این گیاهان آپارتمانی به نور زیادی نیاز دارند

۸
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نگهداری از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند در بهار و تابستان بسیار آسان‌تر از گیاهان دیگر است.
گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست بر خلاف سایر گیاهان آپارتمانی مقاومت بسیار کمی در برابر کم‌نوری دارند به همین دلیل در حفظ و نگهداری آن‌ها باید دقت بیشتری به خرج دهید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا تعدادی از این گیاهان نور پسند را به شما معرفی کرده و شرایط نگهداری از آن‌ها را مشخص می‌کنیم.

گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست

دقت داشته باشید که بعضی از گیاهان آفتاب دوست به آب کم نیاز دارند و بعضی از این گیاهان برای رشد به آب زیاد نیاز دارند. با نگهداری و پرورش این گیاهان می‌توانید زیبایی بیشتری را به خانه و محیط پیرامون خود هدیه دهید.

گیاه آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا از جمله گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست است و برگ‌های شاداب آن برای مدت طولانی از مرکز آن رشد می‌کنند. شیره این گیاه به تسکین ناراحتی‌های پوستی و سوختگی‌های جزئی کمک می‌کند. این گیاه نیاز به گلدان بزرگی دارد که بتواند رشد سنگین آن را تحمل کند. آلوئه‌ورا از جمله گیاهانی است که به آب کم نیاز دارند و در مقابل کم آبی مقاوم است.

آلوئه ورا

کاکتوس طلایی

کاکتوس طلایی دارای ظاهری گرد بوده و جزء گیاهان کویری بومی است. هر چند رشد این گیاه بسیار کند است اما برای همین مقدار رشد نیز نیاز به آفتاب کامل و خاک غنی دارد. بدنه اصلی کاکتوس طلایی سبز رنگ، شکوفه و گل‌های آن طلایی است که معمولا در فصل بهار و تابستان در می‌آیند. این نوع کاکتوس هم مانند بقیه کاکتوس‌ها از گیاهانی است که آب کم لازم دارد و نیازی به مراقبت و توجه زیادی ندارند.

کاکتوس طلایی

گیاه آشوریا (ساقه عروس)

این گیاه از خانواده کاکتوس‌ها بوده و یک گیاه کوهستانی است. محیط پرورش آشوریا باید خشک بوده و از گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست به‌شمار می‌رود. مطابق دیگر کاکتوس‌ها، به آب کمی نیاز دارد. از آنجا که برگ‌های آشوریا با دیگر کاکتوس‌ها متفاوت است می‌توان آن را در میان گیاهان تزئینی نیز دسته‌بندی کرد.

آشوریا

گیاه ابرون

گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند مانند گیاه ابرون، در خانه‌های دارای پنجره آفتابی و روشن محبوبیت زیادی دارند. از آن جا که این گیاه نیاز به حداقل ۴ ساعت نور آفتاب در روز دارد، در لیست گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست قرار می‌گیرد و جای آن در کنار پنجره رو به جنوب مناسب‌تر است. این گیاه می‌تواند به مدت چند دهه عمر کند و به رشد خود ادامه دهد، بنابراین بهتر است آن را در گلدانی مناسب و سنگین نگهداری کنید.

ابرون

گیاه نخل ساگو (سیکاس رولوتا)

این گیاه آفتاب دوست نیز دارای رشدی آرام و متناسب با طرح‌های تزئین مدرن است. نخل ساگو گل نمی‌دهد و به ندرت برگ‌هایش می‌ریزد که باعث می‌شود انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب پر نور باشد. توجه داشته باشید که این گیاه بسیار سمی است، بنابراین در اطراف حیوانات خانگی یا کودکانی که ممکن است آن را به دهان بزنند نباید قرار داد.

سیکاس

گیاه نخل دم اسبی

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی آفتاب دوست نخل دم اسبی است که ساقه ضخیم و برگ‌های فرفری دارد و استفاده از آن زیبایی بسیاری را برای آشپزخانه یا اتاق نشیمن به ارمغان می‌آورد. نخل دم اسبی از گیاهانی است که به آب زیاد نیاز دارند. این گیاه را هفته‌ای یک بار آب بدهید و از خاک دانه درشت حاوی شن و ماسه در گلدان آن استفاده کنید.

نخل دم اسبی

گیاه نخل آرکا

نخل آرکا از گیاهان آفتاب دوست فضای باز است. رشد آن بسیار زیاد بوده و بسته به شرایط می‌تواند تا چند متر رشد کند. موارد استفاده از این گیاه در اتاق‌هایی با سقف بلند یا طاقی بسیار زیبا است. نخل آرکا نیز از گیاهانی به‌شمار می‌رود که به آب کم نیاز دارند.

نخل آرکا

پیشنهاد مطالعه: مطلب این لوستر شیک را در خانه بسازید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  4. ساغر

    ۱ تیر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    بیشتر بگوید راجیبه انها

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲ تیر ۱۴۰۱ در ۸:۲۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز
      در مطالب آتی بیشتر پرداخته می‌شود.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۶:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…