۹ علت چاق شدن زنان بعد ازدواج

۱۹
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبق تحقیقات انجام‌شده درباره چاقی، 82% زوج‌ها بعد از گذشت 5 سال از زندگی مشترکشان به‌طور متوسط با 5 تا 10 کیلوگرم افزایش وزن مواجه می‌شوند و این افزایش وزن بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود.
افزایش وزن خانم‌ها بعد از ازدواج

باور بامزه‌ای وجود دارد که می‌گوید: “خانم‌ها بعد از ازدواج و آقایان بعد از طلاق چاق می‌شوند! ” اما حالا جدا از شوخی، اینکه واقعا دلیل افزایش وزن خانم ها بعد از ازدواج چیست برای خیلی‌ها هنوز یک معماست. مجله دلتا در این مطلب ۹ دلیل افزایش وزن خانم‌ها بعد از ازدواج را بررسی می‌کند.

بعد از ازدواج رژیم را رها می‌کنید و جشن می‌گیرید

شما رژیم می‌گیرید تا لباس عروسی‌تان اندازه‌تان باشد و وقتی این اتفاق افتاد و به‌سلامت از این مرحله عبور کردید، وقت است که مهمانی‌ها شروع شوند. همه این تازه‌عروس و داماد را دعوت می‌کنند، خود زوج جوان به ماه‌عسل می‌روند، انواع و اقسام مهمانی‌ها پیش رویشان قرار می‌گیرد و خلاصه جایی برای رژیم گرفتن باقی نمی‌ماند!

بعد از ازدواج رژیم را رها می‌کنید و جشن می‌گیرید

ولع و اشتهای بعد از رابطه جنسی همه‌چیز را تغییر می‌دهد

ممکن است در دوران نامزدی هم با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید اما این مسئله باعث افزایش وزنتان نشود. نکته اینجاست که رابطه جنسی بعد از ازدواج به یک سیگنال و چرخه دائمی تبدیل می‌شود.
بعد از یک رابطه جنسی پرفرازونشیب و طولانی، شما هوس کیک، بستنی و چیزهای شیرین دیگر می‌کنید یا مثلا ممکن است دلتان بخواهد یک پیتزای پر پنیر بخورید یا حتی با اینکه شام خورده‌اید باز هم سراغ یخچال بروید و چیزی میل کنید.

برنامه روزمره شما بعد از ازدواج تغییر می‌کند

زمان برای مجردها چیزی نیست که خیلی دردسرساز باشد، چون آن‌ها معمولا کلی وقت دارند. برای همین افراد مجرد راحت‌تر می‌توانند وقتشان را کنترل کنند. ممکن است یادتان بیاید که قبل از ازدواج خیلی راحت باشگاه می‌رفتید، ورزش می‌کردید یا تمرینات یوگا، زومبا، پیلاتس و بدنسازی را دنبال می‌کردید ولی حالا که متاهل شده‌اید وقت سر خاراندن هم ندارید!

برنامه روزمره شما بعد از ازدواج تغییر می‌کند

بعد از ازدواج میزان استرس افزایش پیدا می‌کند

اگر برایتان سوال است که چرا خانم‌ها بعد از ازدواج چاق می‌شوند ممکن است جواب آن در افزایش سطح استرس پنهان باشد. ازدواج مسئولیت و وظایف زیادی را به همراه دارد و این مسئولیت‌ها با خودشان استرس به همراه می‌آورند. علاوه بر این شما به‌عنوان عضو جدید خانواده همسرتان، دلتان می‌خواهد تاثیر خوبی روی آن‌ها بگذارید و برایشان دوست‌داشتنی باشید.

بی‌تحرکی و بی‌توجهی به‌تناسب اندام بعد از ازدواج، باعث چاقی می‌شود

حالا که دیگر به‌سلامتی ازدواج‌کرده‌اید و مراسمتان هم برگزارشده است، دیگر فشاری برای داشتن اندام متناسب روی شما نیست. از طرف دیگر به خاطر اینکه خیلی وقت آزاد در طول روز ندارید، ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان برسد برای اینکه قیدش را بزنید این باشد که حداقل فعلا برنامه تناسب اندامتان را کنار بگذارید.

کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

یکی دیگر از دلایل چاقی بعد از ازدواج که کاملا هم علمی است، کاهش متابولیسم و سوخت‌وساز بدن است. این روزها اکثر افراد بعد از حدود ۳۰ سالگی ازدواج می‌کنند. بنا به گفته کارشناسان تغذیه، بعد از رسیدن به ۳۰ سالگی، سوخت‌وساز بدن کاهش پیدا می‌کند و همین مسئله باعث افزایش وزن می‌شود. تغییرات هورمونی بعد از ازدواج هم این مسئله را تشدید می‌کند و احتمال افزایش وزن را بالا می‌برد.

دلیل افزایش وزن خانم‌ها بعد از ازدواج چیست

تغییر نوع نگرش نسبت به خودتان

معمولا خانم‌ها بیشتر از آقایان به‌ظاهر خودشان اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند همیشه عالی به نظر برسند. ممکن است قبل از ازدواج، ساعت‌ها وقت جلوی آینه صرف کنید تا به خودتان برسد و حتی اگر یک جوش کوچک روی صورتتان پیدا می‌شد دست‌به‌کار می‌شدید تا آن را برطرف کنید.

اما بعد از ازدواج ممکن است این طرز فکر تغییر پیدا کند و شما دیگر به‌اندازه قبل به خودتان توجه و رسیدگی نکنید، چون فشاری روی خودتان احساس نمی‌کنید و تصور می‌کنید دیگر نیازی به جذب همسرتان نیست.

خانواده جدید، عادت‌های غذایی جدید

اگر وارد خانواده‌ای شده‌اید که زیاد غذا می‌خورند و خیلی به‌تناسب اندام اهمیتی نمی‌دهند احتمال دارد که شما هم رفته‌رفته شبیه آن‌ها شوید.

خوردن باقیمانده غذاها

یکی از مهم‌ترین دلایل چاق شدن خانم‌ها بعد از ازدواج این است که باقیمانده غذاها را می‌خورند. ممکن است شما به هوای اینکه چیزی هدر نرود، حیف نشود یا اسراف نکنید، باقیمانده غذای همسرتان یا بچه‌هایتان را بخورید. اما دقیقا همین کار باعث افزایش وزنتان می‌شود.

دلیل افزایش وزن خانم‌ها بعد از ازدواج

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ خاصیت شگفت‌انگیز گل کلم برای سلامتی را بخوانید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  6. ب.ا

    ۹ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    سلام جالب وازلحاظ اطلاعات عمومی خوب بود ممنون…

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۵۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

  15. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  16. داود معصومی

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  17. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  18. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  19. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…