم می‌کنند

۳
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قصد داریم به بیان اشتباهاتی بپردازیم که می‌توانند باعث کاهش جذابیت شما در مقابل دیگران شوند.
رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

در این مطلب از مجله دلتا به بررسی رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران می‌پردازیم. این رفتارها جذابیت شـما در جامعه و همچنین در جمع اطرافیان‌تان را کم می‌کند.

رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

این رفتارها می‌توانند باعث سردی روابط اجتماعی انسان‌ها شوند، عصر امروز عصر ارتباطات اسـت مـا در هر شغل و جایگاهی کـه باشیم، هرروز نیاز بـه رفت و آمد با کلی از آدم‌های اطراف خود را داریم.

خود را قاطعانه معرفی نمی‌کنید

درست اسـت کـه معرفی کردن خود بـه آدم‌های جدید کار آسانی نیست و بیشتر مـا ترجیح می‌دهیم کـه صرفا با دیگران دست بدهیم و بی‌صدا یک گوشه‌ای کـه در دید نباشد بنشینیم. اشکال این رفتار این اسـت کـه ممکن اسـت آدم گوشه‌گیری به‌نظر برسید کـه از هیچ‌کسی خوشش نمی‌آید. بنابراین درود کنید و خودتان را معرفی کنید، با همه دست بدهید و برقراری ارتباط چشمی با آن‌ها را فراموش نکنید.

رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

همراه خود را به کسی که با او صحبت می‌کنید معرفی نمی‌کنید

تصور کنید همراه دوست‌تان هستید کـه ناگهان او آشنایی را می‌بیند و آن‌ها با هم شروع بـه صحبت می‌کنند، در حالی که شـما با حالتی معذب درکنار آن‌ها ایستاده‌اید. احتمالا این صحنه برایتان آشنا اسـت و تجربه‌اش را داشته‌اید. این رفتار باعث می‌شود کـه شـما تصور کنید دوست‌تان از کسی در این جمع خجالت می‌کشد یا خود شـما یا آشنایی کـه او را دیده است.

فراموش کردن اسم دیگران از رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

شاید فکر کنید کـه اشکالی ندارد همیشه بـه دیگران بگویید کـه حافظه خوبی ندارید و به همین خاطر اسم‌شان در ذهن شما نمی‌ماند اما از نظر دیگران این بهانه قابل قبول نیست. دیگران رفتار شـما را به پای غرور و خودپسندی شما می‌گذارند.

درباره چیزهایی که برای بقیه جذابیتی ندارد پرحرفی می‌کنید

به‌عنوان مثال اگر کسانی کـه با آن‌ها حرف می‌زنید چندان اهل سینما نیستند، تکنیک کاری کارگردان‌های سینما را تجزیه و تحلیل نکنید یا اگر اهل ورزش نیستند، در مورد پیچیدگی‌های تغذیه ورزشکارها صحبت نکنید. اینکار شـما در حقیقت یک تک گویی اسـت کـه هیچ‌کسی بـه آن نیاز ندارد و شـما فقط وقت خود را اتلاف می‌کنید. این رفتار باعث می‌شود دیگران تمایلی بـه هم‌‎صحبتی با شـما پیدا نکنند. برای اینکه ارتباط خوبی با دیگران داشته باشید به مطلب چگونه زندگی را ساده بگیریم؟ سر بزنید.

رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

فقط در مورد خودتان حرف می‌زنید

همه مـا دوست داریم بیشتر از هر چیزی در مورد خودمان حرف بزنیم. دانشمندان دست بـه آزمایش جالبی در این‌باره زدند. آن‌ها بـه شرکت کنندگان وعده دادند درصورتی کـه در مورد هر چیزی غیر از خودشان صحبت کنند بـه آن‌ها پول خواهند داد اما هیچ‌کدام از شرکت کنندگان از پس این کار برنمی‌آمدند. به همین دلیل اگر بـه صحبت‌های دیگران علاقه و توجه نشان دهید، خیلی زود می‌توانید آن‌ها را جذب خود کنید.

غیبت کردن از رفتارهای غلط در ارتباط با دیگران

غیبت دسته جمعی در مورد یکی از همکاران و تمسخر لباس او برای هر شخصی وسوسه کننده اسـت چون این آسان‌ترین راه برای پیدا کردن یک حرف مشترک با دیگران اسـت. با این حال، چنین حرف‌هایی می‌تواند این احساس را در جمع بـه وجود آورد کـه هر کدام آن‌ها ممکن اسـت یک روزی خود سوژه تمسخر این جمع شوند.

آرام یا بدون اعتماد به نفس صحبت می‌کنید

اگر خیلی آرام صحبت کنید، دیگران متوجه حرف‌های شما نمی‌شوند یا اصلا بـه آن توجه نمی‌کنند چون فکر می‌کنند بـه چیزهایی کـه می‌گویید شک دارید. هر حرفی کـه دارید، چـه یک ماجرا باشد، چـه یک سوال و چـه یک تشکر کوتاه و ساده، بـه کسی که مخاطب صحبت شـما اسـت نگاه کنید و با او بلند و واضح صحبت کنید.

با یک یا دو کلمه جواب می‌دهید

جواب‌های یک کلمه‌ای بـه حرف‌های دیگران باعث می‌شود آن‌ها فکر کنند یا خیلی خجالتی هستید یا علاقه‌ای بـه حرف زدن ندارید کـه هیچ کدام این‌ها تصویر خوبی از شـما در ذهن دیگران نمی‌سازد. بنابراین با جواب‌های طولانی‌تر و توضیحات بیشتر، فرصتی ایجاد کنید کـه گفتگوی شما بسط پیدا کند.

با یک یا دو کلمه جواب می‌دهید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ نوع رابطه سرطانی که باید از آن‌ها فرار کنیم را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  2. احسان

    ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۲:۱۹ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ تیر ۱۴۰۱ در ۴:۲۶ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…