۸ قانون مضحک از سراسر جهان!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممنوعیت بازی‌های رایانه‌ای، ممنوع بودن جفت‌گیری حیوانات، ممنوعیت پوشیدن شلوار یا ممنوعیت مردن! کدامیک عجیب‌تر است؟
قوانین مضحک دنیا

تعداد فراوانی از کشورها قوانینی دارند که کاملا مسخره هستند، از ایالات‌متحده تا سوازیلند. در این مطلب از مجله دلتا  ۸ مورد برتر از قوانین مضحک دنیا را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چین، سیاست تک‌فرزندی

به‌احتمال زیاد این قانون، شناخته‌شده‌ترین قانون در این لیست است چون بحث‌های بسیاری را در مطبوعات جهان برانگیخته است. قانون تک‌فرزندی در سال ۱۹۸۷ به تصویب رسید و انتظار می‌رفت که بتواند جلوی رشد سریع جمعیت را در چین بگیرد. به‌واسطه این قانون از زوج‌هایی که صاحب بیش از یک فرزند شوند، مالیات‌های سنگینی گرفته می‌شود.

یونان، ممنوعیت بازی‌های رایانه‌ای

این قانون برای اولین‌بار در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۰۲ معرفی شد و در ابتدا تنها ممنوعیت بازی‌های رایانه‌ای در کافی‌نت‌ها و اماکن عمومی بود تا بتواند از قمارهای غیرقانونی جلوگیری کنند. اما این قانون در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۰۳ تصحیح شد و در پی آن هرگونه بازی کامپیوتری ممنوع شد.

یونان؛ ممنوعیت بازی‌های رایانه‌ای

فرانسه، هیچ‌کس حق ندارد خوکش را ناپلئون بنامد

ژنرال فرانسوی ناپلئون بناپارت که بیشتر قسمت‌های اروپا را در سال‌های ۱۷۹۹ تا ۱۸۱۵ فتح کرد برای فرانسوی‌ها بسیار محترم بوده؛ از طرفی در کتاب معروف جورج اورول به‌نام مزرعه حیوانات خوکی به نام ناپلئون است که البته استالین را معرفی می‌کند اما درعین‌حال باعث به‌وجودآمدن این قانون هم شده‌است. در فرانسه حتی در بیشتر مواقع اسم این خوک در کتاب «سزار» است و نه ناپلئون.

آلمان، بالشت یک سلاح منفعل تلقی می‌شود

اگر با یک فرد گردن‌کلفت مواجه شوید ترجیح می‌دهید که با بالشت به شما حمله کند یا با چاقو؟ احتمالا جواب‌تان بالشت است اما در آلمان برعکس این تصور رواج دارد چون بالشت نوعی سلاح است. شاید اگر با سنگ پر شده باشد یا از آن برای خفه‌کردن دشمن استفاده شود، بتوان اسم سلاح بر روی آن گذاشت اما مسلما برای دفاع از خود یک اسلحه کارآمدتر از یک کیسه نرم است.

سوازیلند، پوشیدن شلوار برای دختران ممنوع است

سوازیلند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که در آن میانگین طول عمر افراد ۳۰ تا ۳۵ سال است. در این قانون زنان با مردان برابر نیستند و پست‌تر به‌حساب می‌آیند، بنابراین اجازه پوشیدن لباس‌هایی شبیه لباس مردان را ندارند و اگر زنی با شلوار در مجامع عمومی دیده‌شود، سربازان با خشونت، آن لباس را از تن وی خارج کرده و وی را تحقیر می‌کنند. اگر به پوشیدن شلوار علاقمندید مطلب اتفاقاتی که با نپوشیدن شلوار در بدن رخ می‌دهد! را بخوانید.

آمریکا کالیفرنیا، منع جفت‌گیری حیوانات در مکان‌های عمومی

جفت‌گیری کردن حیوانات در شعاع ۴۶۰ متری هر رستوران، مدرسه یا کلیسا ممنوع است. هرچند هیچ دلیل منطقی‌ برای آن ذکر نشده و تا به‌حال هم دیده نشده که نگهبانانی در اطراف این مکان‌های خاص باشند و حیوانات را از این‌کار منع کنند.

فیلیپین، قانون پلاک ماشین‌ها

این قانون از آن جهت جالب است که بسیار جزئی و مشخص است. به‌موجب این قانون، ماشین‌هایی که نمره پلاک آن‌ها با ۱ یا ۲ تمام می‌شود، روزهای دوشنبه، شماره‌های ۳ و ۴ روزهای سه‌شنبه، شماره‌های ۵ و ۶ روزهای چهارشنبه، ۷ و ۸ روزهای پنج‌شنبه و ۹ و ۰ روزهای جمعه اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند. دلیل تصویب چنین قانونی احتمالا برای تشخیص هویت و موقعیت افراد بوده البته اجرای آن بسیار مشکل بوده و مشخص است که قابل پیگیری نیست.

انگلستان، مردن در مجلس پارلمان

بریتانیای کبیر هم در سراسر اروپا به‌خاطر داشتن چندین قانون مضحک و احمقانه معروف است. این قانون که البته امروزه چندان هم تاثیری ندارد به‌خاطر بی‌معنی بودنش مورد تمسخر بوده‌است. چون اگر این اتفاق بیفتد، نمی‌توان فرد قانون‌شکن را مجازات کرد.

قوانین مضحک دنیا چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب به آسانی یکی از علل شایع طلاق را از بین ببرید! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۵۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…